Page 134 - KobiEfor_Mart_2010
P. 134

DOSYA/KAPI VE PENCERE




















                                                                          kare alan üzerine kurulu tesislerinde
                                                                          ürettiklerini kaydeden Salih Esen,
                                                                          y›ll›k 15 bin ton üretim kapasitesiy-
                                                                          le faaliyet gösterdiklerini dile getiri-
                                                                          yor.
           kip edilirse kendini biraz toparlayacakt›r. Bitmifl               Özellikle ‹stanbul ve Adana’daki
           pencere üzerine herkes CE iflareti koymak zorunda.  bölge müdürlükleri ve depolar› vas›tas›yla ‹zmir’den
           AB standartlar›nda cezalar yaz›lacak.”           Türkiye’nin her yerine ulaflabildiklerini anlatan Esen,
              Sektörün her y›l yüzde 10-15 civar›nda büyüdü¤ü-  450 civar›nda bayileri bulundu¤u bilgisini veriyor.
           nü de aç›klayan Tamer, geçen y›l›n sonunda sektör-  ‹hracatlar›n›n her geçen gün artt›¤›n› da belirten
           de biraz hareketlenme oldu¤unu, yavafl yavafl k›p›r-  Esen, flunlar› söylüyor: “Ürün sat›fl› yapt›¤›m›z ülke-
           danmalar bafllad›¤›n› ancak küresel kriz nedeniyle  ler aras›nda Kuzey ülkeleri, Türk Cumhuriyetleri ve
           sektöre iliflkin öngörüde bulunamayacaklar›n› aç›kl›-  Rusya bafl› çekiyor. Geçen y›l kriz nedeniyle biraz
           yor.                                             geriye düfltük. Yeni pazarlar bulma konusunda u¤-
                                                            rafllar›m›z devam ediyor. Balkan ülkeleri, Romanya
              Esen Plastik, Esenpen markas›yla              ve Afrika ülkelerini de sayd›¤›m›zda Esenpen, weis-
              50’ye yak›n ülkeye ulafl›yor                   sesen markas›yla 50’ye yak›n ülkeye ulafl›yoruz.
                                                            Üretimimizin yüzde 20’sini ihraç ediyoruz. 2008’de
                                                            bu yüzde 35’ler seviyesindeyken 2009 y›l›nda yüz-
                                               Salih Esen
                                                            de 20 seviyelerine indi. 2009 y›l›, inflaat sektörünün
                                                            krizden etkilenmesi nedeniyle bir miktar küçülmey-
                                                            le geçti. 2008 y›l›na göre ciromuzu art›ramad›k an-
                                                            cak 2010’u, 2009’un yaralar›n› sarmas› aç›s›ndan
                                                            önemli bir y›l olarak görüyoruz. Öncelikle pazar pa-
                                                            y›m›z› korumak sonra da bunu geniflletmekle ilgili
                                                            çal›flmalar›m›z› art›rarak sürdürüyoruz. Özellikle Su-
                                                            riye, Libya, Irak, Cezayir ve ‹ran gibi pazarlara daha
                                                            fazla a¤›rl›k vermek suretiyle ihracat›m›z› art›rmay›
                                                            planl›yoruz.”
                                                              CE iflaretlemesi konusunda h›zl› bir çal›flma yap-
                                                            t›klar›n› da ifade eden Esen, CE iflaretlemesinin PVC
                                                            kap› ve pencere sektörünün daha disipline olmas›n›
              Esen Plastik Yönetim Kurulu Baflkan› Salih Esen,  sa¤layaca¤›n› ve  haks›z rekabetin bir nebze önüne
           sektörde 34 y›l› geride b›rakt›klar›n› belirterek, PVC  geçece¤ini düflünüyor. Esen, o nedenle 2010 y›l›n›n
           kap› ve pencere sistemlerinde Esenpen markas›yla  sektörün daha ciddi anlamda büyüyebilece¤i ve ger-
           piyasaya ürünlerini sunduklar›n› ifade ediyor. 1976  çek sahiplerinin daha önplana ç›kar›laca¤› bir y›l
           y›l›nda kurulan Esen Plastik, Esenpen markas›yla  olaca¤›n› düflündü¤ünü ve umut etti¤ini de dile ge-
           üretilen PVC kap› ve pencere üretimine 1990’lar›n  tiriyor.
           bafl›nda bafllad›. Esen Plastik olarak genifl bir ürün  Sektörde ilk 6-7 firma aras›nda yer ald›klar›n› ve
           yelpazesine sahip olduklar›n› aktaran Salih Esen,  pazar paylar›n›n yüzde 10-12 seviyelerinde oldu¤u-
           “Sektörümüzde lider pozisyonday›z. Salt pencere  nu tahmin eden Esen, flunlar› kaydediyor: “Esenpen
           sistemleri olarak bakt›¤›m›zda da son derece iddia-  bundan sonrada ayakta ve geliflimini sürdürecek.
           l› oldu¤umuz ve Türkiye’nin flartlar› do¤rultusunda  Dünyadaki ihtiyaçlar› çok iyi takip etmemiz ve tüke-
           yat›r›mlar›m›z› da gelifltirdi¤imiz bir gerçek” diyor.  tici ihtiyaçlar›n› çok üst seviyede karfl›lama konu-
           Esenpen markas›yla üretilen PVC kap› ve pencere  sunda sürekli Ar-Ge faaliyetlerini devam ettiriyor ol-
           sistemlerini ‹zmir’de Atatürk OSB’de 60 bin metre-  mam›z üzerimize düfleni yapt›¤›m›z› gösteriyor.”

            134 KobiEfor Mart 2009
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139