Page 189 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 189

TÜM SEKTÖRLER/BEYAZ EfiYA




                                Besim Oktayer
                                BEYSAD (Beyaz Eflya Yan Sanayiciler Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s›


                                Beyaz Eflya’da 16 milyon adet üretim
                                     den 2 010  durumu: Ekono-  ARÇEL‹K’TEN YEN‹ ANKASTRE

                                     minin lokomotiflerin-
                                                  sektör
                                            olan
                                2010’da 16 milyon adet üre-          ÇAMAfiIR MAK‹NES‹
           timle Avrupa ikincisi oldu.                         Arçelik, standart ankastre maki-
                                                             nelerdeki y›kama kapasitesini yüz-
              Sektörün sorunlar›: BEYSAD (Beyaz Eflya Yan Sa-  de 40 art›rarak 7kg y›kama kapasi-
           nayiciler Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›-  tesine sahip Ankastre Çamafl›r Ma-
           s› Besim Oktayer güçlü sektörün sorunlar›n› flöyle  kinesi’ni (2200 ACM) tüketicileri-
           ifade etmektedir: “Sektörümüz ihracat kaynakl› bü-  nin be¤enisine sundu. Genifl hacmi
           yümektedir. ‹hracat ile sektörde ekonomik imalat  sayesinde çok miktarda çamafl›r›
           boyutu yakalanm›flt›r. Yönetim becerileri ve en mo-  bir kerede y›kayan makine, kala-
           dern yat›r›mlarla yüksek verimlili¤in sa¤land›¤› sek-  bal›k aileler ve fazla çamafl›r y›ka-
           törümüz de¤erli TL sebebiyle olmas› gereken yerden  yan tüketiciler için ideal bir çözüm
           çok uzaktad›r. De¤erli TL ihracat› olumsuz etkilerken  sunuyor. Arçelik Ankastre Çamafl›r
           geliflmifl yan sanayi de özellikle Çin’den gelen ara  Makinesi, ankastre olmas› dolay›-
           malzemeler sebebiyle büyük s›k›nt› yaflamaktad›r.”  s›yla su gideri olan her yere monte edilebiliyor.
                                                             Banyosunda yeri dar olanlar ve çamafl›r makinesi-
              2011 için sektörel hedefler:                   ni banyo d›fl›nda baflka bir yere koymak isteyen-
              Önümüzdeki 10 y›lda sektör büyümesini sürdüre-  ler için oldukça ideal. Estetik görünümü sayesin-
           cek Avrupa’da dayan›kl› tüketim mallar›n›n üretim  de banyo d›fl›ndaki alanlarda da son derece güzel
           üssü olacak. Çünkü üretim Avrupa’dan Türkiye’ye   bir görünüm sergiliyor, ortam›n fl›k ve yal›n gö-
           kaymaktad›r. Yeni teflvik politikalar› bu ivmeyi h›z-  zükmesini sa¤l›yor.
           land›r›rken de¤erli TL’de h›z›n› kesmektedir.


                                        2011 BOSCH’UN ÇEVRE YILI
               Do¤al kaynaklar›m›z› koru-                                     sine katk› sa¤lamaya ça¤›r›-
             yan ve sürdürülebilir bir yafla-                                  yor. Bosch’un patent kay›tla-
             m› destekleyen “Do¤a Dostu                                       r›n›n yüzde 40’›, do¤al kay-
             Teknoloji” yaklafl›m› ile enerji                                  naklar›n ve çevrenin korun-
             ve su tasarrufunda öncü bir                                      mas›n› hedefleyen teknoloji-
             rol üstlenen Bosch, yeni y›lda                                   lerden olufluyor. Bosch do¤al
             herkesi daha çevreci ürünler                                     kaynaklar› daha verimli kulla-
             kullanmaya davet ediyor.                                           nabilmek için bütün ürün-
             Bosch’un sadece bugünkü                                            lerini, yüzde 95 geri dönü-
             de¤il, gelecekteki yaflam›m›z›                                      flümlü malzemeden üreti-
             da iyilefltiren teknoloji ve                                       yor. Bosch’un sürdürülebilir,
             ürünleri, yüzde 95 geri dönü-                                   verimli, estetik, ekonomik ve
             flümlü malzeme kullan›larak                                   kullan›fll› ev aletleri üretirken iz-
             üretiliyor, 15 y›l önceye k›yas-                           ledi¤i yolun temelini teknoloji olufl-
             la elektrik tüketiminde yüzde                            turuyor. Çevre dostu üretim yöntemle-
             74, su tüketiminde yüzde                               rinden enerji verimlili¤ine sahip teknoloji
             66’ya varan tasarruf sa¤l›yor.                 araflt›rmalar›na kadar tüm birimlerde ifllere daima
             “Yaflam için teknoloji” sloga-                  sürdürülebilir teknolojiler yön veriyor. Bosch, tüm
             n›n›n temelinde, sadece bugünü de-             eylemlerinde, do¤a, toplum ve gelecek nesillere
             ¤il, gelece¤imizi de iyilefltiren teknolojilerle hayat›  karfl› sorumluluklar›n›n bilinciyle hareket ediyor.
             kolaylaflt›rma yaklafl›m› yat›yor. Bosch, bu yakla-  Bu sebeple 1886’dan beri insan sa¤l›¤›na ve gü-
             fl›m ile tüm Türkiye’yi, 2011 y›l›na daha çevreci bir  venli¤ine sayg›y›, do¤al kaynaklar› ekonomik kul-
             bafllang›ç yapmaya ve Bosch’un yeni nesil do¤a  lanmay›, daha do¤al ve temiz bir çevrede çal›flma-
             dostu ürünleri ile hem çevreye hem de aile bütçe-  y› ifl politikas›n›n temel prensibi olarak görüyor.

                                                                                      Ocak 2011 KobiEfor 187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194