Page 18 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 18

HABER



           &29,'    HWNLVL\OH H WLFDUHW KDUFDPDODU× \]GH    DUWW×


         “TÜBİSAD Ekonominin Dönüştürücü                  göre; 2020’de Türkiye olgun e-ticaret
         Gücü: E-Ticaret Etki Analizi 2020 Raporu,  pazarları arasına girdi, e-ticaret

         Türkiye E-Ticaret Ekosistemine Bakış”a  harcamaları yüzde 45 arttı.
               ilişim Sanayicileri Der-                                           • E-ticaretin toplam gay-
               neği (TÜBİSAD), Delo-                                            ri safi katma değer katkısı
         Bitte Digital işbirliğiyle                                             253 milyar TL.  E-ticaret
          hazırlanan “TÜBİSAD Eko-                                              bölgesel gayrisafi katma
          nominin Dönüştürücü Gücü:                                             değerinin (GSKD) Türkiye
          E-Ticaret Etki Analizi 2020                                           bölgesel gayrisafi katma
          Raporu, Türkiye E-Ticaret                                             değerine oranı yüzde 5.6.
          Ekosistemine Bakış” başlıklı                                            •  E-ticaret toplam istih-
          araştırmanın bulgularını ka-                                          dama 1.9 milyon çalışanla
          muoyuna açıkladı. Rapor, sek-                                         katkıda bulunuyor. E-ticaret
          tör bileşenleriyle yapılan görüşme-  gösterdiğini vurguladı: “Bu trend   destekli istihdamın Türkiye istihda-
          lerle 220’den fazla işletme ve 1.500   memnuniyet verici olmakla birlik-  mına oranı yüzde 7.2.
          tüketicinin görüşleriyle oluşturuldu.   te, bölgeler arası dijital uçurum,   • E-ticaretin Türkiye’de toplam
            2019’da 3.4 trilyon dolar,    e-ticaretin faydalarının tabana   vergi katkısı 56 milyar TL.
          2020’de yüzde 26 büyümeyle 4.3   yayılımı açısından tehdit oluştu-  Lojistik sektöründe e-ticaret
          trilyon dolara ulaşan küresel                   ruyor.  Dijital  payı: İşletmelerin yüzde 81’inin
          e-ticaret hacminin 2021’de yüzde                olgunluk se-    internet satışlarıyla dijital yetkin-
          14 artışla 4.9 trilyon dolara yük-              viyemizi tüm    likleri arttı. Geleneksel lojistik sek-
          seleceği tahmin ediliyor. Rapora                bölgelerimiz-   töründe mikro dağıtım gibi çeviklik
          göre; Türkiye COVID-19 etkisiy-                 de yükseltebi-  ve teknoloji odaklı yeni değer öne-
          le hızla büyüyen küresel pazar-                 lirsek, küresel   rileri gelişirken, lojistik sektörün-
          da e-ticaretin GSYH’ye oranının                 çapta ciddi bir   de 2020’de yapılan tüm gönderiler
          yüzde 4.5’e ulaşmasıyla birlikte                sıçrama yaka-   içerisinde e-ticaretin payı yüzde 60.
          2020’de olgun pazarlar arası-                   layan e-ticaret   Kargo sektöründe 2020’de yüzde
                                           Levent
          na girmiş görünüyor. Türkiye’de   Kızıltan      alanında ülke-  65 istihdam artışı yaşandı.
          e-ticaret harcamaları 2020’de                   mizi daha da      Elektronik ödemeler yaygın-
          226 milyar TL ve yerli hane hal-  ileri seviyelere taşıyabiliriz.”   laşıyor: Türkiye’de e-ticaretle
          kı nihai tüketim harcamaların-    COVID-19 etkisiyle tüketi-    birlikte  elektronik  ödemeler
          da payı yüzde 8 olurken, yurtiçi   cilerin e-ticaret alışveriş sık-  hızla yaygınlaştı ve benimsen-
          satıcıların e-ticaret hacmi 216   lığı arttı:  E-ticarette en yaygın   di. 2020’de kartlı ödemelerin
          milyara yükseldi. E-ticaret alış-  alışveriş yapılan kategori yüzde   toplam e-ticaret işlemlerindeki
          verişlerinin yüzde 63’ü mobil uy-  85’le giyim ürünleri. Tüketicile-  payı yüzde 61, 2019’dan bugüne
          gulamalar üzerinden yapıldı.    rin yüzde 51’inde e-ticaret ka-  e-cüzdanın toplam e-ticaret iş-
            E-ticaret harcamaları COVID-19   nalları tercihinde en etkili fak-  lemlerindeki pay artışı yüzde 50.
          pandemisinin etkisiyle yüzde 45 ar-  tör; uygun fiyat, yaklaşık yarısı   Raporda e-ticaretin faydaları-
          tarken, e-ticarete katılan işletme sa-  pandemide dijital içerik kulla-  nın toplumsal tabana yayılması
          yısı 2015’ten bu yana yüzde 42 arttı.   nımlarını artırdı. En çok tercih   için öneriler de paylaşılıyor:
          Pandeminin etkisiyle 2020’de dün-  edilen e-ticaret kanalı yüzde   • Bölgeler ve demografik sınıf-
          yada internet kullanan her 5 kişiden   91’le e-ticaret pazaryerleri.    lar arası dijital adaptasyon sevi-
          4’ü e-ticareti deneyimledi, KOBİ ve   Geçen yıl toplam satışları içe-  yelerinin dengelenmesi.
          girişimler de ilk kez e-ticaret dene-  risindeki internet satış payının   •  Ambalaj kullanımı ve iade
          yimini yaşadı. Tüketici beklentile-  arttığını belirten işletmelerin   kolaylıklarının çevreye negatif et-
          rindeki değişimle farklı kategori ve   oranı yüzde 65, işletmelerin yüz-  kisinin önüne geçilmesi.
          ürün segmentlerine doğru hızlı bir   de 22’si internet satış kanalı için   • Siber saldırılar sonucu kişi-
          yönelim göze çarpıyor.          ek istihdam oluşturdu. Pandemi   lerin finansal ve özel verilerinin
            TÜBİSAD    Yönetim   Kurulu   sona erdikten sonra da internet   çalınmasının engellenmesi.
          Başkanı Levent Kızıltan, çalış-  satışlarının artacağını düşünen   • Dijital dönüşüme paralel mev-
          manın, Türkiye’nin  e-ticarette   firma oranı ise yüzde 39.      cut işgücünün eğitilmesi ve istihda-
          olgun pazarlar arasına girdiğini   Rapordan bazı veriler şöyle:    mın korunması.
         18 KobiEfor Dijital Temmuz 2021
   13   14   15   16   17   18   19   20   21