Page 50 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 50

D‹J‹TAL BANKACILIK



          ne olarak gerçekleştirebilmesini sağlıyor. Tüm  Mobil vekâlet ürünümüzü, yüzün üzerinde müşteri-
          bankaların müşterilerine hitap eden fastPay ürünü  miz başarılı olarak kullandı. Dijitalleşmeyle iş sü-
          ise nakitsiz, temassız ekosistemi ve nakitsiz ulaşım  reçlerimizi, kalite ve hız olarak çok daha iyi duruma
          altyapısıyla sosyal mesafe döneminde kullanıcıları-  getirmeyi hedeflemekteyiz.”
          nın hayatını en çok kolaylaştıran ürünlerden oldu.  Pandemi sürecinde dijital müşteri sayısının arttığı-
          Mobil bankacılık uygulaması MobilDeniz ise bu dö-  nı açıklayan Özdemir, şunları dile getirdi: “Bankamız,
          nemde tüm şubelerden 15 kat daha fazla ziyaretçi  temassız işlemler kapsamında Karekod ile bağış iş-
          alarak kendi rekorunu kırdı.                    lemleri, SGK tahsilatları ve barkod ile vergi ödemele-
                                                          ri gibi projelerini devreye aldı ve müşterilerimizin en
            Ziraat Katılım                                az temasla ödeme yapabilmesini sağladı. Pandemi
            geleceği dijitalde görüyor                    sürecinde bu hizmetlerde yüzde 20 artış oldu.”
            Ziraat Katılım, dijital dönüşüm stratejileri kapsa-
          mında değişen teknolojileri ve girişimci firmaları  “Dijital dönüşümde de
          yakından izleyerek, müşterilerin ihtiyaçlarına yöne-  KOBİ’lerimizin yanındayız”
          lik stratejik çözümler geliştiriyor.              Mobil bankacılık tüm dünyada ve ülkemizde mo-
            Ziraat Katılım’ın mobil uygulaması Katılım Mo-  bil teknolojilerinin hızlı gelişimi ve oluşan talep ne-
          bil’i dijital projelerin odağına yerleştirdiklerini kay-  deniyle çok hızlı büyüyor.
          deden Ziraat Katılım Genel Müdürü Metin Özdemir,  Akbank Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel
                             “Katılım Mobil uygulamamız   Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, “Akbank olarak
                             üzerinden Karekod teknoloji-  mobil kullanımında kalıcı liderlik hedefimizle çalış-
                             si ile bağış işlemlerinin yapı-  malarımıza kesintisiz devam ediyoruz” dedi.
                             labilmesi, SGK ödemelerini                        KOBİ’lerin kendileri için
                             gerçekleştirebilmesi, barkod                    çok önemli olduğunu belirten
                             okuma teknolojisi ile vergi                     Oğuz, şunları söyledi: “KO-
                             ödemelerinin yapılabilmesi                      Bİ’lere verdiğimiz finansman
                             gibi projelerimizi tüm müşte-                   ve danışmanlık desteklerinin
                             rilerimizin kullanımına sun-                    yanında, onların gelişen tek-
                             duk. Dijital onay projemiz ile                  nolojiye ayak uydurabilmele-
             Metin Özdemir
                             müşterilerimizin belge ve ta-                   rine de yardımcı oluyoruz. Bi-
          limatlarını; şubelerimize gelmelerine gerek kal-                   liyoruz ki, KOBİ’lerin dijital-
          madan Katılım Mobil uygulamamız üzerinden giriş                    leşmesi, işlerini daha verimli
                                                              Bülent Oğuz
          yapabilmeleri, süreci izleyebilmeleri ve onaylaya-                 yapabilme, müşteri talepleri-
          bilmelerini sağlayacağız” diye konuştu.         ni karşılama, maliyetlerini azaltma ve işletmeleri-
            Özdemir, hayata geçirdikleri yeni ödeme yön-  nin sürdürülebilir olması açısından önemli.”
          temleri ve devam ettirilen projeler ile müşterilerin  Akbank POS sahibi KOBİ’ler çalışma koşulları,
          işlemlerini daha kolay ve hatasız gerçekleştirmeyi  günlük ciro gerçekleşmeleri, günsonu raporları ve
          hedeflediklerini kaydetti.                      kampanyalar hakkında tüm bilgilere Akbank Mo-
            Bu dönüşüm sürecinde KOBİ’lerin hızla değişen  bil’den erişebiliyor.
          dünyaya ayak uydurmaları ve rekabet güçlerini ar-  Akbank Üye İşyerleri bulunduğu lokasyon ve
          tırmaları gerektiğini kaydeden Özdemir, şunları  sektörlerine göre kendisiyle aynı sektörde faaliyet
          söyledi: “Bankamız KOBİ’lere yönelik dijital ürün ve  gösteren diğer üye işyerlerine ait ortalama ciro bil-
          hizmetler sunmaya önem vermektedir. Bu kap-     gilerine ulaşarak, rekabette nerede olduklarını da
          samda müşterilerimize birçok yeni ürün ve hizmet-  görebiliyor.
          ler sunduk. İşletme finansmanı taleplerinde; süreç  Akbank müşterisi olsun veya olmasın, üye işyeri
          ile ilgili gerekli dokümanların imzalanması eklen-  ya da ticari kart sahibi olmak isteyen tüm şahıs fir-
          mesi gibi aşamaların Katılım Mobil üzerinden yapı-  maları başvuru ve açılış süreçlerini www.ak-
          labilmesi için Mobil Finansman ürünümüzü ku-    bank.com veya Akbank Mobil ve İnternet’ten 7/24
          rumsal müşterilerimizin kullanımına açtık. 2019 yı-  şubeye gitmeden gerçekleştirebiliyor.
          lının Nisan ayından bu zamana kadar yaklaşık 1000  Bülent Oğuz, KOBİ’lerin ihtiyaçlarına yönelik, ve-
          müşterimiz işletme finansmanı talebini Katılım  rimliliklerini artıracak dijital uygulamalar gelişti-
          Mobil üzerinden gerçekleştirdi. Mobil vekâlet ürü-  ren Fintech’lerle çözüm ortaklığı geliştirmeyi he-
          nümüz ile Katılım Mobil üzerinden müşterilerimi-  deflediklerini anlattı: “Müşterilerimizin işlerini yö-
          zin daha hızlı ve daha kolay bir yöntemle vekalet  netirken muhasebe ve finans, insan kaynakları yö-
          onayının alınmasını sağladık. 2020 yılı Ocak ayından  netimi dışında da her gün gerçekleştirdikleri birçok
          itibaren müşterilerimizin kullanımına açtığımız  operasyon var. Bu nedenle önümüzdeki dönemde


          50 KobiEfor Temmuz 2020
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55