Page 43 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 43
da projenin temelini atmak üzere Kocaeli’ye gel- dedveyt ton aralığında olmasını bekliyoruz.”
meyi planlıyorum. Bu merkezin hayata geçmesiyle; Deniz Ticaret Filosu güçlenecek: Varank, destek-
sanayinin ihtiyaç duyduğu vasıflı işgücünü yetiştir- ten yararlanmak isteyen üyelerin; kosterin tonajı,
mek üzere yılda 2 bin kişiye eğitim verilecek. Fir- muhtemel maliyeti, öz-kaynak miktarı, kredi ihtiyacı
maların yenilikçi ürün geliştirme kapasitesi artırı- ve talep edilen kredi finans desteği tutarını KOS-
lacak, yalın üretim ve verimlilik konularında firma- GEB’e iletmesi gerektiğini ifade etti. En fazla öz-kay-
lara danışmanlık desteği verilecek.” nak koyan ve en az kredi faiz desteği talep eden ilk
10 koster projesi desteklenecek ve deniz ticaret filo-
COVID-19 Güvenli Üretim Belgesi sunun güçlendirilmesi projesine başlanacak.
logosu tanıtıldı 22 milyar liralık yatırım: Varank, gemi inşa sek-
törünün, oluşturduğu istihdam ve katmadeğer açı-
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, tele-
sından öncelikli görülen sektörlerden birisi oldu-
konferans yöntemiyle Deniz Ticaret Odası Meclis
ğunu ifade etti: “Bugüne kadar bu alanda 22 milyar
Toplantısı’na katıldı.
liralık yatırımı teşvik ettik ve 45 bin kişilik istihda-
Bakan Varank,Deniz Ticaret Odası’nın, sektörün
gelişmesi ve uluslara- mın oluşmasını sağladık. Bununla birlikte; tersane,
yat inşası ve armatörlük alanlarında da 3 milyar li-
rası rekabet gücünün
ralık yatırım, teşviklerimizle hayata geçti.”
artması açısından kritik
Yeni çağrılar: Deniz taşıtlarının, Teknoloji Odak-
öneme sahip olduğunu
lı Sanayi Hamlesi Programı’ndaki stratejik sektör-
vurguladı. Varank, dün-
ya ticaretinin ve ülkemiz lerden bir tanesi olduğunu hatırlatan Varank, “İno-
vatif ve yenilikçi projelerinize, bu program kanalıy-
dış ticaretinin yüzde
la da destek almanız mümkün. Önümüzdeki aylar-
90’ının deniz taşımacılı-
da deniz taşıtları dâhil olmak üzere, diğer öncelikli
ğı üzerinden gerçekleş-
alanlarda yeni çağrıları duyuracağız” dedi.
tiğini söyledi. Covid-19 salgınıyla birlikte daralan
dünya ticaretinden, deniz taşımacılığının da büyük Deniz Teknolojileri ve Sanayisi Teknik Komitesi
kuruldu: Bakan Varank, 11. Kalkınma Planı ile de-
ölçüde etkilendiğini aktaran Varank, “Türkiye, bu
niz teknolojileri, gemi inşa ve yan sanayinin rekabet
küresel krizde başarılı bir sınav veriyor, inşallah
gücünü artırmak için ‘Deniz Teknolojileri ve Sana-
bundan sonra da vermeye devam edecek” dedi.
yisi Teknik Komitesi’nin kurulduğunu ve komitenin
Güvenli Üretim Kalite Belgesi: Varank, Türk
Standardları Enstitüsü (TSE) ile birlikte, üretim te- başkanlığının Bakanlık tarafından yürütüldüğünü
açıkladı: “Sektörün tamamında Ar-Ge, yenilikçilik
sislerinde alınması gereken önlemler için kılavuz
ve markalaşma kültürünün daha da gelişmesini is-
hazırlandığını, tedbirleri yerine getiren firmalara,
tiyoruz. Teknik komite aracılığıyla nokta atışı eği-
COVID-19 Güvenli Üretim Kalite Belgesi verilmeye
timler düzenleyip, potansiyeli olan firmaların Ar-Ge
başlandığını açıkladı. Varank, TSE’nin “Covid-19 Gü-
venli Üretim Belgesi” için tasarlanan logosunu da ilk merkezi kurmasını teşvik edeceğiz. Yerli gemi
ekipmanlarının, tersaneler tarafından kullanılma-
kez kamuoyuyla paylaştı: “Belgeyi alan firmalar TSE
sını teşvik edeceğiz.”
logosunu; ürünlerinde, belgelerinde ve yayınlarında
Elektrikli batarya teknolojileri: Bakan Varank,
kullanabilecek. Deniz Ticaret Odası üyeleri de bu sü-
gelecek dönemde gemi sevk sistemlerinde, elek-
recin bir parçası olmalı. Sizleri kılavuzda yer alan
önlemleri uygulamaya ve işletmelerinizi TSE logo- trikli batarya teknolojilerinin yoğun biçimde kulla-
nılacağını, iç sularda yük ve yolcu taşımacılığı ya-
suyla tescillemeye davet ediyorum.”
pan gemilerin, elektrikli gemilere dönüştürülmesi
10 kostere destek: Bakan Varank, Türkiye’nin
konusunun Bakanlığın koordinatörlüğünde yürü-
koster filosunu güçlendirmek için, Cumhurbaşkan-
tüldüğünü açıkladı.
lığı kararnamesiyle KOSGEB Kredi Faiz Desteği Yö-
netmeliği’nde değişiklik yapıldığını anlattı: “Proje- Gemi İhtisas OSB: Varank,Yalova’da kurulan Gemi
İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nin (GİOSB) faaliyete
nin ilk yılında 10 kosteri desteklemeyi ve programın
geçmesinin, sektörün dışa bağımlılığını azaltmada
nasıl çalışacağını görmeyi planlıyoruz. 5 yıl süre-
önemli rol oynayacağına dikkati çekti: “Yatırımcılar
since her bir gemi için yıllık azami 3 milyon lira
2
için 3 bin 500 m ’den 150 bin m ’ye kadar arsa tahsis
2
kredi finansman desteği vereceğiz.”
KOSGEB devrede: Varank, bankalarla gerçek- imkânı bulunuyor.
Bu bölge hem gemi
leştirilecek görüşmeyi KOSGEB’in yapacağını söy-
yan sanayinin gele-
ledi: “Elbette koster sahipleri de bankalarla görü-
ceği hem 10 bin ki-
şebilir. Koster yapımı için aldığınız krediye, KGF
şilik istihdam hac-
kefaleti sağlanması için KOSGEB yine devreye gire-
cek. Gemilerin Türkiye tersanelerinde inşa edilme- miyle stratejik bir
önem taşıyor.”
sini şart koşacağız. Bu gemilerin 3 bin ila 12 bin
Temmuz 2020 KobiEfor 43