Page 49 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 49

Covid-19 sürecinin dijital dönüşüme etkisini sor-  likte insanlar daha fazla mobil ve internet kullanı-
          duğumuz Onaran, şu bilgileri verdi: “Rakamlara  mına yöneldi. Bizim dijital ürünlerimize böylece
          baktığımızda; tüzel firmaların ATM’den yaptığı QR  başvuru sayısı da arttı. Özellikle bireysel bankacılık
          ile Para Çekme ve Yatırma işlemlerinin 16 Mart  anlamında yoğun bir talep yaşadık.”
          sonrası dönemde yüzde 41 oranında artış gösterdi-
          ğini söyleyebiliriz. Yine aynı dönemde yaklaşık 6 bin  DenizBank, müşterisini dijitale taşıyor
          KOBİ müşterimiz ilk defa dijital müşterimiz oldu.  DenizBank, son teknolojileri ve inovasyonu mer-
          Bu müşterilerimizin para transferi işlemi yaparken  kezine alan bir strateji izliyor. Banka bu yıl yeniliğe
          yüzde 87 oranında dijital kanallarımızı tercih ettiği-  imza atarak Deniz Akvaryum’u kurdu.
          ni görüyoruz. Diğer taraftan daha önceden kısıtlı di-  Deniz Akvaryum; İnovasyon Yönetimi, Kurum İçi
          jital yetkiye sahip müşterilerimizden yaklaşık 50  Girişimcilik, Ekosistem Yönetimi ve Hızlandırıcı,
          bin KOBİ müşterimiz, yetki tanımlarını genişletti ve  Blockchain Laboratuvarı ve Robotik ve Yapay Zeka
          para transferi yaparken bu müşterilerimizin yüzde  Uygulama Merkezi birimlerini
          98’si dijital kanallarımızı kullandı.”          barındıracak bir inovasyon, in-
                                                          kübasyon ve hızlandırıcı olarak
            Albaraka, hem KOBİ’ye hem müşteriye           hizmet verecek. Banka aynı za-
            avantaj sağladı                               manda Deniz Akvaryum bünye-
            Albaraka, dijital bankacılığı Albaraka Mobil ve  sinde ayrı bir Robotik ve Yapay
          İnternet Şube kanallarıyla müşterilerine sunuyor.   Zeka Uygulama Merkezi’ni de
            Kredi taleplerini şubelere gitmek zorunda kal-  kuruyor. Robotik Süreç Otomas-
          madan ‘Jet Finansman’ ürünüyle çözmeye çalıştık-  yonu çalışmalarının da bir çıktısı
          larını kaydeden Albaraka Türk Genel Müdür Yar-  olarak dijital işgücünü temsilen
          dımcısı Hasan Altundağ, ayrıca müşterileri olsun  Dijitopya isimli rutin raporları hazırlayan, online
                             veya olmasın ‘Bayide Finans-  süreçlerdeki hataları takip eden ve gerektiğinde il-
                             man’ ürünü ile müşterilerin  gili birimlere uyarı maillerini gönderen çalışan bu-
                             alacağı ürün ve hizmeti bayi-  lunuyor. Robotik süreç otomasyonu ile birlikte tek-
                             deyken kredilendirip ödeme-  rar eden işler robotlara verilerek süreçlerin daha
                             leri,  isterler ise vadeye yaya-  güvenli, hızlı ve etkili yürütülmesi sağlanıyor. De-
                             bildiklerini duyurdu.        nizBank’ta şu anda 11 robot, 30 proje yürütüyor.
                               Katılım bankaları arasında   Açık bankacılık stratejisi Bankanın gelecek viz-
                             bir ilk olan Nöbetçi Transfer  yonlarından biri. Bankadan yapılan açıklamada şu
                             ürünü ile Albaraka Mobil ve  bilgiler yer aldı: “Küresel standartlarla uyumlu şef-
                             İnternet Şubesi’nde 7/24 TL  faf ve güvenilir inter-API Açık Bankacılık Platfor-
             Hasan Altundağ
                             transfer hizmetini sundukla-  mumuz için iş ortaklarımız finteklerle projeler ge-
          rının da altını çizen Altundağ, “Bu hizmet sayesinde  liştirmeye devam ediyoruz. Açık Bankacılık’ın şir-
          Albaraka Türk dijital kanal müşterilerinin mesai  ketlere; anında bilgiye ulaşma, işlem rahatlığı sa-
          saatleri dışında, evinden çıkmadan para transferini  yesinde daha etkin finansal karar alma, iş hacimle-
          yapmalarına imkan tanıdık” dedi. Altundağ, banka-  rini büyütme ve etkin kaynak yönetimine ortam
          cılık işlemlerini hızlı ve kararlı bir şekilde dijital ka-  sağlama gibi faydaları olacağı görüşündeyiz. Örne-
          nallara taşımak istediklerini aktardı. Dijital KOBİ  ğin; şu an kendi uygulamalarına entegre edebile-
          Bankacılığı alanında ise KOBİ’lerin bankacılık ürün  cekleri toplamda 338 bankacılık API metodunu KO-
          ve hizmetlerine ulaşmasını kolaylaştırdıklarını  Bİ’lerimizin kullanımına sunduk.”
          ifade eden Altundağ, şunları söyledi: “Dijitalleşme  DenizBank, KOBİ’lerin ihtiyaçları daha ortaya çık-
          sürecinde devletin getirdiği e-fatura, e-arşiv, e-  madan öngörüp en hızlı, en kolay ve en uygun çö-
          defter gibi uygulamaları KOBİ’lerimize sunuyoruz.  zümler sunmaya odaklanıyor. Dijital bankacılığın
          Bayide Finansman ürünümüz ile KOBİ’lerimize sa-  gelecek 10 yılda pazarın yüzde 50’sini oluşturması
          tışlarını arttıracak çok önemli hizmet sağladık. Co-  bekleniyor. DenizBank, KOBİ’lerin dijitalleşen dün-
          vid-19 sürecinde dijital dönüşümümüz hızlandı. Bu  yada dönüşüme ayak uydurmaları ve bankacılık iş-
          noktada ‘Dijital Müşteri ve Kanal Göçü’ projelerimiz  lemlerini daha hızlı ve daha kolay yapabilmeleri için
          çok daha hızlı devam etti. Kanal göçü ile amacımız  fırsatlar sunuyor. DenizBank’ın KOBİ müşterilerinin
          daha çok geleneksel müşteriyi dijitalden işlem ya-  yüzde 45’i dijital ürün ve hizmetleri tercih ediyor.
          par hale getirmekti. Bunun da rakamsal etkisini   Pandemi süreci dijital bankacılık uygulamalarına
          bankacılık maliyetlerinin düşmesi şeklinde gördük;  ilgiyi artırdı. Süreçte DenizBank 12 farklı dijital ka-
          bunun yanı sıra müşterilerimizin hızlı başvuru ya-  nalı ve servisleriyle yarattığı ekosistem sayesinde
          pabilmesi buradaki hacmimizi arttırdı. Covid ile bir-  bireysel ve ticari tüm müşterilerin işlemlerini onli-
                                                                                   Temmuz 2020 KobiEfor 49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54