Page 191 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 191

Hikmet Tanr›verdi
                                 ‹stanbul Haz›rgiyim ve Konfeksiyon ‹hracatç›lar› Birli¤i (‹HK‹B) Baflkan›


                                 ‹hracat artacak pazarlar çeflitlenecek
                                2    010  durumu:  Y›l top-  s›cak para bask›s› devam ediyor.

                                     lam›nda sektörün ih-
                                                              2011 için sektörel hedefler:
                                     racat› yüzde 9.3 art›fl-
                                 la 14.5 milyar dolar civar›  ‹stanbul Haz›rgiyim ve Konfeksiyon ‹hracatç›lar›
                                 gerçekleflti. AB ve ABD kay-  Birli¤i (‹HK‹B) Baflkan› Hikmet Tanr›verdi, 2011 y›l›n›
            nakl› siparifller Türkiye’ye yöneldi. 2010 y›l›nda sek-  olumlu tarif ediyor: “2011 y›l› için y›ll›k haz›r giyim
            törün ihracat›nda ilk befl büyük pazarda de¤ifliklik  ve konfeksiyonda 17 milyar dolara yak›n bir ihracat
            olmad›. Bu pazarlar Almanya, ‹ngiltere, Fransa, ‹s-  performans› öngörüyoruz” diyor.
            panya ve ‹talya. Türkiye’den 180’in üzerinde ülkeye  AB pazarlar›ndaki daralma e¤ilimini telafi etmek
            haz›rgiyim ve konfeksiyon ihracat› yap›ld›. Baflta  ve alternatif pazarlar›n yarat›lmas› 2011’de önem ka-
            ABD ve Rusya olmak üzere Romanya, Kazakistan,   zanacak. Ortado¤u ve komflu ülkelerin yan› s›ra Çin
            Tunus ve ‹ran gibi pazarlarda yüzde 60 ile yüzde 123  baflta olmak üzere Asya ve Afrika'da çeflitli pazarla-
            aras›nda de¤iflen oranlarda art›fl sa¤land›.      ra yönelik çal›flmalar ve giriflimler sürdürülecek. Ye-
                                                            nilikçi ürün ve üretim metotlar›na yönelim, tasar›m
              Sektörün sorunlar›:                           altyap›s›n›n gelifltirilmesi, sektörün odakland›¤› ko-
              Üretim maliyetleri yüksek. Döviz kuru üzerindeki  nular olacak.


                                Y›lmaz Y›lmaz
                                Birleflmifl Markalar Derne¤i (BMD) Baflkan›


                                Perakende 200 milyar dolar ciroya ulaflt›
                                2     010 durumu: 2010 y›-    2011 için sektörel hedefler:
                                                              Birleflmifl Markalar Derne¤i (BMD) Baflkan› Y›lmaz
                                      l›nda g›da-d›fl› pera-
                                      kende cirolar› yüzde
                                                            20’ler üzerinde bir büyüme bekleniyor. Büyümenin Ha-
                                19 art›fl kaydetti. Haz›r gi-  Y›lmaz’a göre Perakende sektöründe 2011’de yüzde
                                yim sektöründe y›ll›k bazda  z›r giyimde yüzde 30’lar›n üzerinde olmas› öngörülü-
           yüzde 40 art›fl oldu. 2010 y›l›n›n sonunda tüm pera-  yor. 2011 y›l›nda markalar maksimum büyüme için
           kende sektörünün cirosu 200 milyar dolar s›n›r›na  yurtd›fl› pazarlara yönelecekler. Her y›l yaklafl›k 150 bin
           dayand›. Tüm perakende sektöründe 2010 y›l›nda   civar›nda yeni elemana ihtiyaç duyulacak. 2011 y›l›nda
           sat›fl alan› büyüklü¤ü 20 milyon metrekarenin üze-  perakendenin genelinde 3 milyon 150 bin civar›nda bir
           rindedir.  Bu da 300 bine yak›n sat›fl noktas›d›r.  istihdam olacak. 2023’te yurtd›fl›nda 20 bin ma¤aza
           2010 y›l›nda yaklafl›k 3 milyon kifli istihdam edildi.  hedefi afl›lacak. Perakendede 2011 y›l›n›n en dikkat çe-
           BMD üyelerinin istihdam rakam› ise 230 bin kifliye  kici etkinliklerinden biri de ‹stanbul’da 18 Mart - 26 Ni-
           yaklaflt›. 2010 y›l›nda al›flverifl merkezi yat›r›mlar› ye-  san 2011 tarihleri aras›nda düzenlenecek olan ‹stanbul
           niden hareketlendi. AVM yat›r›mc›lar› markalar yurt-  Shopping Fest olacak, flehrin dört bir yan›na yay›lan 90
           d›fl› projelerine yöneldiler.                     modern al›flverifl merkezinin yan› s›ra; Taksim, Niflan-
                                                            tafl›, fiiflli, Bak›rköy, Fatih, Bahariye ve Ba¤dat Cadde-
              Sektörün sorunlar›:                           si gibi birçok ünlü markaya ev sahipli¤i yapan cazibe
              Sektör sorun ifade etmemektedir.              noktalar›nda, birbirinden renkli etkinlikler yaratacak.



                     COL‹N’S’E EN ‹Y‹ JEAN MARKASI ÖDÜLÜ
             Gençli¤i tasar›mlar›na tafl›yan Colin’s, Rusya’da da moday› takip edenlerin fa-
             vori markas› oldu¤unu gösterdi. Moskova’da yap›lan ProFashion Awards’ta en
             iyi jean markas› ödülünü alan Colin’s, kategorisinde bir numaraya oturdu. 24
             kategoride 200 flirketin kat›l›m›yla gerçekleflen de¤erlendirmede Colin’s, “En
             ‹yi Jeans monobrend”i ödülünü kazand›. Özgün tasar›mlar›yla gençlerin kalbi-
             ni kazanan Colin’s, kazand›¤› bu ödülle Rusya’da da moday› takip edenlerin
             favori markas› oldu¤unu gösterdi.
                                                                                      Ocak 2011 KobiEfor 189
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196