Page 8 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 8
CRM
Sürdürülebilir, maksimum verimli, etkili, karlı
müşteri memnuniyeti için:
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi)
Müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımla CRM, büyük holdinglerden KOBİ’lere
yönetilen şirketler için CRM (Customer kadar tüm firmaların satışlarını,
Relationship Management-Müşteri etkinliklerini, karlılıklarını ve
İlişkileri Yönetimi) çözümleri, stratejik verimliliklerini artırıyor.
öneme sahip. +D]ÖUOD\DQ 'HQL] <DQÖNWDû
üşteri memnuniyeti odaklı payı CRM yazılımları alıyor. Diji- ise CRM’in önemi, şirketler için
yaklaşım, günümüz piyasa talleşme fırtınasına tutulduğu- daha da stratejik bir hal aldı.
Mkoşullarında şirketlerin en muz ve iş modellerinin yeniden CRM çözümleri geçmişte kuru-
önemli önceliği. Küreselleşmeyle tanımlandığı Pandemi ile birlikte lum maliyetleri, uzun ve karmaşık
birlikte ürün odaklı yönetim, yeri-
ni müşteri odaklı yönetime bıraktı. CRM nedir?
Şirketlerin var olan veya potansi-
CRM (Customer Relationship
yel müşterileriyle ilişkilerini ve-
Management-Müşteri İlişkileri
rimli, etkin ve karlı hale getirme-
Yönetimi); “bir şirketin mevcut
leri için kullandıkları yöntemler
ve potansiyel müşterilerle etki-
bütünü ise kısaca CRM (Customer
leşimini yönetmek için bir yak-
Relationship Management-Müş-
laşım” olarak niteleniyor. Bir
teri İlişkileri Yönetimi) olarak ad-
başka tanıma göre; “Firmaların
landırılıyor.
var olan veya potansiyel müş- teri sadakati oluşturacak şekil-
Yönetimin şirketin gidişatını iz-
terileriyle kurdukları ilişkiyi en de kullanmaları” olarak da ta-
leyebilmesi, yapılan hataları gö-
verimli, en etkin ve sonuçta en nımlanıyor. Bir tanım da şöyle:
rebilmesi, pazarlama stratejile-
karlı hale getirmek için kullan- “Şirketlerin tüm müşteri etkile-
rini oluşturabilmesi ve planlama
dıkları yöntemler bütünüdür.” şimlerinin kaydedilmesi sonucu
yapabilmesi, gelecek hedeflerini
CRM ayrıca; “firmaların sahip ortaya çıkan verilerle; şirketle-
belirleyebilmesi, müşteri ilişki-
oldukları teknoloji, strateji ve rin ticari ilişkilerini güçlendir-
lerini daha etkin, daha verimli ve
uygulamaları mevcut müşte- mek, karlılığı arttırmak için kul-
karlı hale getirebilmesi; dolayı-
rilerini koruyacak, potansiyel landıkları teknoloji, strateji ve
sıyla başarılı bir CRM çalışması
müşteriler kazanacak ve müş- uygulamaların bütünüdür.”
yürütebilmesinde ise en büyük
8 KobiEfor Dijital Temmuz 2021