Page 48 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 48
D‹J‹TAL BANKACILIK
İş Bankası’ndan dijitalleşme çözümleri ründe faaliyet gösteren herkesin kullanımına sun-
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şa- duğumuz İmeceMobil uygulamamız IOS ve Android
hismail Şimşek, yatırımlarını özellikli tüm akıllı telefonlara ücretsiz olarak indi-
dijitalleşme ekseni üzerinde rilebiliyor” dedi.
tuttuklarını ve müşterilerinin
hayatını kolaylaştırma gayesi Garanti BBVA’nın KOBİ müşterileri
ile hareket ettiklerini söyledi. dijitale yoğunlaştı
Şimşek, müşterilerinin İş- Garanti BBVA, tüm müşterilerinin hayatını kolay-
Cep, İnternet Şubesi, Maxi- laştırmak için uzun yıllardır
mum Mobil ve Maximum İş- teknolojiye yatırım yapıyor.
yerim uygulamalarını kulla- Pandemi sürecinde bu ça-
narak, birçok işlemi şubelere lışmalara yoğunlaştıklarını
Şahismail Şimşek
gelmeden tamamlayabildiği- söyleyen Garanti BBVA Genel
ni hatırlattı. Şimşek, “Esnaf ve gerçek kişi tacir Müdür Yardımcısı Cemal Ona-
müşterilerimiz 100 bin TL’ye kadar ticari finans- ran, “Sadece bireysel müşte-
man ihtiyaçlarını İşCep ve İnternet Şubemizden rilerimizin değil, Esnaf, KOBİ,
7/24 Anında Ticari Kredi’ye başvurarak karşılayabi- Ticari ve Kurumsal tüm müş-
liyor. Ayrıca POS talebi olan gerçek kişi tacir niteli- Cemal Onaran terilerimizin dijital kanalları-
ğindeki müşterilerimizin taleplerini Şubelerimize mıza olan talebi arttı. Müşteri-
gelmeden tamamlayabilmelerini sağladık. Ticari lerimize dijital kanallarımızdan 7/24 kesintisiz bir şe-
kredi kartı sürecimizi de uçtan uca dijitalleştirdik. kilde hizmet verebilmek de uzun zamandır teknoloji-
Bu kapsamda artık esnaf ve gerçek kişi tacir müş- ye yaptığımız yatırımların ne kadar değerli olduğunu
terilerimiz Ticari Kredi Kartına İşCep ve Maximum gösterdi” dedi.
İşyerim uygulamalarımız üzerinden 7/24 başvura- Özellikle pandemi sürecinde dijitalleşmeye yön-
biliyor. Sonrasında ise müşterilerimizin kartları ad- lendirmek için bir dizi çalışma yürüttüklerinin altı-
reslerine teslim ediliyor. Böylece kart sahibi olmak nı çizen Onaran, şu örnekleri verdi: “Parolasını
adına Şubelerimize gelmeden, kolayca talepleri unutan müşterilerimiz için parola al fonksiyonları-
karşılanıyor” diye konuştu. nı yeniden hatırlattık. Çağrı merkezi hizmetlerimizi
Şimşek, Maximum İşyerim uygulaması ile ticari COVID-19 tedbirlerini alarak sekteye uğratmadan
müşterilerin ödeme sistemlerine yönelik ihtiyaçla- devam ettirdik. ATM’den para çekme limitlerimizi
rını tek bir çatı altında topladıklarını belirterek şu artırarak, müşterilerimizin nakit ihtiyaçlarını şube-
bilgileri veriyor: “Maximum İşyerim platformu üze- ye gitmeden karşılaması için imkân sunduk. Bunun
rinden, dünyada yaygınlaşmakta olan alternatif yanı sıra tüzel müşterilerimiz için Kasım 2019’da
tahsilat yöntemlerinden Linkle Tahsilat uygulama- devreye aldığımız QR ile para çekme ve QR ile para
sını müşterilerimizin kullanımına sunduk. Linkle yatırma fonksiyonlarını öne çıkararak, ATM’ye te-
Tahsilat uygulamasıyla, sosyal medya ve dijital pa- mas etmeden QR kodla para çekip yatırabilecekle-
zar yerleri üzerinden ticaret yapan müşterilerimi- rini anlattık. Toplum sağlığını korumaya ve sosyal
zin yanı sıra, B2B iş modelinde çalışan ve uzaktan hareketliliği azaltmaya destek olmak için, başka
tahsilat yapmak isteyen firmalarımızın da tahsilat bankalara ait ATM’lerden para çekme işlemlerini
süreçlerinde pratiklik sağlamayı amaçlıyoruz. bir süre ücretsiz hale getirdik. Belirli bir süre diji-
Linkle Tahsilat ödeme alma yöntemi ile artık firma- tal kanallarımızdan yapılan para transferlerini yine
lar uzaktan ve aynı zamanda her anlamda güvenli ücretsiz hale getirdik.”
bir tahsilat gerçekleştirebiliyor. Maximum İşyerim KOBİ’lerin dijitalleşmesini önemsediklerini kay-
uygulamasını benzersiz kılan bir diğer özellik ise deden Onaran, kredi dahil birçok süreci, dijital ka-
QR teknolojisi ile işyerlerine fiziki POS cihazı olma- nallardan başlayıp sonlandırdıklarını, E-Fatura, E-
dan cep telefonu üzerinden ödeme kabul etme im- imza ve QR ile Ödeme gibi ürün ve hizmetlerle KO-
kânı sağlaması.” Bİ’lerin dijitalleşme yolculuğunu kolaylaştırdıkları-
Şimşek, bu dönem çiftçiyi anlayan teknolojik çö- nı söyledi. Bugün itibariyle 300 binin üzerinde dijital
zümlerine de ağırlık verdiklerini belirterek, “Türki- aktif KOBİ müşterilerinin bulunduğunu kaydeden
ye İş Bankası olarak, teknoloji iştirakimiz Softtech Onaran, “Mikro ölçekteki işletmeleri dahil edersek
tarafından geliştirilen İmeceMobil uygulamasını bu rakam 1 milyonun üzerine çıkıyor. KOBİ müşte-
tüm çiftçilerimize ücretsiz olarak sunuyoruz. Uygu- rilerimiz; havale, EFT, SWIFT, kart ödeme, fatura
lama ile çiftçilerimiz üretime dair ihtiyaç duydukla- ödeme gibi geniş yelpazedeki işlemlerinin toplam-
rı birçok bilgiye dijital ortamda, 7/24 rahatlıkla ula- da yüzde 96’sını dijital kanallarımız üzerinden ger-
şabiliyor. Müşterimiz olsun olmasın tarım sektö- çekleştiriyor” dedi.
48 KobiEfor Temmuz 2020