Page 13 - Dijital KobiEfor Ağustos 2023
P. 13
alışveriş imkanı sağlıyoruz. E-ticaret
ve ödeme sistemleri alanındaki
trendlerin de etkisiyle önümüzdeki
yıllarda ‘iyzico ile Öde’ ve diğer alter-
natif ödeme yöntemlerinin kredi ve
banka kartı harcamalarından alacağı
pay artacaktır” dedi.
Elektronik Ticaret İşletmecileri
Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ek-
mekçi, Türkiye’deki e-ticaret payı-
nın genel ihracat içindeki payının
yüzde 1’den yüzde 4’lere çıkarılma-
sı gerektiğini ifade etti. E-ticarette
faaliyet gösteren işletme sayısında
Pandemi’de 7 kat artışın yaşandı-
ğını, bu yıl itibarıyla e-ticarete giriş
yapan KOBİ’lerde yavaşlama oldu-
bakım, hizmet, turizm ve seyahat. resel ölçekte e-ticaret sektörünün ğunu paylaşan Ekmekçi, sektöre
Bu 5 sektör, satış hacmi bakımından büyümesinin yavaşladığını ancak di- dair açıklanan destek kararlarının
e-ticaret sektörün yüzde 63’ünü ve jitalleşmenin hızlanması ve tüketici yeni iş modellerinin önünü açmasını
işlemlerin yüzde 66’sını oluşturdu. deneyimlerinin kusursuzlaştırılma- beklediklerini kaydetti: “Aynı zaman-
En dikkat çeken büyüme kozmetik ve sının da etkisiyle internetten alışve- da bu desteklerin aracı, toplayıcı,
kişisel bakım kategorisinde. Küresel rişin tüketicilerde kalıcı bir davranış e-ihracatçı modellerini ortaya çıka-
e-ticarette 2022 yılı yapılan işlemlerin halini aldığının görüldüğünü söyledi. racağını öngörüyoruz.”
üçte ikisi alternatif ödeme yöntemle- Saitoğlu, İyzico’nun güvenli öde- Dogma Alares Kurucu Ortağı Er-
riyle gerçekleşti. Türkiye’de gelenek- me altyapısı sayesinde alışverişin dal Güner, şunları söyledi: “Dünya
sel yöntemler küresel ortalamanın 2 etrafında demokratik bir ekosis- genelinde e-ticaret, perakende sek-
kat üzerinde tercih edildi. Kredi kartı tem varlığı sağlarken geliştirdik- törüne getirdiği pratiklikle birlikte
en çok tercih edilen ödeme yöntemi, leri ‘iyzico Korumalı Alışveriş’ hizmet sektörü için de önemli bir
banka kartı mikro işletmeler dışın- çözümüyle güvenli ödeme altyapısı- alışveriş kanalı haline geldi. Türkiye,
daki tüm işletmelerde en çok tercih nı kullanıcılarla buluşturduklarını ve dinamik nüfusu ve dijital çözümlere
edilen ikinci ödeme yöntemi oldu. böylece bilinirliği az olan markalar yatkınlığı sayesinde e-ticaret hacim-
• Satıcıların en yoğun bulunduğu için bir güven simgesi haline geldik- leri ve işlem sayılarının yıldan yıla
3 coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu lerini kaydetti. ‘iyzico ile Öde’ seçe- sürekli artışına şahit oluyor. Yayın-
ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu
neğiyle kullanıcılara hızlı, kolay ve ladığımız bu rapor, yerel ve küresel
Anadolu bölgelerinde en çok satıcıyı
güvenli işlem sağlayabilme imkanı ölçekte istatistikler ve eğilimlerin ışı-
barındıran illerin bölgesel hacimden
sunduklarını aktaran Saitoğlu, “Her- ğında, Türkiye’deki e-ticaret faaliye-
en yüksek payı almadığı kaydedildi.
hangi bir bankacılık hizmeti almayan tinin bugünü ve yarınını anlamak adı-
• Ayrıca iyzico’nun e-ticaret müş-
milyonlarca kullanıcıya da online na önemli bir kaynak oluşturacak.”
terilerine ödeme güvenliği sunmak
ve satış sonrası hizmetlere ulaşma-
larında kolaylık sağlayan ürünü Ko-
rumalı Alışveriş ile tamamlanan iş-
lemlerin payı 2021’de yüzde 1.5 iken
2022’de yüzde 1.7’ye yükseldi. Bugü-
ne kadar 5 milyondan fazla tüketici
tarafından kullanılan iyzico Korumalı
Alışveriş, özellikle iyzico ile Öde ve
havale/EFT yöntemleriyle yapılan
alışverişlerde tercih ediliyor.
iyzico CEO’su Orkun Saitoğlu,
Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Ra-
poru çıktılarına göre Türkiye’deki
e-ticaret hacminin yukarı yönlü bir
trend sergilemeye devam ettiğini,
Pandemi’nin sona ermesiyle kü-
$ðXVWRV KobiEfor Dijital