Page 10 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 10
CRM
eğitimleri nedeniyle sadece büyük yazılımlar. CRM yazılımları, var CRM çözümleri,
ölçekli kurumsal şirketlerin kul- olan müşteriyi korumanın yanı sıra teknolojileri,
landığı çözümlerdi ancak bugün; potansiyel müşteriye de ulaşarak uygulamaları
bulut teknolojisinin gelişmesi, daha yeni müşteriler kazanmak ve tüm
kolay ve kullanım odaklı yazılımla- bu müşteri kitlesini elde tutarak;
rın ortaya çıkmasıyla KOBİ’ler de markaya ve ürüne bağımlı sadık
CRM çözümlerinin sağladığı tüm müşteriler elde etmek amacıyla
avantajlardan yararlanmaya baş- yapılan tüm çalışmalar anlamına
ladı. Bulut tabanlı CRM’ler, altya- geliyor. CRM yazılımlarıyla müş-
pı, bakım ve kurulum masraflarını teri kendini özel olarak hisseder,
ortadan kaldırırken; internet olan dolayısıyla firma, marka veya ürün
her yerden müşteri ve satış veri- için bağımlılık ve müşteri sadakati
lerine ulaşılmasını sağladı. Mobil oluşur. CRM yazılımları, kurumsal
uygulama desteği sunan bir CRM bir hafıza oluşturarak var olan ve
ile; sahada çalışan ekipler, müşte- potansiyel müşterileri, tedarikçi ve
rilere toplantıya giden satıcılar, ser- dağıtım kanallarını gruplandırma-
• Yapay Zeka
vise çıkan servis personeli, ihtiyaç yı ve detaylandırmayı, dolayısıyla
• CRM Yazılımları
duyduğu tüm bilgilere anında ula- müşteri ilişkilerini verimli, etkin ve
• Bulut Tabanlı CRM
şabilirken, ofise dönmeden veri gi- karlılıkla yönetmeyi sağlar. Satış
• Mobil CRM
rişi yapabilir ve ekip arkadaşlarıyla fırsatlarını, potansiyel müşterileri,
• Yapay Zeka Özellikli
paylaşabilirler. borç bakiyelerini ve stok durumunu
Müşteri Veri Platformu (CDP)
TÜBİSAD-Bilişim Sanayicile- aktaran CRM yazılımları, müşteri
• B2B CRM
ri Derneği’nin, Haziran 2020’de ile ilgili verileri, yazışmaları, telefon • Analitik CRM
açıkladığı; Bilgi ve İletişim Tek- kayıtları, faturalar ve şikayetleri bir
• Sosyal CRM (SCRM)
nolojileri Sektörü 2019 Pazar araya toplayarak etkin ve verimli
• Sipariş Yönetimi
Verileri’ne göre; şirketlerin ancak bir yönetim sağlar.
• Pazarlama Otomasyonu
yüzde 35’i ERP / CRM yazılımları Müşteriyle ilk temastan, sa-
• Satış Otomasyonu
kullanıyor. Bu da Pandemi ile bir- tış, faturalama ve tahsilata ka-
• İlişki Yönetimi
likte gelen dijital dönüşüm fırtına- dar olan tüm süreçleri tek elden
• Veritabanı Yönetimi / Veri
sını yakalamak isteyen şirketlerin yönetmeyi sağlayan CRM yazı-
Ambarı / Veri Madenciliği /
Müşteri İlişkileri Yönetimi’nde lımları, yalnızca bir müşteri veri
Veri Kümeleme
ciddi bir yol katetmesi gerektiğine tabanı olarak değil, pazarlama
• Tedarik Zinciri Yönetimi
işaret ediyor. faaliyetlerine yardım eden araç- • Karar Destek Sistemleri
ları da etkin şekilde çalıştıran • E-posta
CRM’in işlevi, kapsamı platformlardır. CRM yazılımları • Otomatik Çağrı Dağıtma
nedir, hangi alanlarda müşteri takip programı olarak da • Arka Uç Entegrasyon
kullanılır? şirketlere müşteri ilişkileri yöne- • Bilgisiyar-Telefon
Büyük holdinglerden KOBİ’le- timinde kolaylık sağlar. Entegrasyonu (CTI)
re (küçük, orta ve mikro ölçekli
firmalara) kadar tüm firmaların CRM’in şirketlere • Satışı kolaylaştırır: CRM
satışını ve karlılıklarını artırmak faydaları nelerdir? yazılımları ile müşteri klasik an-
için başvurdukları yöntem; CRM • Müşteri odaklı yaklaşımla lamda genellenmez, analiz yapı-
yazılımları. Müşteri ilişkilerinde hareket edilmesini sağlar. labildiği için detaylara inilir. Satış
verimlilik ve etkinlik sağlamak • Karlılığı artırır: CRM yazı- aşamasında CRM yazılımlarıyla
için öncelikle müşterinin neye lımları ile temel amaç; her fir- müşteri tüm satın alma alışkan-
ihtiyaç duyduğunu iyi anlamak ve mada olduğu gibi karlılığı arttır- lıkları ve detayları bilindiğinden,
bu ihtiyaca uygun ürünler geliş- maktır. CRM yazılımlarıyla firma; satış işlemi kolaylaşır.
tirmek, sonrasında ürünü doğru müşteriyi dinleyen, anlayan ve • Mevcut müşterilerle daha
müşteriye, doğru zamanda, doğ- isteklerine hızla cevap veren, iyi iletişim kurmayı sağlar: CRM
ru fiyatla ve doğru bir yerde sun- potansiyel müşterilere ulaşarak çözümleriyle şirketin tüm müşteri
mak gerekiyor. var olan müşterilerine yeni sadık etkileşimlerini bir araya toplayıp
CRM, müşteriyi dinleyerek sa- müşteriler ekleyen, ürünleri ara- kolayca takip edebilmek mümkün
tış için yeni stratejiler geliştirmek sında çapraz satış gerçekleştiren hale gelir. Böylece müşterilerle
demek aynı zamanda. CRM yazı- ve siparişleri hızla satışa dönüş- iletişim daha nitelikli hale gelir ve
lımları da bu amaç için geliştirilen türen bir kurum haline gelir. onlara daha iyi hizmet sunulabilir.
10 KobiEfor Dijital Temmuz 2021