Page 14 - Dijital KobiEfor Ağustos 2023
P. 14
'2.h0$1 $5áà9 <g1(7à0à 9( 7(.12/2-à/(5à
Güvenli, sürdürülebilir, hızlı, akıllı veri yönetimi için;
'RNPDQ $UåLY <|QHWLPL YH 7HNQRORMLOHUL
Dijital fırtınanın yaşandığı veri çağında; olmasını sağlıyor. Uzmanlar, güvenli,
şirketlerin fiziki ve dijital ortamda sürdürülebilir, hızlı, akıllı veri yönetimi
sahip olduğu doküman ve arşivlerin için ‘Doküman-Arşiv Yönetimi ve
yönetimi ve buna ilişkin teknolojiler, Teknolojileri’nin kullanımının önemine
şirketlerin verilerinin yönetilebilir dikkat çekiyor.
ijital fırtınanın yaşandığı veri tuyor, belgelerin yaklaşık %25’i yan- arşiv sistemi ile veriler, bilgiler, do-
çağında; şirketlerin fiziki ve lış yerlerde tutuluyor ve çalışanlar kümanlar (belgeler) ve arşive; do-
Ddijital ortamda sahip olduğu zamanlarının %60’ını bu doküman- layısıyla bilgiye erişim süresini ola-
doküman ve arşivlerin yönetimi ve ları arayarak geçiriyor. Bu yanlış ça- ğanüstü kısaltarak; kurum, kuruluş
buna ilişkin teknolojiler, şirketle- lışma yöntemi ise şirket gelirlerinin veya şirket bürokrasisini robotik bir
rin verilerinin yönetilebilir olmasını %15’ine olumsuz maliyet olarak yan- hıza ulaştırıyor.
sağlıyor. Şirketlerin verilerinin diji- sıyor. Dokümanlar (belgeler), bilgiler Uzaktan çalışma ve uzaktan ça-
talleşmesi ve korunması, güvenli- ve verileri dijital ortama taşıyarak, lışmayla ofisten çalışmayı harman-
ğinin ve sürdürülebilirliğinin sağ- stokçuluk, kırtasiyecilik bürokrasi ve layan hibrit çalışma modeli, artık iş
lanması, sıfır hata, ileri teknoloji, yönetim ataletini dışarı atan ‘Dokü- dünyasının yeni çalışma modelleri
hız, esneklik, kalite, verimlilik artışı man-Arşiv Yönetimi ve Teknolojileri’, haline gelirken; dijital dönüşen şir-
‘Doküman-Arşiv Yönetimi ve Tekno- hız, esneklik, çeviklik, kalite, verim- ketlerin verilerinin, bilgi ve belgele-
lojileri’ ile mümkün. lilik artışı, güvenlik ve gelirin yüzde rinin güvenliği, korunması, stratejik
Gartner’ın araştırmasına göre, 25’i kadar tasarruf sağlıyor. İş sü- yönetimi ve sürdürülebilirliği; yapay
şirketler bilgilerinin yaklaşık %80- reçlerini dijitalleştirerek, iş akışları- zeka tabanlı yeni nesil teknolojilerle
%95’ini kâğıt dokümanlarda ve nın otomatikleştirilmesini sağlayan temellenen ‘Doküman-Arşiv Yöneti-
elektronik ortamdaki belgelerde tu- bu teknolojileri, başarılı bir belge mi ve Teknolojileri’ ile sağlanıyor.
‘Doküman Yönetim Sistemi (DYS)’ nedir?
Sayısal ortamdaki veri, bilgi aktarılmaya aday bilginin elekt- depolamak, dijitalleştirmek, ar-
dokümanların (belgelerin) organi- ronik ortamda tutulup yönetilme- şivlemek ve etiketlemek için kul-
zasyonunu ve yönetimi için gelişti- si” diye tanımlanıyor. Bir başka lanılan bir belge yönetim sistemi,
rilmiş uygulamalar olan Doküman tanıma göre; “İş dosyalarını dü- otomatik bir iş yazılımı çözümü-
Yönetim Sistemi (DYS); “Kağıda zenlemek, güvenli hale getirmek, dür.”
14 KobiEfor Dijital $ðXVWRV