Page 19 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 19
'à-à7$/ .$7,/,0 %$1.$&,/,ã,
Müşteri dijitale kayıyor
%DQNDF×O×N VHNW|U GH NDEXN GHæLåWLUL\RU
Bankaya gitmek istemeyen müşteriler Artan talep bankaların altyapı
işlemlerini dijitale kaydırdı. Türkiye’de yatırımlarına yoğunlaşmasına
Ocak-Mart 2020 dönemi içinde neden oldu. Türk Katılım Bankaları,
toplam (bireysel ve kurumsal) dijital dönüşüme hızlı adapte oldu,
aktif dijital bankacılık müşteri sayısı pandemi döneminde büyümesini
56 milyon 324 bin kişiye ulaştı. sürdürdü.
ijitalleşmenin hız kazandığı cesinde yürütülen altyapı proje- dijital bankacılık müşterileri, 37
bir dönemden geçiyoruz. lerine dayansa da ‘yeni normal’ milyon 125 bin kişi erkek (yüzde
DDeğişen ve dönüşen iş yapış denilen süreç aynı zamanda bu- 69), 16 milyon 857 bin kişi kadın
modellerine uyum birçok işletme radaki gelişim ivmesini artırıyor. (yüzde 31) müşterilerden olu-
için olmazsa olmaz. Finans sek- Önce rakamlara bir göz atalım: şuyor. Ocak-Mart 2020 dönemi
törü bu değişime ve dönüşüme Ocak-Mart 2020 dönemi içinde içinde aktif bireysel dijital banka-
en hızlı tepki veren sektörlerden toplam (bireysel ve kurumsal) cılık müşterilerinin yaş grupları
biri. Sektörün dijital dönüşüm aktif dijital bankacılık müşteri sa- bazında dağılımında ilk sırayı 21
süreci her ne kadar pandemi ön- yısı 56 milyon 324 bin kişiye ulaş- milyon 152 bin kişi ile 36-55 yaş
tı. Bu sayının yaklaşık 4 grubu alıyor. Bunu, 15 milyon 976
Türkiye’deki katılım bankaları: milyonu “sadece inter- bin kişi ile 26-35 yaş grubu, 11
net bankacılığı” işlemi milyon 274 bin kişi ile 18-25 yaş
• Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş.
yaparken, 44 milyonu grubu izliyor. 56-65 yaş grubun-
• Türkiye Emlak Katılım Bankası A.Ş.
“sadece mobil bankacı- daki aktif bireysel dijital banka-
• Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş.
lık” işlemi yapıyor. Hem cılık müşteri sayısı ise 3 milyon
• Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş.
internet hem mobil ban- 896 bin.
• Vakıf Katılım Bankası A.Ş.
kacılık işlemi yapan kul- İnternet bankacılığı yapmak
• Ziraat Katılım Bankası A.Ş.
lanıcı sayısı ise 8 milyon üzere sistemde kayıtlı ve en az bir
412 bin. Toplam (bireysel kez giriş işlemi yapmış bireysel
Türkiye’de Ar-Ge Merkezi olan
ve kurumsal) aktif dijital müşteri sayısı Mart 2020 itibariy-
Katılım Bankaları:
bankacılık müşteri sayı- le, 69 milyon 339 bin. Son bir yıl
• Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş.
sında bir önceki döneme içerisinde en az bir kez giriş işle-
• Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş.
göre 3 milyon kişi artışı mi yapmış bireysel müşteri sayısı
• Vakıf Katılım Bankası A.Ş.
gözüküyor. Aktif bireysel ise 21 milyon 792 bin. Ocak-Mart
18 KobiEfor Dijital $UDOÜN