Page 188 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 188
TÜM SEKTÖRLER/LOJ‹ST‹K
DHL Express, reel sektörün
nabz›n› tutuyor
DHL Express Türkiye Direktörü Michel Akavi, 2010
y›l› Türkiye’nin ithalat-ihracat rakamlar›n› de¤erlen-
dirdi. DHL Express’in ihracat gönderilerinde yüzde
12, ithalat gönderilerinde ise yüzde 35 ‘lik bir büyü-
me bulundu¤una dikkat çeken Akavi, lojistik ve ta-
fl›mac›l›k flirketi olarak reel sektörün nabz›n› sürekli
olarak tuttuklar›na dikkat çekti. Akavi flunlar› söyle-
di: “fiu anda ihracatta en önemli destinasyonlar Av-
rupa’dan birçok ülkenin yan› s›ra Amerika, Çin, Rus-
ya, Hindistan ve Afganistan. Bu y›l genel pazarlar bi- ARAS KARGO’DAN ANNE VE
raz toparlan›yor. Özellikle bizim çok önemli bir pa-
zar olan Almanya. 2009'da stoklar azalm›fl, herkes BEBEK SA⁄LI⁄I VAKFI ‹fiB‹RL‹⁄‹
talebini ertelemiflti. Kimse televizyon, otomobil al- Anne ve Bebek Sa¤l›¤› Vakf› ve Türkiye’nin ön-
mam›flt›. Ama bu y›l canlanan ekonomiye paralel de gelen flirketlerinden Aras Kargo, ana s›n›f›nda-
olarak yeniden büyük bir hareket bafllad›. 2010 y›- ki çocuklar› desteklemek, topluma kazand›rmak,
l›nda ‘Otomotiv, Tafl›ma Hizmetleri (Arac›l›k hizmet- okul öncesi haz›rl›k döneminde ve hayata geçifl
leri), Tekstil, A¤›r Mühendislik (A¤›r makine vb.), ‹t- aflamas›nda, temel ihtiyaçlar›n› karfl›lamaya yar-
halat-‹hracat Firmalar›, Yüksek Teknoloji, ‹nflaat, d›mc› olmak için yeni bir çal›flmaya imza at›yor.
Kimyasal, Yap› Malzemeleri, G›da ve Sa¤l›k Ürünleri’ Vakf›n sosyal sorumluluk bilinciyle bafllatt›¤› ça-
krizi atlat›p, hareketlenme ve büyümenin oldu¤u l›flmada, fianl›urfa’n›n Harran ilçesi ve Çanakka-
sektörler. 2010, DHL Express için de hareketli bir y›l- le’de ihtiyac› olan ana s›n›f› ö¤rencilerine yard›m
d›. 2009-2010 son 3 ayl›k (Eylül, Ekim, Kas›m) gelir kolileri gönderilecek. Koliler, Aras Kargo taraf›n-
büyümemiz yüzde 18. Bu rakam y›ll›k büyüme oran›- dan tafl›nacak. Harran’da 8, Çanakkale’de 1 oku-
m›za paralel ve destekler nitelikte.” la gidecek kolilerde çocuklar için oyuncak, giysi,
Akavi, “2011 y›l›n›n ilk üç ay›n›n çok iyi olaca¤›n› temizlik malzemeleri, kitap ve e¤itici ürünler yer
görüyoruz. Özellikle tekstil, otomotiv ve beyaz eflya alacak. Kolilerde, bir çocu¤un okul öncesi haz›rl›k
sektörü bafl› çekecek. Son 15 ayd›r yukar› do¤ru bir döneminden ilkö¤retime geçifl aflamas›na kadar
trend var ve biz bunun çok iyi bir geliflme oldu¤unu ihtiyac› olan malzemeler bulunacak.
düflünüyoruz” dedi.
186 KobiEfor Ocak 2011