Page 146 - ERP Satin Alma Rehberi
P. 146

Eğer işletmeniz bir vakıf şirketi değilse, ilk amacı kâr etmek

                                                                                                                                 olmalıdır. İşletmelerde kârlılığı artırmak için ya satışları ar-
                           YENİ NESİL                                                                                            ğun olarak yaşandığı günümüz koşullarında, işletmeler he-
                                                                  NESİL
                           YENİ
                                                                                                                                 tırmak ve/veya maliyetleri düşürmek esastır. Rekabetin yo-


                                                                                                                                 deflerine ulaşmak için, finansal ve operasyonel alanlardaki


                                                                                                                                 performanslarını ölçüp buna göre stratejiler belirlemelidir.




                                                                                                                                         urumsal performans yönetim sistemleri, artık  Şimdi, Fenerbahçe demişken, birkaç sene önce başım-
                                                                                                                                         sadece bilgilerin tutulduğu bir yer olmaktan  dan geçen başka bir hikâyeyi anlatmak istiyorum. Benim
                                                ERP’LER                                                                         Ktanımlanıp  performanslarındaki  sapmaların  Bir gün Bağdat Caddesi’nde yürürken cep telefonuma
                                                ERP’LER

                                                                                                                                         çıkmıştır; kuruluşların stratejik hedeflerinin  Fenerbahçe kombine kartım var, ayrıca kulübe üyeyim.
                                                                                                                                 ölçüldüğü sistemlere dönüşmüştür.
                                                                                                                                                                                    bir mesaj geldi. Mesajda siz Fenerbahçe üyesi 100 metre
                                                                                                                                                                                    ileride X mağaza var diyordu; yaptığımız araştırmalara
                                                                                                                                 Yeni Nesil ERP sistemleri artık daha çok müşteri odaklı,
                                                                                                                                                                                    göre, bu X mağazadan siz çok alışveriş yapıyorsunuz. Bu
                                                                                                                                 Endüstri 4.0 imkânlarından faydalanan ve Kişisel Veri-
                                                                                                                                 leri Koruma Kanunu gibi kanunlara uygun bir yapıya
                                                                                                                                                                                    layacak. Aslında bir CRM projesi gibi görünse de arka
                                                                                                                                 dönüşmelidir.                                      mesajı gösterirseniz X mağazası size %10 indirim sağ-

                                                                                                                                                                                    planda müşterinin finansal hareketlerini inceleyen ve
                                                                                                                                 İşletmelerimizde müşterilerimizi iç ve dış müşteriler  ERP’den data besleyen bir pazarlama aktivitesi.
                                                                                                                                 olarak ikiye ayırabiliriz. İç müşteriler çalışma arkadaş-
                                                                                                                                 larımız; dış müşterilerimiz ise bizimle ticaret yapan kişi,   Müşterimizi modellemeliyiz. Örnek vermek gerekirse,
                                                                                                                                 şirket, tedarikçiler vb. olabilir. İç müşterilerimizle çalı-  ben bir seneden beri diyet yapıyorum ve hayatımda ilk
                                                                                                                                 şırken onların hayatlarını kolaylaştıracak, hata yapma-  defa tam buğday ekmeği yiyorum. Benim yapmış oldu-
                                                                                                                                 larını engelleyecek sistemler kullanmaktayız. Bunların   ğum harcamalar incelendiğinde, kişiler diyet yaptıkları
                                                                                                                                 başında da ERP sistemleri gelmekte. ERP sistemleri ile   dönemlerde tam buğday ekmeğini daha çok kullanırlar
                                                                                                                                 genelde muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim, sa-  gibi bir yorum yapılabilir.

                                                                                                                                 tın alma gibi modüller kullanırız. Müşteri ile hareket-  Bazı durumlarda da ihtiyacın tanımlanması önceden ge-
                                                                                                                                 lerimizi daha çok CRM uygulamalarında tutarız. CRM  rekmektedir. Mesela Amerika’daki çok ünlü bir mağaza
                                                                                                                                 uygulamamız ile ERP programımızın veya benzer prog-  bir bayana, devamlı yeni doğan bebek ihtiyaçları hak-
                                                                                                                                 ramların entegre olması çok önemlidir. Bu entegrasyon  kında mail atmaktadır. Bu bayanın babası bu mailleri
                                                                                                                                 ile tekrar bilgi girişi ortadan kalkıp hem zaman kazanılır  görüp siz ne yapıyorsunuz, kızım evli bile değil, çocuk
                                                                                                                                 hem de hata yapma olasılığı ortadan kalkar.        yapmaya mı teşvik ediyorsunuz diye serzenişte bulun-
                                                                                                                                                                                    muş. Ama 4 ay sonra doğum olmuş çünkü kızı hamiley-
                                                                           Hakan Cem Topal                                       Dış müşterilerimizi öncelikle iyi tanımamız ve özellikle   miş. Kredi kart ekstrelerinden kişinin hamile olduğunu
                                                                           Flokser Kimya                                         müşteri segmentasyonunu doğru yapmamız gerekiyor.   sistem  anlamış  ve  ileride  çocuğu  olacağını  düşünerek
                                                                                                                                 Müşterilerimizin finansal bilgilerinin analizi ve değer

                                                                           Dijital Dönüşüm Müdürü                                matrislerinin yaratılması için ERP sistemleri son derece   ona göre kampanya yapmış.
                                                                                                                                 önemlidir. Hep verilen bir örnektir; İbrahim Tatlıses ve  Kârlılığımızı artırmak için satışlarımızı artırmamız gere-
                                                                                                                                 Ali Koç Mercedes’in müşteri aday listesinde aynı sınıfta  kir. Satışlarımızı artırmak için de müşterimizi iyi tanıyıp
                                                                                                                                 olabilirler. Ama İbrahim Tatlıses’e yaptığınız pazarlama  uygun pazarlama aktiviteleri yapmamız gerekir. İşte bu
                                                                                                                                 aktivitesini Ali Koç için yaparsanız, muhtemelen başa-  aşamada yeni nesil ERP’den aldığımız bilgiler bizler için
                                                                                                                                 rılı olamazsınız. Kişilik olarak tamamen farklı olan bu  çok önemli bir hâl almaktadır.
                                                                                                                                 kişilerin belki tek ortak noktaları Fenerbahçeli olmaları.




    146  ERP SATIN ALMA REHBERİ
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151