Page 141 - ERP Satin Alma Rehberi
P. 141

Özetle, bugün yazılım sektörünün, tedarikçilerinin kendi  birbirlerine hizmet edebileceklerini canlı bir proje örneği
 içinde yıkıcı bir CRM Projesi başlatmaları gerektiği ve bil-  üzerinden belirtip yazımızı yavaş yavaş sonlandıralım.

 diklerini yeniden düşünmeleri gerektiği fikrindeyim.

 Üst paragraflarda da belirttiğimiz gibi, ‘ayrılık’ ilkesinden
 Bir an için ERP yazılımı üretmek başka iş, CRM yazılımı  hareketle her iki teknolojik altyapının da uzmanlık/ihtisas
 üretmek başka iş doğrulamasından gidelim -ki gerçekten  alanına odaklandığını görüyorsunuz.
 öyle- bu iki yapının nerelerde nasıl kesişebileceklerini ve



 ERP Entegrasyon Toplam   FAZ 1  FAZ 2  FAZ 3
 Adam Saat


 CRM’den ERP’ye

 Müşteriler  x
 Teklifler  x

 Yeni Ürünler  x
 Pazarlama Bütçesi  x
 Numune Talebi  x  x
 ERP’den CRM’e

 Ürünler  x
 Koleksiyonlar  x
 Desenler  x
 Renkler  x
 Formlar  x
 Ürün Stok Bilgileri  x
 Ürün Fiyat Listesi  x
 Açık Sipariş Bilgileri  x
 Risk Bilgileri  x
 Ciro Bilgileri  x
 Pazarlama Bütçesi (Giderler)  x



 Müşteri İlişkileri  Yönetimi (CRM) yazılımı bu örnekte  bilgisi olmadan eli kolu bağlı olacağı için, siz istediğinizde
 ‘Müşterinin’ sahipliğine, tabir-i caizse patronluğuna so-  “CRM’in kapımı çalması yeterli, ne zaman istenirse bu bil-
 yunuyor ve ERP’ye bu iş bende oluşur, muhasebesel ve  giyi size servis etmeye hazırım” diyerek yazının başından
 operasyonel süreçler açısından gerekli carileşmenin ev sa-  bu yana bahsettiğimiz ‘bütünsellik’ ifadesini somutluyor.
 hipliğini, patronluğunu da ERP’ye verir.  Dolayısıyla, CRM yazılımları çoğu zaman özellikle saha ve
 satış teşkilatı için ERP’deki ilgili bilgilerin bir ön yüzü, ara
 Burada Müşteri kavramının carileşmeden önce Aday,   yüzü gibi çok kritik bir görevi üstleniyor.
 Fırsat  ve  Müşteri  evrelerinde ilerlediğini  ve  klasik  ERP
 modüllerinin hayatlarına Müşteriden itibaren başladığını  Teknolojik altyapılar açısından, özetle, ERP ve CRM yazı-
 düşünürseniz, Cari=Müşteri öncesi tüm dönemin ev sa-  lımlarını her ikisinin birleşiminden, sinerjisinden oluşan
 hipliği CRM yazılımlarının Satış Süreçlerinde yönetiliyor  (sanal) büyük beyine bağlı iki gerçek alt beyin gibi düşü-
 olur. Bu örnekte carileşme öncesi döneme ait teklif, pazar-  nebilirsiniz: bazı durum ve koşullarda ayrık ve bağımsız
 lama ve hatta numune takibine dayalı Yeni Ürün süreçle-  çalışırlarken gerektiği koşul ve durumlarda birbirlerini
 rinin dahi CRM yazılımının liderliğinde ve ERP desteğin-  besleyen iki önemli yapıya dönüşebilen.
 de ilerlediğini görüyorsunuz.

 ERP cephesi ise Ürün, Stok kavramlarında bu işin ev sa-
 hibi benim diyor. Ve fakat özellikle satış teşkilatının Stok
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146