Page 13 - Dijital KobiEfor Ağustos 2023
P. 13

alışveriş imkanı sağlıyoruz. E-ticaret
                                                                         ve ödeme sistemleri alanındaki
                                                                         trendlerin de etkisiyle önümüzdeki
                                                                         yıllarda ‘iyzico ile Öde’ ve diğer alter-
                                                                         natif ödeme yöntemlerinin kredi ve
                                                                         banka kartı harcamalarından alacağı
                                                                         pay artacaktır” dedi.
                                                                           Elektronik Ticaret İşletmecileri
                                                                         Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ek-
                                                                         mekçi, Türkiye’deki e-ticaret payı-
                                                                         nın genel ihracat içindeki payının
                                                                         yüzde 1’den yüzde 4’lere çıkarılma-
                                                                         sı gerektiğini ifade etti. E-ticarette
                                                                         faaliyet gösteren işletme sayısında
                                                                         Pandemi’de 7 kat artışın yaşandı-
                                                                         ğını, bu yıl itibarıyla e-ticarete giriş
                                                                         yapan KOBİ’lerde yavaşlama oldu-
         bakım, hizmet, turizm ve seyahat.  resel ölçekte e-ticaret sektörünün   ğunu paylaşan Ekmekçi, sektöre
         Bu 5 sektör, satış hacmi bakımından  büyümesinin yavaşladığını ancak di-  dair açıklanan destek kararlarının
         e-ticaret sektörün yüzde 63’ünü ve  jitalleşmenin hızlanması ve tüketici   yeni iş modellerinin önünü açmasını
         işlemlerin yüzde 66’sını oluşturdu.  deneyimlerinin kusursuzlaştırılma-  beklediklerini kaydetti: “Aynı zaman-
         En dikkat çeken büyüme kozmetik ve  sının da etkisiyle internetten alışve-  da bu desteklerin aracı, toplayıcı,
         kişisel bakım kategorisinde. Küresel  rişin tüketicilerde kalıcı bir davranış   e-ihracatçı modellerini ortaya çıka-
         e-ticarette 2022 yılı yapılan işlemlerin  halini aldığının görüldüğünü söyledi.   racağını öngörüyoruz.”
         üçte ikisi alternatif ödeme yöntemle- Saitoğlu, İyzico’nun güvenli öde-  Dogma Alares Kurucu Ortağı Er-
         riyle gerçekleşti. Türkiye’de gelenek- me altyapısı sayesinde alışverişin  dal Güner, şunları söyledi: “Dünya
         sel yöntemler küresel ortalamanın 2  etrafında demokratik bir ekosis- genelinde e-ticaret, perakende sek-
         kat üzerinde tercih edildi. Kredi kartı   tem varlığı sağlarken geliştirdik- törüne getirdiği pratiklikle birlikte
         en çok tercih edilen ödeme yöntemi,   leri  ‘iyzico Korumalı Alışveriş’  hizmet sektörü için de önemli bir
         banka kartı mikro işletmeler dışın-  çözümüyle güvenli ödeme altyapısı- alışveriş kanalı haline geldi. Türkiye,
         daki tüm işletmelerde en çok tercih   nı kullanıcılarla buluşturduklarını ve  dinamik nüfusu ve dijital çözümlere
         edilen ikinci ödeme yöntemi oldu.   böylece bilinirliği az olan markalar  yatkınlığı sayesinde e-ticaret hacim-
            • Satıcıların en yoğun bulunduğu   için bir güven simgesi haline geldik- leri ve işlem sayılarının yıldan yıla
         3 coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu   lerini kaydetti. ‘iyzico ile Öde’ seçe- sürekli artışına şahit oluyor. Yayın-
         ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu
                                         neğiyle kullanıcılara hızlı, kolay ve  ladığımız bu rapor, yerel ve küresel
         Anadolu bölgelerinde en çok satıcıyı
                                         güvenli işlem sağlayabilme imkanı  ölçekte istatistikler ve eğilimlerin ışı-
         barındıran illerin bölgesel hacimden
                                         sunduklarını aktaran Saitoğlu, “Her- ğında, Türkiye’deki e-ticaret faaliye-
         en yüksek payı almadığı kaydedildi.
                                         hangi bir bankacılık hizmeti almayan  tinin bugünü ve yarınını anlamak adı-
            • Ayrıca iyzico’nun e-ticaret müş-
                                         milyonlarca kullanıcıya da online  na önemli bir kaynak oluşturacak.”
         terilerine ödeme güvenliği sunmak
         ve satış sonrası hizmetlere ulaşma-
         larında kolaylık sağlayan ürünü Ko-
         rumalı Alışveriş ile tamamlanan iş-
         lemlerin payı 2021’de yüzde 1.5 iken
         2022’de yüzde 1.7’ye yükseldi. Bugü-
         ne kadar 5 milyondan fazla tüketici
         tarafından kullanılan iyzico Korumalı
         Alışveriş, özellikle iyzico ile Öde ve
         havale/EFT yöntemleriyle yapılan
         alışverişlerde tercih ediliyor.
            iyzico CEO’su Orkun Saitoğlu,
         Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Ra-
         poru çıktılarına göre Türkiye’deki
         e-ticaret hacminin yukarı yönlü bir
         trend sergilemeye devam ettiğini,
         Pandemi’nin sona ermesiyle kü-

                                                                                $ðXVWRV      KobiEfor Dijital
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18