Page 137 - ERP Satin Alma Rehberi
P. 137

Konsept




 CRM & ERP   İş Yönetimi Bakış Açısından






           ERP mi CRM mi?

 İLİŞKİSİ  ERP üreticilerini, proje yöneticilerini ve bu ekosistemde yer alan



           herkesi kızdırabilecek ve onların olası analitik yaklaşımını baz
           alarak “olmaz öyle şey” dedirtecek bir giriş yapalım.

           Soru 1: Sizce bir işletme ERP olmadan bir işletme olabilir mi?
           Cevaplar ….

           Soru 2: Sizce bir işletme, müşterisi olmadan ve onunla ilişki
           kurmadan bir işletme olur mu? Cevaplar ….

           ‘İş’ bakış açısından olaya yaklaştığınızda işletmelerin kuruluş
 Müşteri İlişkileri Yönetiminin (CRM), Kurumsal Kaynak Plan-  ve sürdürülebilirlik noktasında Müşteriye Kurumsal Kaynak
           Planlama çözümlerinden çok daha hayati ve öncelikli ihtiyacı
 lama (ERP) ile olan ilişkisini, başta ‘iş’, sonrasında ‘yazılım’   olduğunu görürsünüz.
 açılarından ele alacağımız karalama çalışmamızdır. Bu içerikte   Müşterinin olmadığı, olamadığı bir ortamda planlanması ge-

 her iki kavramın karşılaştırılmasından ve karıştırılmasından   reken bir kurumsal kaynağa da ihtiyaç olmadığında hepimiz

           hem fikirizdir.
 ziyade bütünlüğünü, birbirleri ile kesişim alanlarını ve kendi   ERP’nin gelişimsel tarihçesindeki Mrp1, Mrp2 ve ERP dön-
 rollerini bir bütünün ayrık ama ilişkili iki parçası olarak nasıl   güsündeki Malzeme ve Kaynak Gereksinim planlamaları-
           nın ‘Sipariş’ esaslı çalıştığını ve büyük ihtimalle siparişin
 yerine getirebileceklerini kaleme alacağız.  sahibinin de bir ‘Müşteri’ olduğunu biliriz. Dolayısıyla,
           eğer müşterimiz yoksa siparişin de olmayacağını ve hikâ-
 İlişkiyi en temel hali ile tanımladığımızda, “iki ya da daha çok   yenin başladığı yerde bittiğini görürüz. Burada da sadece
           sipariş esaslı üretim yapısını düşünmeyelim; stoğa üretim
 şey arasındaki karşılıklı ilgi, bağ” ifadesi karşımıza çıkar. Peki   yapısından da üretilenin her durumda müşteri tarafından

 bu iki kavram birbirine nasıl bir ‘bağ’ kuruyor? Gelin önce bu   ve/veya onun aracılığı ile tüketildiği gibi bir gerçeğimiz
           var.
 ‘bağ’a yazılımdan, olayın mekaniğinden ayrılarak, iş perspek-  Burada size vermek istediğimiz en temel mesaj, birini

 tifinden bakalım; zira bu bağın felsefesini anladıktan sonra   diğerine rağmen, birini diğerinden daha iyi ve elzem

           olarak değerlendirip yermek ya da övmek değil; çünkü
 mekanikleştirmek daha kolay olacak.  kıyaslamak, kesiştirmek, ayırmak dahi sizi tehlikeli
           sulara götürebilir.
           En temel mesaj, kavram ve tanımların netleşmesini
           sağlamak ve olaya büyük resimden, bütünsel çerçeve-
           den bakmaya başlamak.







                                               Erdem Özşen
                                               CRM Facilitator





                                                                                                     ERP SATIN ALMA REHBERİ  137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142