Page 8 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 8

CRM































                      Sürdürülebilir, maksimum verimli, etkili, karlı
                                     müşteri memnuniyeti için:

                  CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi)



          Müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımla  CRM, büyük holdinglerden KOBİ’lere
          yönetilen şirketler için CRM (Customer          kadar tüm firmaların satışlarını,
          Relationship Management-Müşteri                 etkinliklerini, karlılıklarını ve
          İlişkileri Yönetimi) çözümleri, stratejik       verimliliklerini artırıyor.
          öneme sahip.                                      +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <DQÖNWDû

                üşteri memnuniyeti odaklı   payı CRM yazılımları alıyor. Diji-  ise CRM’in önemi, şirketler için
                yaklaşım, günümüz piyasa   talleşme fırtınasına tutulduğu-  daha da stratejik bir hal aldı.
         Mkoşullarında şirketlerin en     muz ve iş modellerinin yeniden    CRM çözümleri geçmişte kuru-
         önemli önceliği. Küreselleşmeyle   tanımlandığı Pandemi ile birlikte   lum maliyetleri, uzun ve karmaşık
         birlikte ürün odaklı yönetim, yeri-
         ni müşteri odaklı yönetime bıraktı.   CRM nedir?
         Şirketlerin var olan veya potansi-
                                            CRM (Customer Relationship
         yel müşterileriyle ilişkilerini ve-
                                          Management-Müşteri İlişkileri
         rimli, etkin ve karlı hale getirme-
                                          Yönetimi); “bir şirketin mevcut
         leri için kullandıkları yöntemler
                                          ve potansiyel müşterilerle etki-
         bütünü ise kısaca CRM (Customer
                                          leşimini yönetmek için bir yak-
         Relationship Management-Müş-
                                          laşım” olarak niteleniyor. Bir
         teri İlişkileri Yönetimi) olarak ad-
                                          başka tanıma göre; “Firmaların
         landırılıyor.
                                          var olan  veya  potansiyel müş-  teri sadakati oluşturacak şekil-
            Yönetimin şirketin gidişatını iz-
                                          terileriyle kurdukları ilişkiyi en   de kullanmaları” olarak da ta-
         leyebilmesi, yapılan hataları gö-
                                          verimli, en etkin ve sonuçta en   nımlanıyor. Bir tanım da şöyle:
         rebilmesi, pazarlama stratejile-
                                          karlı hale getirmek için kullan-  “Şirketlerin tüm müşteri etkile-
         rini oluşturabilmesi ve planlama
                                          dıkları yöntemler bütünüdür.”     şimlerinin kaydedilmesi sonucu
         yapabilmesi, gelecek hedeflerini
                                          CRM ayrıca; “firmaların sahip   ortaya çıkan verilerle; şirketle-
         belirleyebilmesi, müşteri ilişki-
                                          oldukları teknoloji, strateji ve   rin ticari ilişkilerini güçlendir-
         lerini daha etkin, daha verimli ve
                                          uygulamaları mevcut müşte-     mek, karlılığı arttırmak için kul-
         karlı hale getirebilmesi; dolayı-
                                          rilerini koruyacak, potansiyel   landıkları teknoloji, strateji ve
         sıyla başarılı bir CRM çalışması
                                          müşteriler kazanacak ve müş-   uygulamaların bütünüdür.”
         yürütebilmesinde ise en büyük
         8 KobiEfor Dijital Temmuz 2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13