Page 136 - KobiEfor_Mart_2010
P. 136

DOSYA/KAPI VE PENCERE


           rikalar›n›n temelini att›klar›n› söylüyor.       man sonra tarihe kar›flacaklar›n›
              2009 y›l›nda ‹zmir Kalk›nma Ajans›’na yat›r›m  düflünüyorum.”
           deste¤i almak için baflvuran projesi baflar›l› olan fir-  Firman›n ürünleri yaklafl›k 65
           man›n, toplamda 600 bin TL’lik yat›r›m projesinin  ülkeye ulafl›yor. Baflta Almanya
           yüzde 50’lik k›sm› ‹Z-KA taraf›ndan karfl›land›. Bu  olmak üzere Polonya, Belçika,
           proje kapsam›nda 1 adet bin tonluk enjeksiyon ma-  Fransa, Rusya, Yunanistan, Tür-
           kinesi ve 6 adet yeni sektörlere yönelik plastik ka-  kiye Cumhuriyetleri ve Arap ül-  Kubilay
                                                                                          Abat
           sa kal›plar› yapt›rd›klar›n› aktaran Gülo¤lu, bu pro-  kelerinin büyük k›sm›na ihracat
           jeyle 2010 y›l›nda üretim kapasitesinde yüzde 20’lik  yapt›klar›n› aktaran Abat, ”fiu
           bir art›fl sa¤lamay› hedeflediklerini ifade ediyor. Ye-  anda Türkiye’deki PVC aksesuar üreticilerinin hiç
           niliklere aç›k firma, müflterilerini ifl ortaklar› gibi gö-  girmedi¤i veya kalitesiz ürünler sebebiyle d›flland›¤›
           rüp onlarla fikir al›fl veriflinde bulunmaktan mutlu-  pazarlara ürünümüzü pazarl›yoruz. Oradaki firmala-
           luk duyuyor. Üretimde kaliteden ödün vermeyen Gü-  r›n  teknik elemanlar› gelip, fabrikam›z› ziyaret edi-
           lo¤lu, hizmet konusunda da en az üretim kalitesi  yor, inceliyor ve buradan memnun ayr›l›yor. Bu du-
           kadar iddial›.                                   rum hem bizim, hem de ülkemiz için sevindirici bir
                                                            olay oldu¤una inan›yorum.Yurtd›fl›nda kalitesiz ya
              Procast, 65 ülkeye ihracat yap›yor            da sorunlu ürünlerden dolay› zaten yeteri kadar za-
              Fransa’ya ahflap mobilya sektörüne zamak dö-   rar gördük ve pazar pay› kaybettik. Bu olumsuz ima-
           küm parça üretimiyle faaliyete geçen Procast Metal  j› silmek için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz”
           Sanayi, 2006 May›s ay›ndan bu yana da PVC kap›   diye konufluyor. Procast üretiminin yüzde 70’ini d›fl
           ve pencere sektörüne yönelik aksesuar üretimi ger-  pazarlara sat›yor.
           çeklefltiriyor. Procast Metal Sanayi Genel Müdürü
           Kubilay Abat, 5 bin metrekare üzerine kurulu fabri-  Türkiye’nin fabrika fabrikas›; Mikrosan
           kalar›nda 12 enjeksiyon makinesi ve vardiya siste-                        Mikrosan Makina ve
           miyle beraber 180 kifliyle üretim yapt›klar›n› söylü-  Rauf Rustamov    Kal›p Sanayi, 1978 y›l›nda
           yor. Procast, PVC  ve alüminyum ba¤lant› elemanla-                     kuruldu. Mikrosan Makina
           r›; kap› ve pencere mentefleleri, kap› ve pencere                       Sat›fl ve Pazarlama Müdü-
           kollar›, orta kay›t elemanlar› tasar›m›, üretimi ve sa-                rü Rauf Rustamov, 39 ül-
           t›fl›n› yapan, h›zla büyüyen ve de¤iflim gösteren                        keye ihracat yapt›klar›n›
           ama bu süreç zarf›nda da kaliteli ürün, kaliteli hiz-                  ve ekstrüzyon makineleri
           met ve ticari ahlaktan kesinlikle ödün vermeden ça-                    alan›nda bölgenin lideri,
           l›flan, sektöründe Türkiye’nin önde gelen firmalar›                     Avrupa’da ise ilk 5 aras›n-
           aras›nda yer al›yor.                                                   da yer ald›klar›n› söylü-
              Procast ailesi olarak 2006 y›l›nda ç›km›fl oldu-                     yor.
           duklar› bu yolda emin ad›mlarla büyüyerek yürüme-                         Ekstrüzyon   (sürekli
           ye devam ettiklerini belirten Abat, “2010  y›l› tüm                    üretim) plastik boru ve
           dünya ve bizim sektörümüz için belirleyici bir y›l  profili üretmeye yarayan makinelerin yer ald›¤› hat-
           olacak. 2009 y›l›nda  görülen global kriz finansal  lar› kurduklar›n› anlatan Rustamov, “Y›lda 250 pro-
           aç›dan güçlü olmayan firmalar› olumsuz yönde etki-  je üretiyoruz. Günde neredeyse 1 hat, yani ortalama
           lemifltir. 2009 bafl›nda yap›lan planlar çok büyük  7 makineden oluflan 60-70 metre uzunlu¤unda fab-
           oranda sapm›flt›r. Procast olarak 2009 hedeflerimizi  rikalar kuruyoruz. Slogan›m›z, ‘Türkiye’nin fabrika
           y›l›n üçüncü çeyre¤inde gerçeklefltirdi¤imiz için y›l  fabrikas›’. Üreticinin arkas›ndaki gücüz, sat›fl sonra-
           sonunda gelen bu global durgunluk hedefledi¤imiz  s› hizmet de veriyoruz. 26 bin metrekaresi kapal›,
           ciroda sapma oluflturmam›flt›r” diyor.             100 bin metrekaresi aç›k olmak üzere 3 fabrikada
              Abat, 2010 y›l›n›n eleme y›l› olaca¤›n› belirterek,  üretimimizi gerçeklefltiriyoruz. Fabrikalar›m›z›n ikisi
           flöyle devam ediyor: “Biz Procast olarak 2010 y›l›n-  Gebze’de, biri de ‹zmit Gölcük yolu üzerinde yer al›-
           da art›k ucuz ve kalitesiz malzeme al›m›n›n ve dola-  yor. 40 ülkeye ihracat hedefliyoruz. Üretimimizin
           y›s›yla ucuz ve kalitesiz üretimin bitece¤i kanaatin-  yüzde 94’ünü ihraç ediyoruz. Dünyada Rusya Bölge-
           deyiz. Uzun vade ve kars›z sat›fllar›n art›k tarihe ka-  si’nde Moskova, Stocholm, Berlin, Kahire, Kaliforni-
           r›flt›¤›n› bunun aksini düflünen firmalar›nda k›sa za-  ya ve San Dieogo’da olmak üzere 5 tane distribütö-
                                                            rümüz var. Hindistan’da Mumbai ve ‹ran’da Tah-
                                                            ran’da bizim için çal›flan büromuz var. Ürünlerimiz 2
                                                            y›l garantili” diye konufluyor.
                                                              CE sertifakalar› bulundu¤unu kaydeden Rusta-
                                                            mov, plastik profil boru, otomotiv, savunma sanayi,
                                                            mobilya, beyaz eflya, kimya, g›da, ambalaj sektörle-
                                                            rine hizmet verdiklerini ifade ediyor. Geçen y›l yüz-
                                                            de 20 büyüdüklerini aktaran Rustamov, bu y›l da
                                                            yüzde 20-30 büyümeyi planlad›klar›n› aç›kl›yor.

           136 KobiEfor Mart 2009
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141