Page 140 - KobiEfor_Mart_2010
P. 140

DOSYA/LOJ‹ST‹K















            Lojistik 1.3 milyar dolara indi
            ALTERNAT‹F






            PAZAR UMUDU









              Lojistik sektörü, 2009 y›l›nda Avrupa pazar›nda ticaret hacminin
                 daralmas›na karfl›l›k Körfez ülkelerini de kapsayan Ortado¤u
                 ülkelerine yöneldi. Bu da yüzde 23 daralan Avrupa pazar›na
              karfl›l›k, Ortado¤u’ya tafl›mac›l›kta yüzde 25’e varan art›fl getirdi.

          K       üresel krizden büyük oranda nasibini alan  rek, 11 ayda 1.6 milyar dolardan 1.3 milyar dolara in-
                                                            di¤ini söylüyor.
                  sektörlerden biri de lojistik oldu. 2009 y›l›n›
                                                              Dinçflahin, 2009 y›l› Ocak-Kas›m döneminde Tür-
                  yaklafl›k yüzde 20’lik bir küçülme ile kapa-
                      tan sektör, çareyi alternatif pazarlarda
                                                            fl›mas›, 92.1 milyar dolarl›k ihracat yükü tafl›mas›
                         yönelmekte buldu. Uluslararas›     kiye’nin toplam 125.6 milyar dolarl›k ithalat yükü ta-
                           Nakliyeciler Derne¤i (UND) Baflka-  gerçeklefltirdi¤ini dile getiriyor.
                           n› Tamer Dinçflahin, 2009 y›l›      Dinçflahin, bu dönemde alternatif pazarlara yö-
                           Ocak-Kas›m döneminde Türki-      neldiklerini belirterek, “Körfez ülkelerini de içeren
                           ye’nin tafl›ma gelirlerinin yüzde  Ortado¤u bölgesine yönelik yüzde 25, Kuzey Afrika
                           22 azald›¤›n›, navlun gelirlerinin  ülkelerine yönelik ise yüzde 8’lik art›fl oldu. 2010’da
                           ise önceki y›l›n ayn› dönemine gö-  ise bu bölgelerde yüzde 30-35’lik art›fl bekliyoruz”
                          re yüzde 12 düflüfl gerçeklefltire-  diyor.
                                                              Bu y›l sektör genelinde de 2008 rakamlar›n› ya-
                                                            kalay›p, küçülmeyi ortadan kald›rmay› hedefledikle-
                                 UND Baflkan› Tamer Dinçflahin,
                                    lojistik sektörü olarak,   rini kaydeden Dinçflahin, Türkiye’nin önümüzdeki
                                      Cumhuriyet’in 100. y›l›  y›llarda önemli bir lojistik üs haline gelece¤ini ayn›
                                       olan 2023’te bölgenin  zamanda Ukrayna ve Rusya’ya yeni Ro-Ro seferleri-
                                        lojistik üssü olmay›,
                                        dünya markalar›     nin sunulmas› ve alternatif hatlar›n gelifltirilmesinin
                                        yaratarak Çin ve    büyük önem tafl›d›¤›n› belirtiyor.
                                        Hindistan gibi h›zla
                                         büyüyen pazarlara    5 s›ra geriledik
                                          girmeyi, tarihi
                                          ‹pekyolu güzergah›  Tamer Dinçflahin, Uluslararas› Karayolu Tafl›mac›-
                                          ve Afrika         l›¤› Birli¤i IRU’nun yapm›fl oldu¤u bir araflt›rmaya
                                          pazar›nda etkin   göre; ülke içi karayolu yük tafl›malar› hacmi yüzde
                                          olmay›            10-20 azal›rken, uluslararas› karayolu yük tafl›malar›
                                           hedeflediklerini  hacminin yüzde 30’lara varan bir düflüfl yaflad›¤›n›
                                           söylüyor.
                            Tamer Dinçflahin                 ve yine ayn› araflt›rmaya göre navlunlar›n yüzde 10,
           140 KobiEfor Mart 2009
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145