Page 134 - KobiEfor_Mart_2010
P. 134
DOSYA/KAPI VE PENCERE
kare alan üzerine kurulu tesislerinde
ürettiklerini kaydeden Salih Esen,
y›ll›k 15 bin ton üretim kapasitesiy-
le faaliyet gösterdiklerini dile getiri-
yor.
kip edilirse kendini biraz toparlayacakt›r. Bitmifl Özellikle ‹stanbul ve Adana’daki
pencere üzerine herkes CE iflareti koymak zorunda. bölge müdürlükleri ve depolar› vas›tas›yla ‹zmir’den
AB standartlar›nda cezalar yaz›lacak.” Türkiye’nin her yerine ulaflabildiklerini anlatan Esen,
Sektörün her y›l yüzde 10-15 civar›nda büyüdü¤ü- 450 civar›nda bayileri bulundu¤u bilgisini veriyor.
nü de aç›klayan Tamer, geçen y›l›n sonunda sektör- ‹hracatlar›n›n her geçen gün artt›¤›n› da belirten
de biraz hareketlenme oldu¤unu, yavafl yavafl k›p›r- Esen, flunlar› söylüyor: “Ürün sat›fl› yapt›¤›m›z ülke-
danmalar bafllad›¤›n› ancak küresel kriz nedeniyle ler aras›nda Kuzey ülkeleri, Türk Cumhuriyetleri ve
sektöre iliflkin öngörüde bulunamayacaklar›n› aç›kl›- Rusya bafl› çekiyor. Geçen y›l kriz nedeniyle biraz
yor. geriye düfltük. Yeni pazarlar bulma konusunda u¤-
rafllar›m›z devam ediyor. Balkan ülkeleri, Romanya
Esen Plastik, Esenpen markas›yla ve Afrika ülkelerini de sayd›¤›m›zda Esenpen, weis-
50’ye yak›n ülkeye ulafl›yor sesen markas›yla 50’ye yak›n ülkeye ulafl›yoruz.
Üretimimizin yüzde 20’sini ihraç ediyoruz. 2008’de
bu yüzde 35’ler seviyesindeyken 2009 y›l›nda yüz-
Salih Esen
de 20 seviyelerine indi. 2009 y›l›, inflaat sektörünün
krizden etkilenmesi nedeniyle bir miktar küçülmey-
le geçti. 2008 y›l›na göre ciromuzu art›ramad›k an-
cak 2010’u, 2009’un yaralar›n› sarmas› aç›s›ndan
önemli bir y›l olarak görüyoruz. Öncelikle pazar pa-
y›m›z› korumak sonra da bunu geniflletmekle ilgili
çal›flmalar›m›z› art›rarak sürdürüyoruz. Özellikle Su-
riye, Libya, Irak, Cezayir ve ‹ran gibi pazarlara daha
fazla a¤›rl›k vermek suretiyle ihracat›m›z› art›rmay›
planl›yoruz.”
CE iflaretlemesi konusunda h›zl› bir çal›flma yap-
t›klar›n› da ifade eden Esen, CE iflaretlemesinin PVC
kap› ve pencere sektörünün daha disipline olmas›n›
Esen Plastik Yönetim Kurulu Baflkan› Salih Esen, sa¤layaca¤›n› ve haks›z rekabetin bir nebze önüne
sektörde 34 y›l› geride b›rakt›klar›n› belirterek, PVC geçece¤ini düflünüyor. Esen, o nedenle 2010 y›l›n›n
kap› ve pencere sistemlerinde Esenpen markas›yla sektörün daha ciddi anlamda büyüyebilece¤i ve ger-
piyasaya ürünlerini sunduklar›n› ifade ediyor. 1976 çek sahiplerinin daha önplana ç›kar›laca¤› bir y›l
y›l›nda kurulan Esen Plastik, Esenpen markas›yla olaca¤›n› düflündü¤ünü ve umut etti¤ini de dile ge-
üretilen PVC kap› ve pencere üretimine 1990’lar›n tiriyor.
bafl›nda bafllad›. Esen Plastik olarak genifl bir ürün Sektörde ilk 6-7 firma aras›nda yer ald›klar›n› ve
yelpazesine sahip olduklar›n› aktaran Salih Esen, pazar paylar›n›n yüzde 10-12 seviyelerinde oldu¤u-
“Sektörümüzde lider pozisyonday›z. Salt pencere nu tahmin eden Esen, flunlar› kaydediyor: “Esenpen
sistemleri olarak bakt›¤›m›zda da son derece iddia- bundan sonrada ayakta ve geliflimini sürdürecek.
l› oldu¤umuz ve Türkiye’nin flartlar› do¤rultusunda Dünyadaki ihtiyaçlar› çok iyi takip etmemiz ve tüke-
yat›r›mlar›m›z› da gelifltirdi¤imiz bir gerçek” diyor. tici ihtiyaçlar›n› çok üst seviyede karfl›lama konu-
Esenpen markas›yla üretilen PVC kap› ve pencere sunda sürekli Ar-Ge faaliyetlerini devam ettiriyor ol-
sistemlerini ‹zmir’de Atatürk OSB’de 60 bin metre- mam›z üzerimize düfleni yapt›¤›m›z› gösteriyor.”
134 KobiEfor Mart 2009