Page 190 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 190
TÜM SEKTÖRLER/TEKST‹L
Cem Negrin
Türkiye Giyim Sanayicileri Derne¤i (TGSD) Baflkan›
Haz›r Giyim 2011’de yüzde 10 büyüyecek
2 sektör hacmi yüzde 2011 için sektörel
010 durumu: 2010’da
hedefler:
Türkiye Giyim Sanayici-
20 art›flla 44 milyar
TL’ye ç›kt›. 2010 y›l› sektör leri Derne¤i (TGSD) Baflka-
ihracat› ilk 14.3 milyar dolar oldu. ‹thalat ise 2010 y›- n› Cem Negrin’in verdi¤i
l›nda yüzde 33 art›fl ile 3 milyar dolar oldu. bilgilere göre, Türkiye iç
2010’da kay›tl› sektör istihdam› 380 bin kifli olarak pazar› 2011 y›l›nda yüzde
gerçekleflti. 10 büyüyerek 49–50 milyar
TL’ye ç›kacak. 2011’de ihra-
Sektörün sorunlar›: cat yüzde 8-10 art›flla (iyim-
Hammadde ve iflçilik maliyet art›fllar›. Kurlar›n ser) 16 milyar dolar olabilecek. ‹thalat›n 2011 y›l›nda
olumsuz etkisi. Son üç y›lda karl›l›kta 24 puanl›k 3.5-4 milyar dolara ç›kmas› bekleniyor. ‹stihdam
gerileme. 2011’de 380-390 bin civar›nda seyredecek.
YÜZDE 30 ‹ND‹R‹MLE YÜZDE CACHAREL, 9 ÜLKEDE AYDINLI
100 SARAR ST‹L‹ GRUP’UN OLDU
Sarar 2010-2011 Sonbahar/K›fl Koleksiyonu’nda Ayd›nl› Grup, ana lisansörlü-
cesur kad›nlardan ve flehirli erkeklerden ilham al›- ¤ünü yürüttü¤ü 28 ülkenin
yor. Sarar’›n yeni koleksiyonu hayat›n her an›nda 9’unda Cacharel’in erkek gi-
baflroldeki yerini alan moda tutkunlar›na sesleni- yim marka haklar›n›n sahibi
yor. Sert rüzgarlara ald›rmayan flehirli Sarar Erke- oldu. Cacharel ile Ayd›nl›
¤i yeni sezonu bordonun s›cak dokunufllar›yla ›s›- Grup aras›ndaki yeni ifl or-
t›yor. Haki ve camel tonlar› do¤an›n realist duru- takl›¤› aç›kland›. Cacharel’in
flunu tafl›rken ekose gömlekler koleksiyona renk kurucusu ve Dünya Baflkan›
kat›yor. Kadife ve kaflmir gibi kumafllarla so¤uk Jean Bousquet, “15 y›la ya-
günleri unutturan yeni koleksiyon, vazgeçilmez k›n süredir yürüttü¤ümüz
deri ceketlerle maskulen stilin alt›n› çiziyor. Üste- baflar›l› ifl ortakl›¤›m›z›n so-
lik 2010-2011 Sonbahar/K›fl Koleksiyonu flimdi nucu olarak 9 ülkede Cacha-
yüzde 30 indirim f›rsat›yla moda tutkunlar›n› bek- rel’in tüm erkek giyim mar-
liyor. Sarar Kad›n Koleksiyonu, cazibesinin fark›n- ka haklar›n› Ayd›nl› Grup’a
da olan ve flehrin ruhunu içinde tafl›yan kad›nlar devrediyoruz” dedi. Ayd›nl›
için 70’li y›llara yeni bir yorum getiriyor. Sade Grup Yürütme Kurulu Bafl-
kombinasyonlar, iddial› detaylarla hareket kazan›- kan› Ahmet Said Kavurmac› da “Türkiye, Rusya,
yor. Tarç›n, bej ve camel tonlar› sonbahar esinti- Ukrayna, ‹ran, Irak, Suriye, Kazakistan, Azerbay-
lerine kar›fl›rken, k›rm›z› ve gece mavisi so¤uk k›fl can ve Lübnan’da Cacharel’in sahibi art›k biziz.
günlerini ›s›t›yor. Stil sahibi Sarar Kad›n› bu k›fl Marka haklar›n› sat›n ald›¤›m›z bu ülkelere h›zla
kaflmir pantolonlar, süet ceketler ve poplin göm- yat›r›mlar yaparak Cacharel’i büyütürken Ayd›nl›
leklerden vazgeçmiyor. ‹ddial› flanel tak›mlar, ay- olarak da büyümeye devam edece¤iz” diye ko-
r›cal›¤›n simgesi olan ipek, saten ve flifon detay- nufltu. Ayd›nl› Grup yurtiçi ve yurtd›fl›nda 44 olan
larla dans ediyor. Diz üstü çizmeler, feminen ruh- Cacharel ma¤aza say›s›n› 5 y›l içinde 100’e, top-
lara en estetik yorumu kat›yor. lam haz›r giyim grup cirosunu 2011’de 400 mil-
yon TL’ye ç›karmay› hedefliyor. Kavurmac›,
“2010 ciromuzda Cacharel markam›z›n pay› 35
milyon TL ile yüzde 11 oldu. 2010 y›l› ihracat›m›z
önceki y›la k›yasla yüzde 18’lik art›flla 35,5 mil-
yon TL olarak gerçekleflti. 2010 ihracat›m›z›n
yüzde 29’unu 10.3 milyon TL ile Cacharel olufl-
turdu” dedi. Firma, 2011 y›l›nda 400 milyon TL
ciro, 44 milyon TL de ihracat hedefliyor. 2011’de
Cacharel’in, ihracattaki pay› yüzde 35’e ç›kacak.
188 KobiEfor Ocak 2011