Page 131 - KobiEfor_Mart_2010
P. 131

ve BDT ülkeleri olmak üzere yeni piyasalara girdi.
              2000’li y›llar itibariyle yap›lan araflt›rmalarda,
            Türk kap› ve pencere sektöründe üretimin standart-
            lara uygun hale getirilmesini ve yüksek kalite dü-
            zeylerinden ödün verilmemesini sa¤lamak önemli
            gündem bafll›klar› aras›nda. Sorunlar›n çözümleri
            için ise çeflitli öneriler ve gerekli yöntemler dernek-
            ler ve sektör temsilcileri taraf›ndan yap›l›yor. AB
            pencere standard›n›n oluflturulmas› ve CE belgesi-
            nin bu sektörde de uygulanmaya al›nmas› bekleni-
            yor. CE uygulamas› fiubat 2010’dan itibaren zorun-
            lu hale getirildi. Firmalar›n ihracat faaliyetleri s›ra-                Ahmet Aman
            s›nda karfl›lar›na bir engel ç›kmamas› yönünde CE
            için haz›rl›k yapmalar› bak›m›ndan sektör uyar›l›yor.
            ‹stanbul Maden ve Metaller ‹hracatç› Birlikleri (‹M-
            M‹B) ve Orta Anadolu ‹hracatç› Birlikleri’nin (OA‹B)
            verilerine göre iç pazarda iddial› olan PVC kap› ve
            pencere üreticileri ile demir-çelik ve ahflap pencere
            üreticilerinin ihracatlar›nda geçmifl y›llara oranla
            önemli art›fllar görülüyor. Sektördeki flirketler, k›s-  ‹nflaat  sektörünün
            men, Plastik Profil Üreticileri “Kalitebirli¤i” Derne¤i  toplu konut ve site in-
            (PÜKAD) ve baz›lar› da ‹nflaat Malzemesi Sanayicile-  flaatlar›na yönelmesi ile
            ri Derne¤i (‹MSAD) çat›lar› alt›nda toplan›yor.  birlikte çelik kap›n›n ya-
                                                            n›nda, iç oda kap›lar› ih-
              7 milyon kap› üretiliyor                      tiyac›n›n da büyük ölçü-
              Toplu Konut ‹daresi (TOK‹) taraf›ndan bafllat›lan  de artt›¤›na dikkat çeken Aman, “Türkiye’de sektör
            kap› üretiminde standardizasyon talebi ve büyük in-  oda kap›lar›yla büyüyor. Artan talep, birçok kap› fir-
            flaat firmalar›n›n projelerindeki tercihi Türkiye’deki  mas›n›n büyük tesisler kurarak, seri üretime geçme-
            fabrikasyon kap› sektörünü büyütüyor. Y›lda 7 mil-  sini sa¤l›yor” diyor.
            yon kap›n›n sat›ld›¤› Türkiye’de, ahflap, PVC, alü-  Kap› sektöründe önemli yeri bulunan çelik kap›
            minyum, demir çelik kap›lar yeni konutlar›n tercihi  ise özellikle büyük flehirlerde güvenlik ihtiyac›n›n
            oluyor. 4 binin üzerinde firman›n faaliyet gösterdi¤i  artmas›yla 1995 y›l›ndan sonra yap›lan yap›lar›n
            sektör, gayrimenkul sektörüne paralel olarak büyü-  yüzde 80-90’n›nda kullan›lmaya baflland›. Artan gü-
            me gösteriyor. Sektör yetkilileri, üretimin büyük k›s-  venlik ihtiyac› nedeniyle teknolojiyi yak›ndan takip
            m›n›n merdiven alt› oldu¤unu ve büyüklü küçüklü  eden üretici firmalar, kilit sistemlerinde yaflanan
            marangoz atölyeleri taraf›ndan yap›ld›¤›n› aktar›yor.  son geliflmeleri de an›nda çelik kap›lara uyarlayabi-
            Gerçek anlamda fabrikasyon kap› üreten markalar›n  liyor. Bunun sonucunda, ürünlerinin kalitesine güve-
            adedinin son derece s›n›rl› oldu¤unu dile getiren  nen firmalar, art›k h›rs›zlara rahatl›kla meydan oku-
            yetkililer, bu durumun rekabet koflullar›n› zorlad›¤›-  yabiliyor.
            n› belirtiyorlar.                                  Ahmet Aman, krizden dolay› konut sat›fllar›n›n
                                                            yavafllamas› ve iç pazardaki doygunluk nedeniyle
              Oda kap›lar›na talep art›yor                  kap› sektörünün ihracata yöneldi¤ini vurguluyor.
              Kale Çelik Kap› Pazarlama Uzman› Ahmet Aman,  Sektörün en önemli sorunlar›ndan birinin standart-
            Türkiye’de kap› sektörünün 1990 y›l›ndan sonra ge-  lara uymayan niteliksiz ürünler oldu¤unu da ifade
            liflmeye bafllad›¤›n› belirterek, inflaat sektörünün  eden Aman, çelik kap› ad›yla üretilen kap›lar›n ger-
            geliflmesinin, artan yap›laflman›n, kullan›m al›flkan-  çek çelik kap› olmad›¤› bir pazarda sadece fiyat› ile
            l›klar›ndaki de¤iflikli¤in, kap› sektörünün büyümesi-  öne ç›kan üreticilerin yer ald›¤›n› ve haks›z rekabe-
            ne neden oldu¤unu söylüyor.                     te yol açt›klar›n› kaydediyor.
                                                               Artan güvenlik ihtiyac› nedeniyle çelik kap›larda
                                                            son y›llarda teknolojik trendler yo¤un bir flekilde ta-
                                                            kip ediliyor. Kilit sistemlerindeki teknolojik geliflme-
                                                            lerin çelik kap›ya uyarlanmas› ile kap›lar daha da
                                                            güvenli hale geliyor. Ahmet Aman, hem kilit sistemi-
                                                            nin, hem de kap›n›n dayan›kl›l›¤›n›n ve yap›sal içe-
                                                            ri¤inin kullan›c›n›n güvenlik ihtiyac›na tam cevap
                                                            verdi¤ini dile getiriyor.  Bunlar›n yan›nda, müflteri
                                                            ihtiyaçlar›na uygun estetik ve evin genel dekorasyo-
                                                            nunu tamamlayacak tasar›m unsurlar› da ön plana
                                                            ç›k›yor.
                                                                                       Mart 2009 KobiEfor 131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136