Page 82 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 82
HABER
ÖDÜL TÖREN‹ Cengiz Mehmet
K›l›ç Durman
23. Kalite Kongresi’nin ikinci günü gerçeklefl-
tirilen 22. ‘Türkiye Mükemmellik Ödülleri sahip-
lerini buldu. Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün,
yönetim kalitesi alan›nda Türkiye’nin en büyük
ve itibarl› kalite etkinli¤i oldu¤unu belirten Kali-
te Ödülü Yürütme Kurulu Baflkan› Prof.Dr. Meh-
met Durman Türkiye Mükemmellik Ödülü’nün
en önemli unsurlar›ndan birisinin, KalDer’in tüm
ödül süreçlerini, Avrupa’da EFQM taraf›ndan yü-
rütülen Kalite Ödülleri ile ayn› kapsam ve içerik- Hamdi
te sürdürmesi oldu¤unu belirtti. Mehmet Dur- Do¤an
man, “Türkiye Mükemmellik Ödülü sürecine, 22
y›l içerisinde 263 kurulufl baflvurmufl ve 47 Tür- Bu y›l 6 kurulufl “finalist” olma baflar›s›n› gös-
kiye Mükemmellik Ödülü, 28 Türkiye Mükem- terdi. Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü’nü KO-
mellik Büyük Ödülü, 6 Türkiye Mükemmellikte B‹ kategorisinde “Method Research Company”
Süreklilik Ödülü olmak üzere toplam 81 ödül ve- kazand›.
rilmifltir” dedi. Türkiye Mükemmellik Ödülleri’ni ise Anadolu
Türkiye Mükemmellik Ödülü’ne bu y›l toplam 7 Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Coca Cola
kurum ve kurulufl baflvurdu. Kurumlar›n üçü “‹fl- ‹çecek Bursa Fabrikas›, Damla Do¤al Kaynak Su-
letmeler” kategorisinde, dördü ise “Kamu Yöne- yu, Ege Bölgesi Sanayi Odas› ve ‹ETT ‹flletmeleri
timi ve Kamu Hizmetleri” kategorisinde yerald›. Genel Müdürlü¤ü kazand›.
nin ise be¤endikleri koleksiyonun yaln›z kendileri flunlar› anlatt›: “Bölgesel marka olmak ana hede-
için üretilmesini istediklerini kaydetti. Bu baflar›da fimizdir. Ancak öncelik ulusal bazda marka olufl-
güçlü Ar-Ge Merkezi ile yönetimin dünyadaki ge- turmakt›r. Türkiye’de mobilyada ciddi pazar pay›na
liflmeleri yak›ndan takip eden öngörülü yaklafl›m›- sahibiz. Da¤›t›m kanallar›n› geniflleterek marka-
n›n büyük rolü bulundu¤unu anlatan Konuko¤lu laflma çal›flmalar›na a¤›rl›k veriyoruz. Markalafl-
“Baflar› tesadüf de¤ildir. ‹fline içerik ve yönetim man›n altyap›s› toplam kaliteden geçiyor. Baflar›
anlam›nda hakim olanlar ile odaklananlar baflar›- emektir ve al›n teridir. Ayr›ca baflar›da odaklan-
ya daha yak›nd›r” de¤erlendirmesini yapt›. Marka- man›n da ayr› bir art›s› var. Bilmedi¤iniz sektöre
laflma üzerine konuflurken ‘‹flin Hilesi Dürüstlük- girerek sermayeyi bölmemek gerekiyor.”
tür’ ilkesini anlatan Konuko¤lu flöyle dedi: “Marka- Boydak, illa son tüketiciye ulaflacak nitelikte
laflman›n olmazsa olmazlar›n›n bafl›nda dürüstlük üretim yapanlar›n markalaflma baflar›s› göstere-
gelir. Dürüst olan, güvenirli¤ini kabul ettiren, üret- ce¤ine inanmad›¤›n›, ara kademe üreticilerin, KO-
ti¤i mal›n arkas›nda duran, müflterisine de¤er ve- B‹’lerin de alan›nda marka olaca¤›n› bilmesi ge-
ren, iflinin bafl›nda bulunan ve kaliteyi benimse- rekti¤ini kaydetti.
yenler, markalaflma yolunda en güçlü ad›m› at- Konuflmalar›n ard›ndan KalDer Yönetim Kurulu
m›fllard›r. Markan›n kal›c› olmas›, markalaflmak- Baflkan› Hamdi Do¤an, SANKO Holding Onursal
tan daha önemlidir.” Baflkan› Abdulkadir Konuko¤lu, Boydak Holding
l Boydak Holding Yö- Yönetim Kurulu Baflkan Vekili Mustafa Boydak ve
netim Kurulu Baflkan Moderatör Vahap Munayar’a plaket takdim etti.
Vekili Mustafa Boydak,
baflar›y› ekibin getirdi-
¤ini ve ifli iyi yapma gay-
retinin müflteri taraf›n-
dan alg›land›¤›n› söyle-
di. Markalaflma veya
baflar›ya k›sa vadeli de-
¤il uzun süreli bakmak
gerekti¤inin alt›n› çizen
Mustafa Boydak Boydak, bölgesel mar-
kalar yaratman›n öne-
mine de¤indi. Kayseri
merkezli bir marka olmalar›n›n önemli oldu¤unu
ve Türkiye’nin birçok flehrinde bu flekilde baflar› KobiEfor’un iletiflim sponsoru oldu¤u organizasyon bu y›l
‘Mükemmelli¤i Yaflamak’ ana temas›yla ifl dünyas›n›
hikayeleri yarat›lmas› gerekti¤ini kaydetti. Boydak, bulufltururken 4 özel ve 16 paralel oturuma sahne oldu.
82 KobiEfor Aral›k 2014