Page 46 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 46
QNB Finansbank’tan
‘Dijital Köprü’
Q NB Finansbank, 2019 yılında müşterilerinin
dijital dönüşüm ihtiyaçlarına çözümler sun-
ma yolunda ‘Dijital Köprü’ projesine başladı.
Dijital Köprü bir yıldan kısa bir sürede bir proje ol-
maktan çıkarak müşterilerine bankacılığın ötesin-
de hizmet sunan dijital bir platform haline geldi.
QNB Finansbank Tüzel Dijital Dönüşüm Direktö-
rü Okay Yıldırım, “Dijital Köprü müşterilerimiz ile e-
Dönüşüm paketi buluştu. Yayınlanan yeni tebliğler
ile kapsamı daha da genişleyen e-Dönüşüm ürün-
lerinin maliyetinin yüksek olması, birçok firmanın
bu hizmetleri birer zorunluluk olarak nitelendirme-
sine neden oluyor. Küçük ölçekli şirketlerde yıllık
3-4 bin TL’lerde seyreden, büyük ölçekli firmalarda
yılda ortalama 100 bin TL seviyelerine kadar çıkan Okay
Yıldırım
maliyetlerin tümünü 2022’ye kadar Dijital Köprü ile
karşılıyoruz” dedi. lanıyor. 1 Temmuz 2020 itibariyla e-Fatura mükel-
Dijitalleşmenin öneminin geçtiğimiz birkaç ay içe- lefiyetinde ciro kriterinin 5 milyon TL’ye inmesi, e-
risinde daha iyi anlaşıldığının altını çizen Yıldırım, İrsaliye’nin 25 milyon TL’nin üzerinde cirosu olan
QNB Finansbank olarak bu dönemde hızla hareket tüm firmalar için zorunlu hale gelecek olması gibi
ederek hizmet noktalarını uçtan uca dijitalleştirdik- düzenlemeler ile e-Dönüşüm mükellefi firma sayı-
lerini söyledi. Dijital Köprü ürünlerini kullanmaya sının iki katına çıkmasını bekleniyor.
başlamak için müşterilerin banka şubesine gitmesi-
ne hatta banka müşterisi olmasına dahi gerek olma- Hedef; yıl sonunda 80 bin,
dığını belirten Yıldırım, “İnternet sitemizden veya 2022’de 100 bin ‘Dijital Köprü’lü
çağrı merkezinden başvuruda bulunmaları yeterli. Yıldırım, konuya ilişkin şu bilgileri verdi: “Şu an
‘Ürünleri kullanmaya başlayın, hesabınızı üç ay son- e-Fatura mükellefi şirket sayısı 200 binlerde. 1
ra açın’ diyoruz. Hizmet noktalarımızı müşterilerimi- Temmuz’dan sonra bu sayının 400 binleri bulacağı-
zin ihtiyaçlarına göre şekillendirmeye nı öngörüyoruz.Gönüllü geçişle de
devam edeceğiz” diye konuştu. beraber bu sayı 500 binlere kadar çı-
QNB Finansbank’ın ‘Dijital Köprü’ kabilir. e-Fatura kullanımı ise iki ka-
hizmeti sadece e-Dönüşüm ürünle- tından daha fazla artacaktır. QNB Fi-
rinden oluşmuyor. Yıldırım, ‘Dijital nansbank olarak hedefimiz ise bu yıl
Köprü’nün, birçok fintech’in bu sisteme dahil olma- sonunda 80 bin, 2022 yılı itibariyle 100 bin adet
sıyla şirketlerin, e-Ticaret’ten insan kaynaklarına, müşteriye Dijital Köprü ürünleri ile dokunmak.”
ön muhasebeden satış ekibi yönetimine kadar tüm KOBİ e-Dönüşüm paketi ile ‘Mükellefiyeti ino-
ihtiyaçlarını dijital olarak karşılayabilecekleri bir ka- vasyona çeviriyoruz’ dediklerini ancak içinden geçi-
nal haline geldiğini anlattı. Zaman içinde hizmet ve len bu dönem içerisinde e-Dönüşüm ürünlerinin
çözümlerin kapsamında genişlemeler olacağını ön- mükellefiyetten çok bir ihtiyaç olduğu kanısına var-
gören Yıldırım, “Öte yandan, bankacılık ve farklı fin- dıklarını söyleyen Yıldırım, şunları dile getirdi: “Hiz-
tech çözümlerine tek bir şifreyle ulaşabilmeyi sağ- met noktalarımızı tamamen dijitale taşımanın ra-
layan, API’lar aracılığıyla çalışan ‘Dijital Köprü Por- kamsal etkisini gördük. Ürünlerin şubeye gitmeden
tal’ının hayata geçmesi ile hizmet modelimizi bir üst de kullanılabileceği ile ilgili bilgilendirmeleri yap-
kademeye çıkardık” dedi. tıktan sonra Dijital Köprü’nün hizmetlerine başvuru
adetleri ivme kazandı. KOBİ’ler, yeni bir altyapıya,
35 bin KOBİ ‘Dijital Köprü’den uygulamaya ve sisteme geçmenin endişelerini yaşı-
faydalandı yordu. Ancak geçtiğimiz dönemde dijitalleşme ko-
Haziran başı itibarıyla yaklaşık 35 bin KOBİ, Diji- nusundaki bu endişeler geri planda kalmaya başla-
tal Köprü hizmetlerinden faydalanmaya başladı. dı. ‘Dijitalleşmek istiyorum’ diyen KOBİ sayısı, son
Bunun yaklaşık 30 bini e-Dönüşüm ürünlerini kul- dönemde hızlı bir artış gösterdi.”