Page 136 - ERP Satin Alma Rehberi
P. 136

CRM & ERP                                                                                                           İş Yönetimi Bakış Açısından






                                                                                                                                  ERP mi CRM mi?

              İLİŞKİSİ                                                                                                            ERP üreticilerini, proje yöneticilerini ve bu ekosistemde yer alan



                                                                                                                                  herkesi kızdırabilecek ve onların olası analitik yaklaşımını baz
                                                                                                                                  alarak “olmaz öyle şey” dedirtecek bir giriş yapalım.

                                                                                                                                  Soru 1: Sizce bir işletme ERP olmadan bir işletme olabilir mi?
                                                                                                                                  Cevaplar ….

                                                                                                                                  Soru 2: Sizce bir işletme, müşterisi olmadan ve onunla ilişki
                                                                                                                                  kurmadan bir işletme olur mu? Cevaplar ….

                                                                                                                                  ‘İş’ bakış açısından olaya yaklaştığınızda işletmelerin kuruluş
              Müşteri İlişkileri Yönetiminin (CRM), Kurumsal Kaynak Plan-                                                         ve sürdürülebilirlik noktasında Müşteriye Kurumsal Kaynak
                                                                                                                                  Planlama çözümlerinden çok daha hayati ve öncelikli ihtiyacı
              lama (ERP) ile olan ilişkisini, başta ‘iş’, sonrasında ‘yazılım’                                                    olduğunu görürsünüz.
              açılarından ele alacağımız karalama çalışmamızdır. Bu içerikte                                                      Müşterinin olmadığı, olamadığı bir ortamda planlanması ge-

              her iki kavramın karşılaştırılmasından ve karıştırılmasından                                                        reken bir kurumsal kaynağa da ihtiyaç olmadığında hepimiz
                                                                                                                                  hem fikirizdir.

              ziyade bütünlüğünü, birbirleri ile kesişim alanlarını ve kendi                                                      ERP’nin gelişimsel tarihçesindeki Mrp1, Mrp2 ve ERP dön-
              rollerini bir bütünün ayrık ama ilişkili iki parçası olarak nasıl                                                   güsündeki Malzeme ve Kaynak Gereksinim planlamaları-
                                                                                                                                  nın ‘Sipariş’ esaslı çalıştığını ve büyük ihtimalle siparişin
              yerine getirebileceklerini kaleme alacağız.                                                                         sahibinin de bir ‘Müşteri’ olduğunu biliriz. Dolayısıyla,
                                                                                                                                  eğer müşterimiz yoksa siparişin de olmayacağını ve hikâ-
              İlişkiyi en temel hali ile tanımladığımızda, “iki ya da daha çok                                                    yenin başladığı yerde bittiğini görürüz. Burada da sadece
                                                                                                                                  sipariş esaslı üretim yapısını düşünmeyelim; stoğa üretim
              şey arasındaki karşılıklı ilgi, bağ” ifadesi karşımıza çıkar. Peki                                                  yapısından da üretilenin her durumda müşteri tarafından

              bu iki kavram birbirine nasıl bir ‘bağ’ kuruyor? Gelin önce bu                                                      ve/veya onun aracılığı ile tüketildiği gibi bir gerçeğimiz
                                                                                                                                  var.
              ‘bağ’a yazılımdan, olayın mekaniğinden ayrılarak, iş perspek-                                                       Burada size vermek istediğimiz en temel mesaj, birini

              tifinden bakalım; zira bu bağın felsefesini anladıktan sonra                                                        diğerine rağmen, birini diğerinden daha iyi ve elzem

                                                                                                                                  olarak değerlendirip yermek ya da övmek değil; çünkü
              mekanikleştirmek daha kolay olacak.                                                                                 kıyaslamak, kesiştirmek, ayırmak dahi sizi tehlikeli
                                                                                                                                  sulara götürebilir.
                                                                                                                                  En temel mesaj, kavram ve tanımların netleşmesini
                                                                                                                                  sağlamak ve olaya büyük resimden, bütünsel çerçeve-
                                                                                                                                  den bakmaya başlamak.







                                                                                                                                                                      Erdem Özşen
                                                                                                                                                                      CRM Facilitator





    136  ERP SATIN ALMA REHBERİ
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141