Page 135 - KobiEfor_Mart_2010
P. 135
Ege Profil, büyümeye devam ediyor
Türkiye’nin PVC profil sektörünün öncü kuruluflla-
r›ndan Ege Profil Ticaret ve Sanayi, 1981 y›l›nda Mah-
zar Zorlu Holding bünyesinde kuruldu. Ege Profil;
çeyrek asra yaklaflan marka geçmiflinden ald›¤› güçle
yat›r›mlar›n› sürdürüyor. 2000 y›l›nda alan›nda dünya-
n›n en büyüklerinden olan PVC profil üreticisi Belçi-
kal› Deceuninck Grubu’nun Ege Profil’in en büyük
hissedar› olufluyla birlikte sektörün nabz› de¤iflti. Bu
birleflme sonucunda, Ege Profil’in tafl›d›¤› güven ve
pazar bilgisi, Deceuninck Grubu’nun müflteri odakl›
yaklafl›m›, sahip oldu¤u yüksek teknoloji ve kalite an-
lay›fl›yla bütünleflti. Ege Profil Ticaret ve Sanayi Genel
Müdürü Ergün Çiçekçi, Ege Profil’in, 2001 y›l›ndan iti- 2010 y›l› sonunda nas›l bir tablo ile karfl›laca¤›m›z
baren yüksek bir performans göstererek sürekli büyü- hususunda net bir öngörüde bulunmak mümkün
me kaydetti¤ini söylüyor. de¤il. Günümüz koflullar›nda sektörümüzde bulunan
yasal s›n›rlar içinde hareket eden orta ölçekli bir ifl-
Ergün Çiçekçi letmenin para kazanma flans› neredeyse yoktur. fiir-
ketlerin büyümesi ve birleflmeleri laz›m. Verimlilik,
inovasyon gibi olgular gözard› ediliyor. KOB‹’lerin
mevcut altyap›lar›yla ilgili problemlerin çözümü ön-
celik kazanmal›” diye konufluyor. Türkiye’de sektör-
de bir arz fazlas› bulundu¤unu da kaydeden ve fir-
ma olarak CE ile ilgili çal›flmalara özel önem verdik-
lerinin alt›n› çizen Çiçekçi, flunlar› dile getiriyor: “Ra-
kiplerimizden en büyük fark›m›z, biz firma olarak
çok tutarl›y›z. Bizim kadrolar›m›z, bayilerimiz s›k s›k
de¤iflikliklere u¤ramaz, biz bayilerimizle kolkola yü-
rüyen, onlar›n sorunlar›na çözüm bulmay› ilke edin-
Ulafl›lan bu baflar›n›n ard›nda, sahip olunan pazar mifl bir yap›ya sahibiz.”
deneyimi ve sa¤lanan personel motivasyonunun ro-
lünün önemli oldu¤unu belirten Çiçekçi, Ege Pro- Gülo¤lu, üretim kapasitesini
fil’in genç ve dinamik personeli, Deceuninck’in dün- yüzde 20 art›racak
yadaki liderlik misyonuna uygun biçimde Türkiye’de Gülo¤lu Ticaret, 1975 y›l›nda Seracettin Gülo¤lu
2004 y›l›n›n Aral›k ay›nda Winsa ticari markas›n› sa- taraf›ndan kuruldu. Teneke baca armatürü ve soba
t›n alarak sektörde Egepen Deceuninck ve Winsa malzemeleri imalat› ile üretime bafllayan firma, 1987
markalar›yla varl›k göstermeye bafllad›¤›n› anlat›yor. y›l›na kadar bu alanda faaliyetlerini sürdürdü. Bu
Sabanc› Holding’ten sat›n al›nan Winsa’n›n tüm en- dönemde plasti¤in gelecekte sanayinin her alana gi-
tegrasyonunun tamamlanarak büyüme dönemine rece¤ini öngören firma kurucusu, plastik baca kapa-
geçildi¤ini aktaran Çiçekçi, “Her iki markam›z, PVC ¤› üretimine bafllayarak, plastik sektörüne yöneldi.
pencere ve kap› profili üretiminde faaliyet göster- Sektörde hep ilklere imza atan firma 1980’li y›llar-
mektedir. Ürün çeflitleri ve bayi yap›s› tamamen dan itibaren Ar-Ge’ye önem vererek, bütün ürünleri-
farkl› olan her iki markam›z ayn› çat› alt›nda adeta ne patent ald›. Hedefi sürekli yenilik olan firma, bu-
iki kardefl gibi büyüyen ancak kendi kimlikleri olan gün ‹zmir Buca’da bin 500 metrekarelik kapal›, Tire
organizasyonlard›r” diyor. Organize Sanayi Bölgesi’nde
Çiçekçi, küresel ekonomik kriz nedeniyle 2009 y›- de 5 bin metrekare alanda fa-
l›n›n fiubat ay›nda ciddi endifle duyduklar›n›, korka- aliyet gösteriyor. Firma, plas- Gülçin
Gülo¤lu
rak bafllad›klar› ancak beklentilerinin ötesinde pozi- tik havaland›rma gruplar›-pen
tif bitirdikleri bir y›l yaflad›klar›n› ifade ediyor. Y›l aksesuarlar› inflaat yan sanayi
sonunda pazar paylar›n› büyüttüklerini kaydeden Çi- ve ambalaj sektörüne plastik
çekçi, Ortado¤u, Afrika ve Uzakdo¤u ülkelerine ihra- kasa imalat› yap›yor. Kriz dö-
catta bir de¤ifliklik olmamas›na karfl›n küresel krizin nemini organizasyon yap›s›n-
etkileri nedeniyle Romanya, Ukrayna ve Kazakis- daki eksiklikleri gidererek, ka-
tan’a ihracatta ciddi bir gerileme yaflad›klar›n› ifade l›p Ar-Ge çal›flmalar›na a¤›rl›k
ediyor. Bu durumun toplam ihracatta yüzde 30- verdiklerini belirten Firma
35’lik bir gerilemeye neden oldu¤unu ancak s›k›nt› Sahibi Gülçin Gülo¤lu, 2010
yaflamad›klar›n› vurgulayan Çiçekçi, “2010 y›l› ciro y›l› Ocak ay› itibariyle Tire Or-
bak›m›ndan büyük olas›l›kla 2009 y›l›ndan daha iyi ganize Sanayi Bölgesi’nde
olacakt›r. Fakat karl›l›k olarak de¤erlendirildi¤inde ikinci 5 bin metrekarelik fab-
Mart 2009 KobiEfor 135