Page 190 - KobiEfor_Ocak_2011
P. 190

TÜM SEKTÖRLER/TEKST‹L




                                 Cem Negrin
                                 Türkiye Giyim Sanayicileri Derne¤i (TGSD) Baflkan›


                                Haz›r Giyim 2011’de yüzde 10 büyüyecek
                                2    sektör hacmi yüzde                             2011 için sektörel
                                      010 durumu: 2010’da
                                                                                    hedefler:
                                                                                    Türkiye Giyim Sanayici-
                                     20 art›flla 44 milyar
                                TL’ye ç›kt›. 2010 y›l› sektör                    leri Derne¤i (TGSD) Baflka-
           ihracat› ilk 14.3 milyar dolar oldu. ‹thalat ise 2010 y›-             n› Cem Negrin’in verdi¤i
           l›nda yüzde 33 art›fl ile 3 milyar dolar oldu.                         bilgilere göre, Türkiye iç
           2010’da kay›tl› sektör istihdam› 380 bin kifli olarak                  pazar› 2011 y›l›nda yüzde
           gerçekleflti.                                                          10 büyüyerek 49–50 milyar
                                                                                 TL’ye ç›kacak. 2011’de ihra-
              Sektörün sorunlar›:                                                cat yüzde 8-10 art›flla (iyim-
              Hammadde ve iflçilik maliyet art›fllar›. Kurlar›n  ser) 16 milyar dolar olabilecek. ‹thalat›n 2011 y›l›nda
           olumsuz etkisi. Son üç y›lda karl›l›kta 24 puanl›k  3.5-4 milyar dolara ç›kmas› bekleniyor. ‹stihdam
           gerileme.                                        2011’de 380-390 bin civar›nda seyredecek.

               YÜZDE 30 ‹ND‹R‹MLE YÜZDE                       CACHAREL, 9 ÜLKEDE AYDINLI
                       100 SARAR ST‹L‹                                  GRUP’UN OLDU

             Sarar 2010-2011 Sonbahar/K›fl Koleksiyonu’nda    Ayd›nl› Grup, ana lisansörlü-
             cesur kad›nlardan ve flehirli erkeklerden ilham al›-  ¤ünü yürüttü¤ü 28 ülkenin
             yor. Sarar’›n yeni koleksiyonu hayat›n her an›nda  9’unda Cacharel’in erkek gi-
             baflroldeki yerini alan moda tutkunlar›na sesleni-  yim marka haklar›n›n sahibi
             yor.  Sert rüzgarlara ald›rmayan flehirli Sarar Erke-  oldu. Cacharel ile Ayd›nl›
             ¤i yeni sezonu bordonun s›cak dokunufllar›yla ›s›-  Grup aras›ndaki yeni ifl or-
             t›yor. Haki ve camel tonlar› do¤an›n realist duru-  takl›¤› aç›kland›. Cacharel’in
             flunu tafl›rken ekose gömlekler koleksiyona renk  kurucusu ve Dünya Baflkan›
             kat›yor. Kadife ve kaflmir gibi kumafllarla so¤uk  Jean Bousquet, “15 y›la ya-
             günleri unutturan yeni koleksiyon, vazgeçilmez  k›n süredir yürüttü¤ümüz
             deri ceketlerle maskulen stilin alt›n› çiziyor. Üste-  baflar›l› ifl ortakl›¤›m›z›n so-
             lik 2010-2011 Sonbahar/K›fl Koleksiyonu flimdi    nucu olarak 9 ülkede Cacha-
             yüzde 30 indirim f›rsat›yla moda tutkunlar›n› bek-  rel’in tüm erkek giyim mar-
             liyor. Sarar Kad›n Koleksiyonu, cazibesinin fark›n-  ka haklar›n› Ayd›nl› Grup’a
             da olan ve flehrin ruhunu içinde tafl›yan kad›nlar  devrediyoruz” dedi. Ayd›nl›
             için 70’li y›llara yeni bir yorum getiriyor. Sade  Grup Yürütme Kurulu Bafl-
             kombinasyonlar, iddial› detaylarla hareket kazan›-  kan› Ahmet Said Kavurmac› da “Türkiye, Rusya,
             yor. Tarç›n, bej ve camel tonlar› sonbahar esinti-  Ukrayna, ‹ran, Irak, Suriye, Kazakistan, Azerbay-
             lerine kar›fl›rken, k›rm›z› ve gece mavisi so¤uk k›fl  can ve Lübnan’da Cacharel’in sahibi art›k biziz.
             günlerini ›s›t›yor. Stil sahibi Sarar Kad›n› bu k›fl  Marka haklar›n› sat›n ald›¤›m›z bu ülkelere h›zla
             kaflmir pantolonlar, süet ceketler ve poplin göm-  yat›r›mlar yaparak Cacharel’i büyütürken Ayd›nl›
             leklerden vazgeçmiyor. ‹ddial› flanel tak›mlar, ay-  olarak da büyümeye devam edece¤iz” diye ko-
             r›cal›¤›n simgesi olan ipek, saten ve flifon detay-  nufltu. Ayd›nl› Grup yurtiçi ve yurtd›fl›nda 44 olan
             larla dans ediyor. Diz üstü çizmeler, feminen ruh-  Cacharel ma¤aza say›s›n› 5 y›l içinde 100’e, top-
             lara en estetik yorumu kat›yor.                 lam haz›r giyim grup cirosunu 2011’de 400 mil-
                                                             yon TL’ye ç›karmay› hedefliyor. Kavurmac›,
                                                             “2010 ciromuzda Cacharel markam›z›n pay› 35
                                                             milyon TL ile yüzde 11 oldu. 2010 y›l› ihracat›m›z
                                                             önceki y›la k›yasla yüzde 18’lik art›flla 35,5 mil-
                                                             yon TL olarak gerçekleflti. 2010 ihracat›m›z›n
                                                             yüzde 29’unu 10.3 milyon TL ile Cacharel olufl-
                                                             turdu” dedi. Firma, 2011 y›l›nda 400 milyon TL
                                                             ciro, 44 milyon TL de ihracat hedefliyor. 2011’de
                                                             Cacharel’in, ihracattaki pay› yüzde 35’e ç›kacak.


           188 KobiEfor Ocak 2011
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195