Page 189 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 189
TÜM SEKTÖRLER/BEYAZ EfiYA
Besim Oktayer
BEYSAD (Beyaz Eflya Yan Sanayiciler Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s›
Beyaz Eflya’da 16 milyon adet üretim
den 2 010 durumu: Ekono- ARÇEL‹K’TEN YEN‹ ANKASTRE
minin lokomotiflerin-
sektör
olan
2010’da 16 milyon adet üre- ÇAMAfiIR MAK‹NES‹
timle Avrupa ikincisi oldu. Arçelik, standart ankastre maki-
nelerdeki y›kama kapasitesini yüz-
Sektörün sorunlar›: BEYSAD (Beyaz Eflya Yan Sa- de 40 art›rarak 7kg y›kama kapasi-
nayiciler Derne¤i) Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›- tesine sahip Ankastre Çamafl›r Ma-
s› Besim Oktayer güçlü sektörün sorunlar›n› flöyle kinesi’ni (2200 ACM) tüketicileri-
ifade etmektedir: “Sektörümüz ihracat kaynakl› bü- nin be¤enisine sundu. Genifl hacmi
yümektedir. ‹hracat ile sektörde ekonomik imalat sayesinde çok miktarda çamafl›r›
boyutu yakalanm›flt›r. Yönetim becerileri ve en mo- bir kerede y›kayan makine, kala-
dern yat›r›mlarla yüksek verimlili¤in sa¤land›¤› sek- bal›k aileler ve fazla çamafl›r y›ka-
törümüz de¤erli TL sebebiyle olmas› gereken yerden yan tüketiciler için ideal bir çözüm
çok uzaktad›r. De¤erli TL ihracat› olumsuz etkilerken sunuyor. Arçelik Ankastre Çamafl›r
geliflmifl yan sanayi de özellikle Çin’den gelen ara Makinesi, ankastre olmas› dolay›-
malzemeler sebebiyle büyük s›k›nt› yaflamaktad›r.” s›yla su gideri olan her yere monte edilebiliyor.
Banyosunda yeri dar olanlar ve çamafl›r makinesi-
2011 için sektörel hedefler: ni banyo d›fl›nda baflka bir yere koymak isteyen-
Önümüzdeki 10 y›lda sektör büyümesini sürdüre- ler için oldukça ideal. Estetik görünümü sayesin-
cek Avrupa’da dayan›kl› tüketim mallar›n›n üretim de banyo d›fl›ndaki alanlarda da son derece güzel
üssü olacak. Çünkü üretim Avrupa’dan Türkiye’ye bir görünüm sergiliyor, ortam›n fl›k ve yal›n gö-
kaymaktad›r. Yeni teflvik politikalar› bu ivmeyi h›z- zükmesini sa¤l›yor.
land›r›rken de¤erli TL’de h›z›n› kesmektedir.
2011 BOSCH’UN ÇEVRE YILI
Do¤al kaynaklar›m›z› koru- sine katk› sa¤lamaya ça¤›r›-
yan ve sürdürülebilir bir yafla- yor. Bosch’un patent kay›tla-
m› destekleyen “Do¤a Dostu r›n›n yüzde 40’›, do¤al kay-
Teknoloji” yaklafl›m› ile enerji naklar›n ve çevrenin korun-
ve su tasarrufunda öncü bir mas›n› hedefleyen teknoloji-
rol üstlenen Bosch, yeni y›lda lerden olufluyor. Bosch do¤al
herkesi daha çevreci ürünler kaynaklar› daha verimli kulla-
kullanmaya davet ediyor. nabilmek için bütün ürün-
Bosch’un sadece bugünkü lerini, yüzde 95 geri dönü-
de¤il, gelecekteki yaflam›m›z› flümlü malzemeden üreti-
da iyilefltiren teknoloji ve yor. Bosch’un sürdürülebilir,
ürünleri, yüzde 95 geri dönü- verimli, estetik, ekonomik ve
flümlü malzeme kullan›larak kullan›fll› ev aletleri üretirken iz-
üretiliyor, 15 y›l önceye k›yas- ledi¤i yolun temelini teknoloji olufl-
la elektrik tüketiminde yüzde turuyor. Çevre dostu üretim yöntemle-
74, su tüketiminde yüzde rinden enerji verimlili¤ine sahip teknoloji
66’ya varan tasarruf sa¤l›yor. araflt›rmalar›na kadar tüm birimlerde ifllere daima
“Yaflam için teknoloji” sloga- sürdürülebilir teknolojiler yön veriyor. Bosch, tüm
n›n›n temelinde, sadece bugünü de- eylemlerinde, do¤a, toplum ve gelecek nesillere
¤il, gelece¤imizi de iyilefltiren teknolojilerle hayat› karfl› sorumluluklar›n›n bilinciyle hareket ediyor.
kolaylaflt›rma yaklafl›m› yat›yor. Bosch, bu yakla- Bu sebeple 1886’dan beri insan sa¤l›¤›na ve gü-
fl›m ile tüm Türkiye’yi, 2011 y›l›na daha çevreci bir venli¤ine sayg›y›, do¤al kaynaklar› ekonomik kul-
bafllang›ç yapmaya ve Bosch’un yeni nesil do¤a lanmay›, daha do¤al ve temiz bir çevrede çal›flma-
dostu ürünleri ile hem çevreye hem de aile bütçe- y› ifl politikas›n›n temel prensibi olarak görüyor.
Ocak 2011 KobiEfor 187