Page 48 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 48

D‹J‹TAL BANKACILIK




            İş Bankası’ndan dijitalleşme çözümleri        ründe faaliyet gösteren herkesin kullanımına sun-
            Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şa-  duğumuz İmeceMobil uygulamamız IOS ve Android
                             hismail Şimşek, yatırımlarını  özellikli tüm akıllı telefonlara ücretsiz olarak indi-
                             dijitalleşme ekseni üzerinde  rilebiliyor” dedi.
                             tuttuklarını ve müşterilerinin
                             hayatını kolaylaştırma gayesi  Garanti BBVA’nın KOBİ müşterileri
                             ile hareket ettiklerini söyledi.   dijitale yoğunlaştı
                               Şimşek, müşterilerinin İş-   Garanti BBVA, tüm müşterilerinin hayatını kolay-
                             Cep, İnternet Şubesi, Maxi-                     laştırmak için uzun yıllardır
                             mum Mobil ve Maximum İş-                        teknolojiye yatırım yapıyor.
                             yerim uygulamalarını kulla-                       Pandemi sürecinde bu ça-
                             narak, birçok işlemi şubelere                   lışmalara yoğunlaştıklarını
            Şahismail Şimşek
                             gelmeden tamamlayabildiği-                      söyleyen Garanti BBVA Genel
          ni hatırlattı. Şimşek, “Esnaf ve gerçek kişi tacir                 Müdür Yardımcısı Cemal Ona-
          müşterilerimiz 100 bin TL’ye kadar ticari finans-                  ran, “Sadece bireysel müşte-
          man ihtiyaçlarını İşCep ve İnternet Şubemizden                     rilerimizin değil, Esnaf, KOBİ,
          7/24 Anında Ticari Kredi’ye başvurarak karşılayabi-                Ticari ve Kurumsal tüm müş-
          liyor. Ayrıca POS talebi olan gerçek kişi tacir niteli-  Cemal Onaran  terilerimizin dijital kanalları-
          ğindeki müşterilerimizin taleplerini Şubelerimize                  mıza olan talebi arttı. Müşteri-
          gelmeden tamamlayabilmelerini sağladık. Ticari  lerimize dijital kanallarımızdan 7/24 kesintisiz bir şe-
          kredi kartı sürecimizi de uçtan uca dijitalleştirdik.  kilde hizmet verebilmek de uzun zamandır teknoloji-
          Bu kapsamda artık esnaf ve gerçek kişi tacir müş-  ye yaptığımız yatırımların ne kadar değerli olduğunu
          terilerimiz Ticari Kredi Kartına İşCep ve Maximum  gösterdi” dedi.
          İşyerim uygulamalarımız üzerinden 7/24 başvura-   Özellikle pandemi sürecinde dijitalleşmeye yön-
          biliyor. Sonrasında ise müşterilerimizin kartları ad-  lendirmek için bir dizi çalışma yürüttüklerinin altı-
          reslerine teslim ediliyor. Böylece kart sahibi olmak  nı çizen Onaran, şu örnekleri verdi: “Parolasını
          adına Şubelerimize gelmeden, kolayca talepleri  unutan müşterilerimiz için parola al fonksiyonları-
          karşılanıyor” diye konuştu.                     nı yeniden hatırlattık. Çağrı merkezi hizmetlerimizi
            Şimşek, Maximum İşyerim uygulaması ile ticari  COVID-19 tedbirlerini alarak sekteye uğratmadan
          müşterilerin  ödeme sistemlerine yönelik ihtiyaçla-  devam ettirdik. ATM’den para çekme limitlerimizi
          rını tek bir çatı altında topladıklarını belirterek şu  artırarak, müşterilerimizin nakit ihtiyaçlarını şube-
          bilgileri veriyor: “Maximum İşyerim platformu üze-  ye gitmeden karşılaması için imkân sunduk. Bunun
          rinden, dünyada yaygınlaşmakta olan alternatif  yanı sıra tüzel müşterilerimiz için Kasım 2019’da
          tahsilat yöntemlerinden Linkle Tahsilat uygulama-  devreye aldığımız QR ile para çekme ve QR ile para
          sını müşterilerimizin kullanımına sunduk. Linkle  yatırma fonksiyonlarını öne çıkararak, ATM’ye te-
          Tahsilat uygulamasıyla, sosyal medya ve dijital pa-  mas etmeden QR kodla para çekip yatırabilecekle-
          zar yerleri üzerinden ticaret yapan müşterilerimi-  rini anlattık. Toplum sağlığını korumaya ve sosyal
          zin yanı sıra, B2B iş modelinde çalışan ve uzaktan  hareketliliği azaltmaya destek olmak için, başka
          tahsilat yapmak isteyen firmalarımızın da tahsilat  bankalara ait ATM’lerden para çekme işlemlerini
          süreçlerinde pratiklik sağlamayı amaçlıyoruz.   bir süre ücretsiz hale getirdik. Belirli bir süre diji-
          Linkle Tahsilat ödeme alma yöntemi ile artık firma-  tal kanallarımızdan yapılan para transferlerini yine
          lar uzaktan ve aynı zamanda her anlamda güvenli  ücretsiz hale getirdik.”
          bir tahsilat gerçekleştirebiliyor. Maximum İşyerim  KOBİ’lerin dijitalleşmesini önemsediklerini kay-
          uygulamasını benzersiz kılan bir diğer özellik ise  deden Onaran, kredi dahil birçok süreci, dijital ka-
          QR teknolojisi ile işyerlerine fiziki POS cihazı olma-  nallardan başlayıp sonlandırdıklarını, E-Fatura, E-
          dan cep telefonu üzerinden ödeme kabul etme im-  imza ve QR ile Ödeme gibi ürün ve hizmetlerle KO-
          kânı sağlaması.”                                Bİ’lerin dijitalleşme yolculuğunu kolaylaştırdıkları-
            Şimşek, bu dönem çiftçiyi anlayan teknolojik çö-  nı söyledi. Bugün itibariyle 300 binin üzerinde dijital
          zümlerine de ağırlık verdiklerini belirterek, “Türki-  aktif KOBİ müşterilerinin bulunduğunu kaydeden
          ye İş Bankası olarak, teknoloji iştirakimiz Softtech  Onaran, “Mikro ölçekteki işletmeleri dahil edersek
          tarafından geliştirilen İmeceMobil uygulamasını  bu rakam 1 milyonun üzerine çıkıyor. KOBİ müşte-
          tüm çiftçilerimize ücretsiz olarak sunuyoruz. Uygu-  rilerimiz; havale, EFT, SWIFT, kart ödeme, fatura
          lama ile çiftçilerimiz üretime dair ihtiyaç duydukla-  ödeme gibi geniş yelpazedeki işlemlerinin toplam-
          rı birçok bilgiye dijital ortamda, 7/24 rahatlıkla ula-  da yüzde 96’sını dijital kanallarımız üzerinden ger-
          şabiliyor. Müşterimiz olsun olmasın tarım sektö-  çekleştiriyor” dedi.

          48 KobiEfor Temmuz 2020
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53