Page 12 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 12

CRM



                                                                         yı ve detaylandırmayı, dolayısıyla
                                                                         müşteri ilişkilerini verimli, etkin ve
                                                                         karlılıkla yönetmeyi sağlar.
                                                                            • Kurum kültürü ve işleyişin
                                                                         kalıcı olmasına yardım eder:
                                                                         CRM teknolojileriyle müşteri bil-
                                                                         gilerini tüm işletmenin istediği
                                                                         zaman ulaşıp yönetebileceği şe-
                                                                         kilde saklamak mümkün hale
                                                                         gelir. Böylece sistem, personel
                                                                         ve organizasyon yapısı gibi değiş-
                                                                         kenlerden bağımsız olarak çalışır.
            •  Müşteri verilerini satışa dö-  kurulur ve işletme karlılığı artırı-
         nüştürmeyi sağlar.              lır. CRM yazılımları, kayıt sürecini   CRM altyapısı nasıl
            • Potansiyel müşterileri yakala-  kolaylaştırır, kontak yönetimi, satış   olmalıdır? CRM seçerken
         maya yardım eder: CRM yazılımla-  süreci yönetimi, servis yönetimi,   nelere dikkat edilmeli?
                                                                            Sadık müşteri kitlesi oluştur-
         rıyla potansiyel müşteriler, mevcut  kampanya yönetimi gibi hizmetler
         müşteriler gibi kategorilendirilebi-  sunar. CRM yazılımları yalnızca bir   mayı ve elde edilen tüm verilerin
         lir, etkileşimleri takip edilerek ürün,  müşteri veri tabanı olarak değil, pa-  analiz edilmesini sağlayan CRM
         hizmet veya işletmeyle kurulan iliş-  zarlama faaliyetlerine yardım eden   yazılımları, satışı ve karlılığı art-
         kiler analiz edilebilir.        araçları da etkin şekilde çalıştıran   tırır.  CRM yazılımları ile müşteri
            • Daha fazla müşteri ve daha  platformlardır. CRM yazılımları   verileri saklanıp analiz edilirken
         ve fazla karlılık sağlar: Müşteriyi  müşteri takip programı olarak da   aynı zamanda çalışanlar da kont-
         düzenli, etkili, verimli dinlemek  şirketlere müşteri ilişkileri yöneti-  rol edilir. İyi bir CRM yazılımı; iyi
         ve iletişim için; dolayısıyla etkin  minde kolaylık sunar.      bir teknik altyapı ile birlikte müş-
         ve karlı bir Müşteri İlişkileri Yö-  •  Satış sürecini optimize eder:   teri, pazarlama, satış ve teknik
         netimi için şirketlerin CRM yazı-  CRM yazılımları, satış işlemlerini   servis yönetiminden oluşur.
         lımları kullanması gerekir. İyi bir  hızlandırır, satış ekibinin perfor-  Şirketler, kullanacakları çözü-
         CRM uygulamasıyla kurulmuş  mansını anlık olarak izlemeyi sağ-  mü seçerken önce ihtiyaçlarını iyi
         müşteri servisi, firma açısından  lar. Pazarlama aşamasında, işlemi   analiz etmeli ve bu ihtiyaçları kar-
         daha fazla müşteri ve daha fazla  otomatik hale getirerek satış per-  şılayacak, tüm ekibin rahatça kul-
         karlılık anlamına gelir.        sonelini tüm kampanya bilgilerine   lanabileceği bir çözüme yönelme-
                                         ve çapraz satışa yönlendirir.   lidir. CRM çözümünü belirlemede
                                            • Pazarlama becerisini artırır:   fiyat önemli bir kriter gibi görün-
                                         CRM çözümleri, pazarlama süreçle-  se de en önemli kriter kullanım
                                         rini de optimize eder. Böylece kolay-  kolaylığıdır. Ekibin kullanamadığı
                                         ca kampanya oluşturulup yönetile-  ve verim alınamayan bir CRM çö-
                                         bilir, alınan aksiyonların şirkete nasıl  zümüne ne kadar ödendiğinin bir
                                         geri dönüş sağladığı saptanabilir.   önemi yoktur.
                                            •  Zaman ve maliyet tasarrufu:   Kaynakça:
                                                                            https://blog.logo.com.tr
                                         CRM uygulamaları ile bilgiler müş-  https://www.mikrox.com.tr
            • Müşteri hizmetlerinin ve-  terinin ihtiyacına uygun olarak sı-  https://www.oracle.com/tr
         rimliliğini artırır: CRM çözümle-  nıflandırıldığından, özellikle satış ve   https://www.parasut.com
         riyle müşteri hizmetleri ve çağrı  pazarlama personelinin gün içinde   https://www.perakendeokulum.com
         merkezinde her zaman doğru ve  zaman kaybetme-
         güncel müşteri bilgileri üzerin-  si önlenir.
         den çalışılır. Böylece işletmenin   •  Kurumsal
         bilgilendirme, yönlendirme, ürün   hafıza oluşmasını
         ve hizmet sunma kalitesi artar.  sağlar: Kurumsal
            •  Sürdürülebilir müşteri ilişki-  bir hafıza oluştu-
         leri ile müşteri yönetiminde kolay-  rarak var olan ve
         lık sunar: CRM ile müşterilerden  potansiyel müşte-
         alınan tüm bilgiler ve onlarla etki-  rileri, tedarikçi ve
         leşimler kayıt altına alınır. Böylece  dağıtım kanalları-
         müşterilerle sürdürülebilir ilişkiler  nı gruplandırma-

         12 KobiEfor Dijital Temmuz 2021
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17