Page 15 - Dijital KobiEfor Ağustos 2023
P. 15

Sıfır hatayla işleyen yazılımlar, bil-                       bilme: Şirketlerin; ‘Doküman-Arşiv
         giye hızlı erişimi sağlarken işlem sü-  ‘Arşiv Yönetim Sistemi’ nedir?   Yönetimi ve Teknolojileri’ çözümleri
         relerini saniyelere indirgiyor, şirkete                         kullanmaları, müşteriler, tedarik zin-
                                             Arşiv Yönetim Sistemi; “Arşiv
         esneklik, çeviklik, verimlilik, akıllılık                       ciri, çalışanlar, üst yönetim dahil ku-
                                          yönetimi, sistemi, tüm uygula-
         ve minimum maliyetle tasarruf; veri-                            rum dışı ve kurumiçi iletişimin daha
                                          manın bakımı, kullanımı ile ilgili
         ler, bilgi, doküman ve arşive her yer-                          etkin olabilmesi, veri analizi ve rapor-
                                          yönetim alanıdır. Bir kuruluştan
         den güvenli erişim imkanı sunuyor.                              lamanın kolaylaşması, yönetimlerin
                                          arşiv deposuna transfer edildik-
            ‘Doküman-Arşiv Yönetimi ve Tek-  ten sonra kayıtların elde edil-  doğru ve stratejik karar verebilmesi,
         nolojileri’, sayısal ortamdaki veri, bilgi   mesi, bakımı, düzenlenmesi, ta-  geriye dönük uygulamalara kolaylık-
         ve dokümanların (belgelerin) orga-  nımlanması ve geri alınması ile   la ulaşabilmesi, kurumsal denetimin
         nizasyonu ve yönetimi için gelişti-                             verimli yapılabilmesi, dokümanların,
                                          ilgilidir” diye tanımlanıyor.
         rilmiş uygulamalar; kurumların ve                               arşivin, bilgilerin, verilerin güven-
         şirketlerin, kurum içinde, kuruma                               li korunmasıyla kurumsal hafızanın
                                            • Arayüz özelleştirme
         gelişinde veya çıkışında kontrollü şe-                          korunması, şirket kültürünün sürdü-
                                            • Kontrollü sanal değişiklik
         kilde belgelerinin dağılımının yapıl-                           rülebilirliği, çalışanlar, kırtasiye, kur-
                                            • Sürüm kontrolü
         masını, belgelerini en etkin biçimde                            ye, zaman vb. maliyetlerde tasarruf
                                            • OCR/ICR/OMR/ Barkod okuma
         arşivlemelerini, yönetmelerini ve ih-                           ve çevreye uyumun artırılmasında
                                            • OCR ile tam metin arama
         tiyaç duyduklarında hızlı bir şekilde                           önem kazanıyor.
         erişebilmelerini sağlayan sistemler.   • Faks entegrasyonu
         Detaylı raporlama ve veri analizi, do-  • Elektronik imza entegrasyonu
         layısıyla stratejik veri yönetimini ko-  • İşlem bazında yetkilendirme
                                            • Kayıt bazında yetkilendirme
         laylaştıran ‘Doküman-Arşiv Yönetimi
                                            • Belge bazında yetkilendirme
         ve Teknolojileri’, şirketin karar alma
                                            • Otomatik yedekleme ve geri
         ve yönetim mekanizmalarının işini
                                            yükleme
         kolaylaştırıyor.
                                            • Detaylı raporlama.
                                            ‘Doküman-Arşiv Yönetimi
                                            ve Teknolojileri’nin sağladığı
                                            faydalar                       Dijitalleşme, esneklik, çeviklik,
                                            Bir kurumda veriler, bilgi ve bel-  akıllılık: İş süreçlerini dijitalleştire-
                                         gelerin yüzde 70’ten fazlası yapısal   rek, iş akışlarını otomatikleştiriyor,
                                         olmayan e-posta, MS-Word-Excel-  işletmeye, hız, verimlilik, güvenlik,
                                         PowerPoint ve PDF gibi doküman-  esneklik, çeviklik ve akıllılık, dokü-
            ‘Doküman-Arşiv Yönetimi      lardan oluşuyor. Çalışanların me-  man ve arşiv yönetiminin tamamını
            ve Teknolojileri’nin sunduğu  saisinin yüzde 40-60’ını belgeler ve   dijital ortama taşıma, belgeler için
            imkanlar                     yazışmalarla ilgili rutin işlemler alıyor.   bulut üzerinde kolay konfigürasyon
            • Her yerden erişim          Bu işlemlerse işçilik maliyetlerinin or-  ve anında kullanım, mobil uygula-
            • Hızlı belge önizleme       talama yüzde 20-45’ine ve cironun da   mayla bilgisayardan veya akıllı ci-
            • Web erişimi                ortalama yüzde 12-15’ine eşit.   hazlardan (akıllı telefon, tablet, akıllı
            • Dahili PDF düzenleyici        Stratejik ve doğru karar vere-  cihazlar) her an online erişim, yazı-
            • Harici klasör izleme                                       lım ile e-posta entegrasyonu, depo-
            • Otomatik iş akışı           ‘Doküman ve Arşiv              lama ihtiyaçlarını kurum altyapısına
            • Görev takibi merkezi        Yönetimi’ süreçleri            uyumlu hale getirme, yetki seviye-
            • Uzak ofis erişimi                                           siyle yüksek veri ve doküman gü-
                                             Belge Yönetimi (Doküman Yö-
            • Dijital imza                                               venliği, doküman ve arşiv yönetimini
                                          netimi) süreçleri: 1) Üretim-Do-
            • Versiyon kontrolü-Windows ve                               ihtiyaçlar doğrultusunda özelleştir-
                                          laşım, 2) Dosyalama-Erişim Kul-
            MS Office Entegrasyonu                                        me  olanakları sunuyor. Veriler, bilgi
                                          lanım 3) Depolama-Koruma 4)
            • Detaylı ve esnek belge profilleri                           ve belgelerin (dokümanların) sisteme
                                          Değerlendirme-Düzenleme.
            • Dahili ve toplu tarama arayüzü                             giriş süresini kısaltıyor. Dokümanlar
                                             Arşiv Yönetimi süreçleri: 1)
            • Otomatik e-posta arşivleme                                 onaylara gönderilebildiğinden süreç-
                                          Dosyalama, 2) Veri, Bilgi ve Belge
            • E-posta bildirimleri ve uyarıları                          lerin hızlanmasına, istenilen kriter-
                                          Saklama, 3)Saklama Planları, 4)
            • Belge görev hatırlatmaları                                 lere göre aranılan belgelerin rahatça
                                          Kurum Belge Merkezi ve Arşivi 5)
            • Tanımlanmış indeksler ile                                  bulunmasına, performans takibinin
                                          Değerlendirme-Ayıklama-İmha 5)
            evrak arama                                                  kolayca izlenebilmesine, dokümanlar
                                          Arşiv Belgesi Devir İşlemleri.
            • Evrak içinde metin arama                                   sisteme bir kez aktarıldıktan sonra
                                                                                $ðXVWRV      KobiEfor Dijital 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20