Page 135 - KobiEfor_Mart_2010
P. 135

Ege Profil, büyümeye devam ediyor
              Türkiye’nin PVC profil sektörünün öncü kuruluflla-
           r›ndan Ege Profil Ticaret ve Sanayi, 1981 y›l›nda Mah-
           zar Zorlu Holding bünyesinde kuruldu. Ege Profil;
           çeyrek asra yaklaflan marka geçmiflinden ald›¤› güçle
           yat›r›mlar›n› sürdürüyor. 2000 y›l›nda alan›nda dünya-
           n›n en büyüklerinden olan PVC profil üreticisi Belçi-
           kal› Deceuninck Grubu’nun Ege Profil’in en büyük
           hissedar› olufluyla birlikte sektörün nabz› de¤iflti. Bu
           birleflme sonucunda, Ege Profil’in tafl›d›¤› güven ve
           pazar bilgisi, Deceuninck Grubu’nun müflteri odakl›
           yaklafl›m›, sahip oldu¤u yüksek teknoloji ve kalite an-
           lay›fl›yla bütünleflti. Ege Profil Ticaret ve Sanayi Genel
           Müdürü Ergün Çiçekçi, Ege Profil’in, 2001 y›l›ndan iti-  2010 y›l› sonunda nas›l bir tablo ile karfl›laca¤›m›z
           baren yüksek bir performans göstererek sürekli büyü-  hususunda net bir öngörüde bulunmak mümkün
           me kaydetti¤ini söylüyor.                        de¤il. Günümüz koflullar›nda sektörümüzde bulunan
                                                            yasal s›n›rlar içinde hareket eden orta ölçekli bir ifl-
            Ergün Çiçekçi                                   letmenin para kazanma flans› neredeyse yoktur. fiir-
                                                            ketlerin büyümesi ve birleflmeleri laz›m. Verimlilik,
                                                            inovasyon gibi olgular gözard› ediliyor. KOB‹’lerin
                                                            mevcut altyap›lar›yla ilgili problemlerin çözümü ön-
                                                            celik kazanmal›” diye konufluyor. Türkiye’de sektör-
                                                            de bir arz fazlas› bulundu¤unu da kaydeden ve fir-
                                                            ma olarak CE ile ilgili çal›flmalara özel önem verdik-
                                                            lerinin alt›n› çizen Çiçekçi, flunlar› dile getiriyor: “Ra-
                                                            kiplerimizden en büyük fark›m›z, biz firma olarak
                                                            çok tutarl›y›z. Bizim kadrolar›m›z, bayilerimiz s›k s›k
                                                            de¤iflikliklere u¤ramaz, biz bayilerimizle kolkola yü-
                                                            rüyen, onlar›n sorunlar›na çözüm bulmay› ilke edin-
              Ulafl›lan bu baflar›n›n ard›nda, sahip olunan pazar  mifl bir yap›ya sahibiz.”
           deneyimi ve sa¤lanan personel motivasyonunun ro-
           lünün önemli oldu¤unu belirten Çiçekçi, Ege Pro-   Gülo¤lu, üretim kapasitesini
           fil’in genç ve dinamik personeli, Deceuninck’in dün-  yüzde 20 art›racak
           yadaki liderlik misyonuna uygun biçimde Türkiye’de  Gülo¤lu Ticaret, 1975 y›l›nda Seracettin Gülo¤lu
           2004 y›l›n›n Aral›k ay›nda Winsa ticari markas›n› sa-  taraf›ndan kuruldu. Teneke baca armatürü ve soba
           t›n alarak sektörde Egepen Deceuninck ve Winsa   malzemeleri imalat› ile üretime bafllayan firma, 1987
           markalar›yla varl›k göstermeye bafllad›¤›n› anlat›yor.  y›l›na kadar bu alanda faaliyetlerini sürdürdü. Bu
           Sabanc› Holding’ten sat›n al›nan Winsa’n›n tüm en-  dönemde plasti¤in gelecekte sanayinin her alana gi-
           tegrasyonunun tamamlanarak büyüme dönemine       rece¤ini öngören firma kurucusu, plastik baca kapa-
           geçildi¤ini aktaran Çiçekçi, “Her iki markam›z, PVC  ¤› üretimine bafllayarak, plastik sektörüne yöneldi.
           pencere ve kap› profili üretiminde faaliyet göster-  Sektörde hep ilklere imza atan firma 1980’li y›llar-
           mektedir. Ürün çeflitleri ve bayi yap›s› tamamen  dan itibaren Ar-Ge’ye önem vererek, bütün ürünleri-
           farkl› olan her iki markam›z ayn› çat› alt›nda adeta  ne patent ald›. Hedefi sürekli yenilik olan firma, bu-
           iki kardefl gibi büyüyen ancak kendi kimlikleri olan  gün ‹zmir Buca’da bin 500 metrekarelik kapal›, Tire
           organizasyonlard›r” diyor.                       Organize Sanayi Bölgesi’nde
              Çiçekçi, küresel ekonomik kriz nedeniyle 2009 y›-  de 5 bin metrekare alanda fa-
           l›n›n fiubat ay›nda ciddi endifle duyduklar›n›,  korka-  aliyet gösteriyor. Firma, plas-  Gülçin
                                                                                        Gülo¤lu
           rak bafllad›klar› ancak beklentilerinin ötesinde pozi-  tik havaland›rma gruplar›-pen
           tif bitirdikleri bir y›l yaflad›klar›n› ifade ediyor. Y›l  aksesuarlar› inflaat yan sanayi
           sonunda pazar paylar›n› büyüttüklerini kaydeden Çi-  ve ambalaj sektörüne plastik
           çekçi, Ortado¤u, Afrika ve Uzakdo¤u ülkelerine ihra-  kasa imalat› yap›yor. Kriz dö-
           catta bir de¤ifliklik olmamas›na karfl›n küresel krizin  nemini organizasyon yap›s›n-
           etkileri nedeniyle Romanya, Ukrayna ve Kazakis-  daki eksiklikleri gidererek, ka-
           tan’a ihracatta ciddi bir gerileme yaflad›klar›n› ifade  l›p Ar-Ge çal›flmalar›na a¤›rl›k
           ediyor. Bu durumun toplam ihracatta yüzde 30-    verdiklerini belirten Firma
           35’lik bir gerilemeye neden oldu¤unu ancak s›k›nt›  Sahibi Gülçin Gülo¤lu, 2010
           yaflamad›klar›n› vurgulayan Çiçekçi, “2010 y›l› ciro  y›l› Ocak ay› itibariyle Tire Or-
           bak›m›ndan büyük olas›l›kla 2009 y›l›ndan daha  iyi  ganize Sanayi Bölgesi’nde
           olacakt›r. Fakat karl›l›k olarak de¤erlendirildi¤inde  ikinci  5 bin metrekarelik fab-

                                                                                       Mart 2009 KobiEfor 135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140