Page 15 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 15
lerini belirlemeleri, ‘İK Bilişim lanması, iş veriminin artırılması
Teknolojileri’nde son teknoloji için ücret ve diğer yan haklarda
uygulamalar ve çözümlerle dijital adil düzenlemeler yapmak ve bu
dönüşebilmelerine bağlı. konularda şeffaflığın sağlanması.
Küresel salgın İK profesyonel- • Yetenek yönetimi: Çalışanla-
lerini kritik iş önceliklerine hızlıca rın hangi alanlarda verimli çalış-
yanıt vermeye, işgücündeki dal- ma elde edebileceklerini analiz et-
galanmaları stratejik İK yöneti- mek, işletmeye fayda sağlayacak
miyle ele almaya ve son teknoloji niteliklerini inceleyerek çalışanın
İK Bilişim Teknolojileri’ni etkin temizlik kurallarına uyuluyor mu? özelliklerine uygun pozisyonlarda
kullanmaya yöneltti. Y kuşağı ve Çalışanların kurallara uymasını görevlerin verilmesi, işgücünün
Z Kuşağı çalışanlarını işe alma, nasıl takip edebilirim v.s. gibi soru- daha etkin kullanımı konusunda
yönetme, işgücü verimliliğini ve ları yanıtlayan ve bilgileri sağlayan çalışmalar yürütmek.
çalışan bağlılığını sağlama, stra- ‘İK Bilişim Teknolojileri’ ile kurum
tejik İK kararları alma veya işten içinde çalışanların sağlığını koru- İK Bilişim Teknolojileri’nin
çıkarma noktasında ‘İK Bilişim mak ve sürdürülebilir bir sağlık yö- işletmelere faydaları
Teknolojileri’ dikkat çekiyor. netimi sağlamak mümkün olacak.
İstihdam stratejilerini oluş-
turmaktan, planlamaya ve uygu- İK’nın yönetiminin amacı
lamaya, işe alımdan, çıkarmaya, ve işlevleri
şirket kurum kültürünün geliş- Şirketin ileri bir seviyeye kendini
tirilmesinden, insan kaynağının taşıyabilmesinde hayati önemdeki
verimli kullanılmasına kadar İK (İnsan Kaynakları), daha çok işe
birçok alanda çözüm üreten ‘İK alım ve müşteri ilişkileri olarak al-
Bilişim Teknolojileri’, özellikle gılansa da bir işletmenin tüm ilişki-
Pandemide hızlanan dijital dö- lerini kapsayan önemli bir iletişim • Şirketin planlanan gele-
nüşüme şirketleri entegre ediyor birimi. İK’nın görev ve sorumlulu- ceğine ulaşması için doğru ve
ve şirketlerin varlığını sürdürme- ğunda çalışanların işe başladıktan problem çözücü adımlar atılma-
sinde ve onları geleceğe taşıma- sonra da çalışma ortamlarının uy- sını, işin, işletmenin ve çalışan-
da öncü rol üstleniyor. gunluğunun sağlanması ve veri- ların verimliliğini, çalışan, işve-
mi arttırıcı aksiyonların alınması ren ve müşteri memnuniyeti ile
da var. Küresel marka olmada da mutluluğunu artırmayı, yetenek
önemli bir yere sahip İK, daha nite- ve performans yönetimiyle çalı-
likli personel çalıştırmayı, çalışan- şanlardan maksimum verimlilik
lardan, ürün ve hizmet üretiminde alınmasını, daha iyi İK oluştu-
daha fazla verim almayı sağlıyor. rulmasını ve İK’nın verimli kul-
lanımını sağlar.
İK sürecinde sürdürülen • Şirketin sürdürülebilirliğini
2021 yılında özellikle yapay faaliyetler sağlamada öncü rol oynar, ku-
zekâ ve bulut tabanlı İK teknolo- Çalışanların özlük ilişkilerin- rum kültürünün gelişimine kat-
jileri, şirketleri güçlendirmek için den sorumlu İK’nın görev ve so- kıda bulunur.
kurumsal stratejileri formüle et- rumlulukları şöyle: • İşletmeye rekabet avantajı,
meye, uygulamaya ve çalışan katı- • İşe alım: İşe alımların yasa- hız, verimlilik, maliyet ve zaman
lımını iyileştirmeye yönlendirecek. lara uygun yapılmasını sağlamak. tasarrufu sağlar.
Pandemi ile birlikte en dikkat • İK stratejileri geliştirmek, • Çalışanların ve işyerinin
çeken trendlerden biri; şirketlerin, planlama ve yönetim. sağlık takibini, işletme ürün ve
çalışanlarının Covid geçmişi ve du- • Çalışma ortamlarının uygun- hizmetlerinin güvenliğini sağla-
rumunu takip etmek, bilgi sahibi luğunun sağlanması ve sağlıklı maya yardımcı olur.
olmak, bunun kayıtlarını tutmak ve iletişim: Çalışan ve yöneticiler • Müşteri sadakatini, çalışan
durumu yönetmek istemesi. ‘Ça- arasında sağlıklı iletişimi sağla- bağlılığını artırır.
lışan Covid geçirdi mi, en son ne mak, çalışanların iş ortamındaki • Dijital dönüşüm sürecinde
zaman Covid geçirdi, şu an ki duru- refah düzeylerinin artırılmasını dijital beceriler kazandırarak iş-
mu nedir, şirket içinde Covid bulaş sağlayarak işe motive etmek. letmeyi geleceğe hazırlar.
riski nedir?, şirket içerisinde çalı- • Eşitlik, adalet, şeffaflık: Ça- • Markalaşma yolundaki iş-
şanlar arasında maske, mesafe ve lışanlar arasında eşitliğin sağ- letmeyi hedeflerine yakınlaştırır.
Temmuz 2021 KobiEfor Dijital 15