Page 77 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 77

yap›lanman›n yetersiz   r› kaydetti: “Geçmiflte do¤al kaynaklar ve ham-
                                    oldu¤unu gösterdi¤i-    madde üzerinden yürütülen güç savafl›n›n, yerini
                                    ne iflaret eden Do¤an,   bugün yeni fikirler ve inovasyon yar›fl›na b›rakma-
                                    Uluslararas› Çal›flma    s›yla, insan zekas›n›n ürünü olan fikir ve yarat›c›-
                                    Örgütü (ILO) verileri-  l›k, bilgi ekonomilerinin ana üretim arac› haline
                                    ne göre, dünyada        geldi. ‹nsana yat›r›m yapan, bilim ve teknoloji üre-
                                    günde yaklafl›k 1 mil-   ten ülkeler, ekonomik büyümelerini sürdürülebilir
                                    yon ifl kazas› gerçek-   hale getirirken, teknoloji oluflturma kapasitelerini
                                    leflti¤ini ve ifl kazala-  de art›rma flans›n› yakal›yor. Türkiye’de yeni fikir
                                    r›nda y›lda yaklafl›k    ve yarat›c›l›k yayg›n olmas›na ra¤men maalesef bu
                                    2.3 milyon insan›n ha-  hazineyi yeterince iyi de¤erlendiremedi¤imizi gö-
                                    yat›n› kaybetti¤ini ak-  rüyoruz.
                                    tard›. Do¤an, insan       Son y›llarda ekonomik performans›yla dünyan›n
                   Hamdi Do¤an
                                    hayat›n›n karfl›lana-    önde gelen ülkeleri aras›na giren Türkiye'nin, ih-
                                    mayan bir de¤er oldu-   racat dengesini sa¤lamas› ve ekonomisini bir üst
                                    ¤unu ve ifl kazalar›n›n  seviyeye tafl›mas›n›n yolu, bilgi ekonomisine dönü-
                                    ekonomik etkilerinin    flümden geçmektedir. Bu dönüflümde, Türkiye'nin
                                    yan›s›ra baflka etkile-  biliflim teknolojisini kullanarak verimlili¤ini art›r-
                                    rinin de bulundu¤unu    mas›n›n yan›s›ra katmade¤eri yüksek, yenilikçi,
                                    belirterek, yaflam ka-   çevreyle dost, küresel norm ve standartlara uygun
                                    litesinin iyilefltirilme-  ürünler üretmesi ve bunlar› kendi markalar›yla
                                    sinin tüm de¤erleri     dünya pazarlar›nda yar›flt›rmas› gerekiyor.”
           olumlu yönde etkileyece¤ini söyledi. Do¤an, flunla-
           r› kaydetti: “KalDer, bu sorumlulu¤un gere¤i ola-  Sevilerek yap›lan mükemmelleflir
           rak farkl› sektörlerden gelen gönüllü kat›l›mc›lar-                      KalDer’in ilk gün ger-
           dan oluflan ifl sa¤l›¤› ve güvenli¤i çal›flma grubuy-                      çekleflen ‘Özel Oturum’
           la, daha önce yap›lan çal›flmalara h›z katm›flt›r.                        bölümünün konu¤u Zor-
           Temel amac›m›z birey, kurum ve kurulufllarda far-                        lu Holding Yönetim Ku-
           k›ndal›¤› art›racak ve kültürel geliflimi sa¤layacak                     rulu Baflkan› Ahmet
           çal›flmalarda bulunmakt›r. KalDer olarak ifl sa¤l›-                       Zorlu oldu. Zorlu konufl-
           ¤› ve güvenli¤inin toplam kalite yönetimi gibi bir                      mas›nda, kaliteye 50 y›l
           yaflam biçimine dönüflmesi ve kültürümüzün bir                            önce bu kadar de¤er ve-
           parças› olmas› gerekti¤ine inan›yoruz. Bu konuda                        rilseydi flu anda çok
           gönüllüyüz. ‹nan›yoruz ki öncelikle e¤itim kurum-                       farkl› yerlerde olabile-
           lar›m›z, kamu otoritelerimiz, iflverenlerimiz, sen-                      ceklerini belirterek, ye-
           dikalar›m›z ve sivil toplum kurulufllar›m›z bu far-     Ahmet Zorlu      nilik yap›lmazsa ilerle-
           k›ndal›¤›n geliflimine sahip ç›kacakt›r.”                                menin gerçekleflmeye-
              Gerek küresel rekabet flartlar›nda gücü art›r-                        ce¤ini aktard›. Ahmet
           mak, gerekse de riskleri karfl›lamada bir “kurum-  Zorlu, kalite kültürünün aileden ve insan›n içinden
           sal kalite seferberli¤i”ne ihtiyaç duyuldu¤unu vur-  gelmesi gerekti¤ini ifade ederek, kaliteyi kurum
           gulayan Do¤an, ayn› dili konuflan ve hedefe yöne-  kültürü olarak benimseyen kurulufllar›n ve yöneti-
           len kamu kurum ve kurulufllar›nda ve özel sektör  cilerin mükemmeli yaflama hedeflerine en k›sa
           iflletmelerinde, toplum gönüllüleri oluflturulmas›  sürede ulaflacaklar›n›n alt›n› çizdi. Giriflimci ya da
           gerekti¤ini söyledi.                             yöneticinin iflinde yenilikçi ve öngörülü olmas› ge-
                                                            rekti¤ini vurgulayan Zorlu, severek ve heyecan du-
              Güç savafl› yerini inovasyona b›rakt›          yularak yap›lan tüm ifl süreçlerinde mükemmelin
                                     TÜS‹AD Yönetim Ku-     yaflanaca¤›n› aktard›.
                                   rulu Baflkan Yard›mc›s›
                                   Cansen Baflaran Symes,
                                   de¤iflim ve rekabetin,
                                   y›k›c›l›¤›n› tüm alanlar-
                                   da hissettirdi¤ini belir-
                                   terek, dünyan›n en bü-
                                   yük flirketlerinin bugün
                                   orta s›ralarda yerald›¤›-
                                   n›, yar›n ise isimlerinin
                                   dahi hat›rlanmayaca¤›
             Cansen Baflaran Symes  bir döneme girildi¤ini
                                   hat›rlatt›. Symes, flunla-
                                                                                       Aral›k 2014 KobiEfor 77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82