Page 12 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 12
CRM
yı ve detaylandırmayı, dolayısıyla
müşteri ilişkilerini verimli, etkin ve
karlılıkla yönetmeyi sağlar.
• Kurum kültürü ve işleyişin
kalıcı olmasına yardım eder:
CRM teknolojileriyle müşteri bil-
gilerini tüm işletmenin istediği
zaman ulaşıp yönetebileceği şe-
kilde saklamak mümkün hale
gelir. Böylece sistem, personel
ve organizasyon yapısı gibi değiş-
kenlerden bağımsız olarak çalışır.
• Müşteri verilerini satışa dö- kurulur ve işletme karlılığı artırı-
nüştürmeyi sağlar. lır. CRM yazılımları, kayıt sürecini CRM altyapısı nasıl
• Potansiyel müşterileri yakala- kolaylaştırır, kontak yönetimi, satış olmalıdır? CRM seçerken
maya yardım eder: CRM yazılımla- süreci yönetimi, servis yönetimi, nelere dikkat edilmeli?
Sadık müşteri kitlesi oluştur-
rıyla potansiyel müşteriler, mevcut kampanya yönetimi gibi hizmetler
müşteriler gibi kategorilendirilebi- sunar. CRM yazılımları yalnızca bir mayı ve elde edilen tüm verilerin
lir, etkileşimleri takip edilerek ürün, müşteri veri tabanı olarak değil, pa- analiz edilmesini sağlayan CRM
hizmet veya işletmeyle kurulan iliş- zarlama faaliyetlerine yardım eden yazılımları, satışı ve karlılığı art-
kiler analiz edilebilir. araçları da etkin şekilde çalıştıran tırır. CRM yazılımları ile müşteri
• Daha fazla müşteri ve daha platformlardır. CRM yazılımları verileri saklanıp analiz edilirken
ve fazla karlılık sağlar: Müşteriyi müşteri takip programı olarak da aynı zamanda çalışanlar da kont-
düzenli, etkili, verimli dinlemek şirketlere müşteri ilişkileri yöneti- rol edilir. İyi bir CRM yazılımı; iyi
ve iletişim için; dolayısıyla etkin minde kolaylık sunar. bir teknik altyapı ile birlikte müş-
ve karlı bir Müşteri İlişkileri Yö- • Satış sürecini optimize eder: teri, pazarlama, satış ve teknik
netimi için şirketlerin CRM yazı- CRM yazılımları, satış işlemlerini servis yönetiminden oluşur.
lımları kullanması gerekir. İyi bir hızlandırır, satış ekibinin perfor- Şirketler, kullanacakları çözü-
CRM uygulamasıyla kurulmuş mansını anlık olarak izlemeyi sağ- mü seçerken önce ihtiyaçlarını iyi
müşteri servisi, firma açısından lar. Pazarlama aşamasında, işlemi analiz etmeli ve bu ihtiyaçları kar-
daha fazla müşteri ve daha fazla otomatik hale getirerek satış per- şılayacak, tüm ekibin rahatça kul-
karlılık anlamına gelir. sonelini tüm kampanya bilgilerine lanabileceği bir çözüme yönelme-
ve çapraz satışa yönlendirir. lidir. CRM çözümünü belirlemede
• Pazarlama becerisini artırır: fiyat önemli bir kriter gibi görün-
CRM çözümleri, pazarlama süreçle- se de en önemli kriter kullanım
rini de optimize eder. Böylece kolay- kolaylığıdır. Ekibin kullanamadığı
ca kampanya oluşturulup yönetile- ve verim alınamayan bir CRM çö-
bilir, alınan aksiyonların şirkete nasıl zümüne ne kadar ödendiğinin bir
geri dönüş sağladığı saptanabilir. önemi yoktur.
• Zaman ve maliyet tasarrufu: Kaynakça:
https://blog.logo.com.tr
CRM uygulamaları ile bilgiler müş- https://www.mikrox.com.tr
• Müşteri hizmetlerinin ve- terinin ihtiyacına uygun olarak sı- https://www.oracle.com/tr
rimliliğini artırır: CRM çözümle- nıflandırıldığından, özellikle satış ve https://www.parasut.com
riyle müşteri hizmetleri ve çağrı pazarlama personelinin gün içinde https://www.perakendeokulum.com
merkezinde her zaman doğru ve zaman kaybetme-
güncel müşteri bilgileri üzerin- si önlenir.
den çalışılır. Böylece işletmenin • Kurumsal
bilgilendirme, yönlendirme, ürün hafıza oluşmasını
ve hizmet sunma kalitesi artar. sağlar: Kurumsal
• Sürdürülebilir müşteri ilişki- bir hafıza oluştu-
leri ile müşteri yönetiminde kolay- rarak var olan ve
lık sunar: CRM ile müşterilerden potansiyel müşte-
alınan tüm bilgiler ve onlarla etki- rileri, tedarikçi ve
leşimler kayıt altına alınır. Böylece dağıtım kanalları-
müşterilerle sürdürülebilir ilişkiler nı gruplandırma-
12 KobiEfor Dijital Temmuz 2021