Page 15 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 15

lerini belirlemeleri, ‘İK Bilişim                                lanması, iş veriminin artırılması
         Teknolojileri’nde son teknoloji                                  için ücret ve diğer yan haklarda
         uygulamalar ve çözümlerle dijital                                adil düzenlemeler yapmak ve bu
         dönüşebilmelerine bağlı.                                         konularda şeffaflığın sağlanması.
            Küresel salgın İK profesyonel-                                  • Yetenek yönetimi: Çalışanla-
         lerini kritik iş önceliklerine hızlıca                           rın hangi alanlarda verimli çalış-
         yanıt vermeye, işgücündeki dal-                                  ma elde edebileceklerini analiz et-
         galanmaları stratejik İK yöneti-                                 mek, işletmeye fayda sağlayacak
         miyle ele almaya ve son teknoloji                                niteliklerini inceleyerek çalışanın
         İK Bilişim Teknolojileri’ni etkin   temizlik kurallarına uyuluyor mu?   özelliklerine uygun pozisyonlarda
         kullanmaya yöneltti. Y kuşağı ve   Çalışanların kurallara uymasını   görevlerin verilmesi, işgücünün
         Z Kuşağı çalışanlarını işe alma,   nasıl takip edebilirim v.s. gibi soru-  daha etkin kullanımı konusunda
         yönetme, işgücü verimliliğini ve   ları yanıtlayan ve bilgileri sağlayan   çalışmalar yürütmek.
         çalışan bağlılığını sağlama, stra-  ‘İK Bilişim Teknolojileri’ ile kurum
         tejik İK kararları alma veya işten   içinde çalışanların sağlığını koru-  İK Bilişim Teknolojileri’nin
         çıkarma noktasında ‘İK Bilişim   mak ve sürdürülebilir bir sağlık yö-  işletmelere faydaları
         Teknolojileri’ dikkat çekiyor.    netimi sağlamak mümkün olacak.
            İstihdam stratejilerini oluş-
         turmaktan, planlamaya ve uygu-     İK’nın yönetiminin amacı
         lamaya, işe alımdan, çıkarmaya,    ve işlevleri
         şirket kurum kültürünün geliş-     Şirketin ileri bir seviyeye kendini
         tirilmesinden, insan kaynağının   taşıyabilmesinde hayati önemdeki
         verimli kullanılmasına kadar     İK (İnsan Kaynakları), daha çok işe
         birçok alanda çözüm üreten ‘İK   alım ve müşteri ilişkileri olarak al-
         Bilişim Teknolojileri’, özellikle   gılansa da bir işletmenin tüm ilişki-
         Pandemide hızlanan dijital dö-   lerini kapsayan önemli bir iletişim   •  Şirketin planlanan gele-
         nüşüme şirketleri entegre ediyor   birimi. İK’nın görev ve sorumlulu-  ceğine ulaşması için doğru ve
         ve şirketlerin varlığını sürdürme-  ğunda çalışanların işe başladıktan   problem çözücü adımlar atılma-
         sinde ve onları geleceğe taşıma-  sonra da çalışma ortamlarının uy-  sını, işin, işletmenin ve çalışan-
         da öncü rol üstleniyor.          gunluğunun sağlanması ve veri-   ların verimliliğini, çalışan, işve-
                                          mi arttırıcı aksiyonların alınması   ren ve müşteri memnuniyeti ile
                                          da var. Küresel marka olmada da   mutluluğunu artırmayı, yetenek
                                          önemli bir yere sahip İK, daha nite-  ve performans yönetimiyle çalı-
                                          likli personel çalıştırmayı, çalışan-  şanlardan maksimum verimlilik
                                          lardan, ürün ve hizmet üretiminde   alınmasını, daha iyi İK oluştu-
                                          daha fazla verim almayı sağlıyor.   rulmasını ve İK’nın verimli kul-
                                                                           lanımını sağlar.
                                            İK sürecinde sürdürülen          • Şirketin sürdürülebilirliğini
            2021 yılında özellikle yapay    faaliyetler                    sağlamada öncü rol oynar, ku-
         zekâ ve bulut tabanlı İK teknolo-  Çalışanların özlük ilişkilerin-  rum kültürünün gelişimine kat-
         jileri, şirketleri güçlendirmek için   den sorumlu İK’nın görev ve so-  kıda bulunur.
         kurumsal stratejileri formüle et-  rumlulukları şöyle:              • İşletmeye rekabet avantajı,
         meye, uygulamaya ve çalışan katı-  • İşe alım: İşe alımların yasa-  hız, verimlilik, maliyet ve zaman
         lımını iyileştirmeye yönlendirecek.   lara uygun yapılmasını sağlamak.   tasarrufu sağlar.
            Pandemi ile birlikte en dikkat   •  İK stratejileri geliştirmek,   •  Çalışanların ve işyerinin
         çeken trendlerden biri; şirketlerin,   planlama ve yönetim.       sağlık takibini, işletme ürün ve
         çalışanlarının Covid geçmişi ve du-  • Çalışma ortamlarının uygun-  hizmetlerinin güvenliğini sağla-
         rumunu takip etmek, bilgi sahibi   luğunun sağlanması ve sağlıklı   maya yardımcı olur.
         olmak, bunun kayıtlarını tutmak ve   iletişim: Çalışan ve yöneticiler   • Müşteri sadakatini, çalışan
         durumu yönetmek istemesi. ‘Ça-   arasında sağlıklı iletişimi sağla-  bağlılığını artırır.
         lışan Covid geçirdi mi, en son ne   mak, çalışanların iş ortamındaki   •  Dijital dönüşüm sürecinde
         zaman Covid geçirdi, şu an ki duru-  refah düzeylerinin artırılmasını   dijital beceriler kazandırarak iş-
         mu nedir, şirket içinde Covid bulaş   sağlayarak işe motive etmek.  letmeyi geleceğe hazırlar.
         riski nedir?, şirket içerisinde çalı-  • Eşitlik, adalet, şeffaflık: Ça-  •  Markalaşma yolundaki iş-
         şanlar arasında maske, mesafe ve   lışanlar arasında eşitliğin sağ-  letmeyi hedeflerine yakınlaştırır.
                                                                               Temmuz 2021 KobiEfor Dijital 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20