Page 141 - ERP Satin Alma Rehberi
P. 141
Özetle, bugün yazılım sektörünün, tedarikçilerinin kendi birbirlerine hizmet edebileceklerini canlı bir proje örneği
içinde yıkıcı bir CRM Projesi başlatmaları gerektiği ve bil- üzerinden belirtip yazımızı yavaş yavaş sonlandıralım.
diklerini yeniden düşünmeleri gerektiği fikrindeyim.
Üst paragraflarda da belirttiğimiz gibi, ‘ayrılık’ ilkesinden
Bir an için ERP yazılımı üretmek başka iş, CRM yazılımı hareketle her iki teknolojik altyapının da uzmanlık/ihtisas
üretmek başka iş doğrulamasından gidelim -ki gerçekten alanına odaklandığını görüyorsunuz.
öyle- bu iki yapının nerelerde nasıl kesişebileceklerini ve
ERP Entegrasyon Toplam FAZ 1 FAZ 2 FAZ 3
Adam Saat
CRM’den ERP’ye
Müşteriler x
Teklifler x
Yeni Ürünler x
Pazarlama Bütçesi x
Numune Talebi x x
ERP’den CRM’e
Ürünler x
Koleksiyonlar x
Desenler x
Renkler x
Formlar x
Ürün Stok Bilgileri x
Ürün Fiyat Listesi x
Açık Sipariş Bilgileri x
Risk Bilgileri x
Ciro Bilgileri x
Pazarlama Bütçesi (Giderler) x
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımı bu örnekte bilgisi olmadan eli kolu bağlı olacağı için, siz istediğinizde
‘Müşterinin’ sahipliğine, tabir-i caizse patronluğuna so- “CRM’in kapımı çalması yeterli, ne zaman istenirse bu bil-
yunuyor ve ERP’ye bu iş bende oluşur, muhasebesel ve giyi size servis etmeye hazırım” diyerek yazının başından
operasyonel süreçler açısından gerekli carileşmenin ev sa- bu yana bahsettiğimiz ‘bütünsellik’ ifadesini somutluyor.
hipliğini, patronluğunu da ERP’ye verir. Dolayısıyla, CRM yazılımları çoğu zaman özellikle saha ve
satış teşkilatı için ERP’deki ilgili bilgilerin bir ön yüzü, ara
Burada Müşteri kavramının carileşmeden önce Aday, yüzü gibi çok kritik bir görevi üstleniyor.
Fırsat ve Müşteri evrelerinde ilerlediğini ve klasik ERP
modüllerinin hayatlarına Müşteriden itibaren başladığını Teknolojik altyapılar açısından, özetle, ERP ve CRM yazı-
düşünürseniz, Cari=Müşteri öncesi tüm dönemin ev sa- lımlarını her ikisinin birleşiminden, sinerjisinden oluşan
hipliği CRM yazılımlarının Satış Süreçlerinde yönetiliyor (sanal) büyük beyine bağlı iki gerçek alt beyin gibi düşü-
olur. Bu örnekte carileşme öncesi döneme ait teklif, pazar- nebilirsiniz: bazı durum ve koşullarda ayrık ve bağımsız
lama ve hatta numune takibine dayalı Yeni Ürün süreçle- çalışırlarken gerektiği koşul ve durumlarda birbirlerini
rinin dahi CRM yazılımının liderliğinde ve ERP desteğin- besleyen iki önemli yapıya dönüşebilen.
de ilerlediğini görüyorsunuz.
ERP cephesi ise Ürün, Stok kavramlarında bu işin ev sa-
hibi benim diyor. Ve fakat özellikle satış teşkilatının Stok