Page 54 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 54

D‹J‹TAL DÖNÜfiÜM




            Doküman ve Arşiv Yönetim Sistemi’nin
            imkanları
            • Her yerden erişim
            • Hızlı belge önizleme
            • Web erişimi
            • Dahili PDF düzenleyici
            • Harici klasör izleme
            • Otomatik iş akışı
            • Görev takibi merkezi
            • Uzak ofis erişimi
            • Dijital imza
            • Versiyon kontrolü-Windows ve MS Office
                                                            • Dokümanların sisteme giriş süresini kısaltır.
              Entegrasyonu
                                                            • İstenilen kriterlere göre aranılan dokümanı
            • Detaylı ve esnek belge profilleri
                                                          rahatça bulmayı sağlar.
            • Dahili ve toplu tarama arayüzü
                                                            • Performans takibi kolayca izlenebilir.
            • Otomatik e-posta arşivleme
                                                            • Dokümanlar sisteme bir kez aktarıldıktan son-
            • E-posta bildirimleri ve uyarıları
                                                          ra istenilen kişilerle kolayca paylaşılabilir.
            • Belge görev hatırlatmaları
                                                            • Dokümanlar onaylara gönderilebildiğinden sü-
            • Tanımlanmış indeksler ile evrak arama
                                                          reçlerin hızlanmasını sağlar.
            • Evrak içinde metin arama
                                                            • Dokümanlara sadece yetkili kişiler tarafından
            • Arayüz özelleştirme
                                                          ulaşılması sağlanır.
            • Kontrollü sanal değişiklik
                                                            • Doküman ve Arşiv Yönetim Sistemleri ile oto-
            • Sürüm kontrolü
                                                          matik başlatılan akış-
            • OCR/ICR/OMR/ Barkod okuma
                                                          lar sayesinde doküma-
            • OCR ile tam metin arama
                                                          nın kimlere gönderile-
            • Faks entegrasyonu
                                                          ceğinin bilinmesine ge-
            • Elektronik imza entegrasyonu
                                                          rek yoktur.
            • İşlem bazında yetkilendirme
                                                            • Akış içerisindeki
            • Kayıt bazında yetkilendirme
                                                          bilgilendirme mailleri
            • Belge bazında yetkilendirme
                                                          gönderildiğinden, yapı-
            • Otomatik yedekleme ve geri yükleme
                                                          lan değişikliklerden il-
            • Detaylı raporlama.
                                                          gili departmanlar haberdar olur.
                                                            • Dokümanlar üzerinde yapılan değişikliklerin
            Doküman ve Arşiv Yönetim
                                                          kimler tarafından yapıldığı kolayca takip edilebilir.
            Sistemleri’nin faydaları
                                                            • Dokümanlar diğer dokümanlarla ilişkilendiri-
            Bir kurumda bilgi ve belgelerin yüzde 70’ten faz-
                                                          lebildiğinden ilgili dokümanların sisteme bir defa
          lası yapısal olmayan e-posta, MS-Word-Excel-Po-
                                                          girilmesi yeterlidir.
          werPoint ve PDF gibi dokümanlardan oluşuyor. Ça-
                                                            • Web üzerinden istenilen yerden ilgili dokü-
          lışanların mesaisinin yüzde 40-60’ını belgeler ve ya-
                                                          manlara ulaşılabilir.
                                 zışmalarla ilgili rutin iş-
                                 lemler alıyor. Bu işlem-   Doküman ve Arşiv Yönetim
                                 ler ise işçilik maliyetle-
                                 rinin ortalama yüzde 20-   Sistemleri’nin modülleri ve bileşenleri
                                                            • Gelen Evrak
                                 45’ine ve cironun da or-
                                 talama yüzde 12-15’ine     • Giden Evrak
                                 eşit. İşletmelerin Dokü-   • Arşiv
                                 man ve Arşiv Yönetim       Elektronik doküman ve arşiv yönetim sistemi ya-
          Sistemleri çözümleri kullanmaları, tasarruf sağla-  zılımlarında şu bileşenler de yer alabiliyor:
          mak, kurum içi iletişimin daha etkin olabilmesi, yö-  • Evrak Yönetim Sistemi
          netimlerin doğru karar verebilmesi ve geriye dönük  • İş Akışı Yönetim Sistemi
          uygulamalara kolaylıkla ulaşabilmesi, kurumsal    • Arşiv Sistemi
          denetimi verimli yapabilmesi, kurumsal hafızanın  • Mesaj Yönetim Sistemi
          korunması, personel, zaman, kırtasiye, kurye vb.  • İndeksleme Sistemi
          maliyetlerde tasarruf ve çevreye uyumun artırılma-  • Ajanda
          sı noktasında önem kazanıyor.                     • Faks Yönetim Sistemi.
          54 KobiEfor Temmuz 2020
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59