Page 18 - Dijital KobiEfor-Temmuz 2021
P. 18
HABER
&29,' HWNLVL\OH H WLFDUHW KDUFDPDODU× \]GH DUWW×
“TÜBİSAD Ekonominin Dönüştürücü göre; 2020’de Türkiye olgun e-ticaret
Gücü: E-Ticaret Etki Analizi 2020 Raporu, pazarları arasına girdi, e-ticaret
Türkiye E-Ticaret Ekosistemine Bakış”a harcamaları yüzde 45 arttı.
ilişim Sanayicileri Der- • E-ticaretin toplam gay-
neği (TÜBİSAD), Delo- ri safi katma değer katkısı
Bitte Digital işbirliğiyle 253 milyar TL. E-ticaret
hazırlanan “TÜBİSAD Eko- bölgesel gayrisafi katma
nominin Dönüştürücü Gücü: değerinin (GSKD) Türkiye
E-Ticaret Etki Analizi 2020 bölgesel gayrisafi katma
Raporu, Türkiye E-Ticaret değerine oranı yüzde 5.6.
Ekosistemine Bakış” başlıklı • E-ticaret toplam istih-
araştırmanın bulgularını ka- dama 1.9 milyon çalışanla
muoyuna açıkladı. Rapor, sek- katkıda bulunuyor. E-ticaret
tör bileşenleriyle yapılan görüşme- gösterdiğini vurguladı: “Bu trend destekli istihdamın Türkiye istihda-
lerle 220’den fazla işletme ve 1.500 memnuniyet verici olmakla birlik- mına oranı yüzde 7.2.
tüketicinin görüşleriyle oluşturuldu. te, bölgeler arası dijital uçurum, • E-ticaretin Türkiye’de toplam
2019’da 3.4 trilyon dolar, e-ticaretin faydalarının tabana vergi katkısı 56 milyar TL.
2020’de yüzde 26 büyümeyle 4.3 yayılımı açısından tehdit oluştu- Lojistik sektöründe e-ticaret
trilyon dolara ulaşan küresel ruyor. Dijital payı: İşletmelerin yüzde 81’inin
e-ticaret hacminin 2021’de yüzde olgunluk se- internet satışlarıyla dijital yetkin-
14 artışla 4.9 trilyon dolara yük- viyemizi tüm likleri arttı. Geleneksel lojistik sek-
seleceği tahmin ediliyor. Rapora bölgelerimiz- töründe mikro dağıtım gibi çeviklik
göre; Türkiye COVID-19 etkisiy- de yükseltebi- ve teknoloji odaklı yeni değer öne-
le hızla büyüyen küresel pazar- lirsek, küresel rileri gelişirken, lojistik sektörün-
da e-ticaretin GSYH’ye oranının çapta ciddi bir de 2020’de yapılan tüm gönderiler
yüzde 4.5’e ulaşmasıyla birlikte sıçrama yaka- içerisinde e-ticaretin payı yüzde 60.
2020’de olgun pazarlar arası- layan e-ticaret Kargo sektöründe 2020’de yüzde
Levent
na girmiş görünüyor. Türkiye’de Kızıltan alanında ülke- 65 istihdam artışı yaşandı.
e-ticaret harcamaları 2020’de mizi daha da Elektronik ödemeler yaygın-
226 milyar TL ve yerli hane hal- ileri seviyelere taşıyabiliriz.” laşıyor: Türkiye’de e-ticaretle
kı nihai tüketim harcamaların- COVID-19 etkisiyle tüketi- birlikte elektronik ödemeler
da payı yüzde 8 olurken, yurtiçi cilerin e-ticaret alışveriş sık- hızla yaygınlaştı ve benimsen-
satıcıların e-ticaret hacmi 216 lığı arttı: E-ticarette en yaygın di. 2020’de kartlı ödemelerin
milyara yükseldi. E-ticaret alış- alışveriş yapılan kategori yüzde toplam e-ticaret işlemlerindeki
verişlerinin yüzde 63’ü mobil uy- 85’le giyim ürünleri. Tüketicile- payı yüzde 61, 2019’dan bugüne
gulamalar üzerinden yapıldı. rin yüzde 51’inde e-ticaret ka- e-cüzdanın toplam e-ticaret iş-
E-ticaret harcamaları COVID-19 nalları tercihinde en etkili fak- lemlerindeki pay artışı yüzde 50.
pandemisinin etkisiyle yüzde 45 ar- tör; uygun fiyat, yaklaşık yarısı Raporda e-ticaretin faydaları-
tarken, e-ticarete katılan işletme sa- pandemide dijital içerik kulla- nın toplumsal tabana yayılması
yısı 2015’ten bu yana yüzde 42 arttı. nımlarını artırdı. En çok tercih için öneriler de paylaşılıyor:
Pandeminin etkisiyle 2020’de dün- edilen e-ticaret kanalı yüzde • Bölgeler ve demografik sınıf-
yada internet kullanan her 5 kişiden 91’le e-ticaret pazaryerleri. lar arası dijital adaptasyon sevi-
4’ü e-ticareti deneyimledi, KOBİ ve Geçen yıl toplam satışları içe- yelerinin dengelenmesi.
girişimler de ilk kez e-ticaret dene- risindeki internet satış payının • Ambalaj kullanımı ve iade
yimini yaşadı. Tüketici beklentile- arttığını belirten işletmelerin kolaylıklarının çevreye negatif et-
rindeki değişimle farklı kategori ve oranı yüzde 65, işletmelerin yüz- kisinin önüne geçilmesi.
ürün segmentlerine doğru hızlı bir de 22’si internet satış kanalı için • Siber saldırılar sonucu kişi-
yönelim göze çarpıyor. ek istihdam oluşturdu. Pandemi lerin finansal ve özel verilerinin
TÜBİSAD Yönetim Kurulu sona erdikten sonra da internet çalınmasının engellenmesi.
Başkanı Levent Kızıltan, çalış- satışlarının artacağını düşünen • Dijital dönüşüme paralel mev-
manın, Türkiye’nin e-ticarette firma oranı ise yüzde 39. cut işgücünün eğitilmesi ve istihda-
olgun pazarlar arasına girdiğini Rapordan bazı veriler şöyle: mın korunması.
18 KobiEfor Dijital Temmuz 2021