Page 140 - KobiEfor_Mart_2010
P. 140
DOSYA/LOJ‹ST‹K
Lojistik 1.3 milyar dolara indi
ALTERNAT‹F
PAZAR UMUDU
Lojistik sektörü, 2009 y›l›nda Avrupa pazar›nda ticaret hacminin
daralmas›na karfl›l›k Körfez ülkelerini de kapsayan Ortado¤u
ülkelerine yöneldi. Bu da yüzde 23 daralan Avrupa pazar›na
karfl›l›k, Ortado¤u’ya tafl›mac›l›kta yüzde 25’e varan art›fl getirdi.
K üresel krizden büyük oranda nasibini alan rek, 11 ayda 1.6 milyar dolardan 1.3 milyar dolara in-
di¤ini söylüyor.
sektörlerden biri de lojistik oldu. 2009 y›l›n›
Dinçflahin, 2009 y›l› Ocak-Kas›m döneminde Tür-
yaklafl›k yüzde 20’lik bir küçülme ile kapa-
tan sektör, çareyi alternatif pazarlarda
fl›mas›, 92.1 milyar dolarl›k ihracat yükü tafl›mas›
yönelmekte buldu. Uluslararas› kiye’nin toplam 125.6 milyar dolarl›k ithalat yükü ta-
Nakliyeciler Derne¤i (UND) Baflka- gerçeklefltirdi¤ini dile getiriyor.
n› Tamer Dinçflahin, 2009 y›l› Dinçflahin, bu dönemde alternatif pazarlara yö-
Ocak-Kas›m döneminde Türki- neldiklerini belirterek, “Körfez ülkelerini de içeren
ye’nin tafl›ma gelirlerinin yüzde Ortado¤u bölgesine yönelik yüzde 25, Kuzey Afrika
22 azald›¤›n›, navlun gelirlerinin ülkelerine yönelik ise yüzde 8’lik art›fl oldu. 2010’da
ise önceki y›l›n ayn› dönemine gö- ise bu bölgelerde yüzde 30-35’lik art›fl bekliyoruz”
re yüzde 12 düflüfl gerçeklefltire- diyor.
Bu y›l sektör genelinde de 2008 rakamlar›n› ya-
kalay›p, küçülmeyi ortadan kald›rmay› hedefledikle-
UND Baflkan› Tamer Dinçflahin,
lojistik sektörü olarak, rini kaydeden Dinçflahin, Türkiye’nin önümüzdeki
Cumhuriyet’in 100. y›l› y›llarda önemli bir lojistik üs haline gelece¤ini ayn›
olan 2023’te bölgenin zamanda Ukrayna ve Rusya’ya yeni Ro-Ro seferleri-
lojistik üssü olmay›,
dünya markalar› nin sunulmas› ve alternatif hatlar›n gelifltirilmesinin
yaratarak Çin ve büyük önem tafl›d›¤›n› belirtiyor.
Hindistan gibi h›zla
büyüyen pazarlara 5 s›ra geriledik
girmeyi, tarihi
‹pekyolu güzergah› Tamer Dinçflahin, Uluslararas› Karayolu Tafl›mac›-
ve Afrika l›¤› Birli¤i IRU’nun yapm›fl oldu¤u bir araflt›rmaya
pazar›nda etkin göre; ülke içi karayolu yük tafl›malar› hacmi yüzde
olmay› 10-20 azal›rken, uluslararas› karayolu yük tafl›malar›
hedeflediklerini hacminin yüzde 30’lara varan bir düflüfl yaflad›¤›n›
söylüyor.
Tamer Dinçflahin ve yine ayn› araflt›rmaya göre navlunlar›n yüzde 10,
140 KobiEfor Mart 2009