Page 14 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 14

Dijital Çağa Ne Kadar Hazırız?


                      TÜBİSAD olarak “Türkiye’nin Dijitalleşme Endeksi Raporu’nu
                    kamuoyuyla paylaştık. Dijitalleşme sürecinde başarılı olmamızı
               sağlayacak en kritik faktörün, kamunun en üst düzeyinde sahiplenilecek
                           bir dijital dönüşüm vizyonu  olduğunu düşünüyoruz.
                    Dijital dönüşümde liderlik, dijital bir ekonomiyi tesis etmemizle
                                             doğrudan bağlantılı.


             Ekonomimizin büyüme hızında                                 karşılamalı, güçlü bir girişimci
           bir süredir gözlemlenen yavaş-                                ekosistemi geliştirmeli, fiber alt-
           lamaya ve konjonktürel açıdan                                 yapılar başta olmak üzere dijital
           belirsizliklerin egemen olduğu                                altyapıları iyileştirmeli, dijital
           bir döneme rağmen, Türkiye’de                                 ekonominin ihtiyaç duyduğu ni-
           bilgi ve iletişim teknolojileri sek-                          telikli işgücü kaynağını sağlamalı
           törü 2019 yılında da Türk Lirası                              ve KOBİ’lerin dijital dönüşümleri-
           bazında büyümesini sürdürdü ve                                ni desteklemeliyiz.
           TL bazında yüzde 14’lük büyüme                                   Bu alanda önemli örneklerden
           ile 2019 yılında 152.7 milyar TL’lik                          biri ise dijital teknolojilerde ve
           hacme ulaştı. Ancak dolar bazın-                              inovasyonda dünya lideri olma ko-
           da değerlendirdiğimizde bir ön-                               nusunda hızla ilerleyen ve strate-
           ceki yıla kıyasla yüzde 3 oranında                            jilerini çok bilinçli ve iyi bir şekilde
           daralarak 26.8 milyar dolar oldu-                             uygulayan bir ülke olan Çin.
           ğunu görüyoruz.                      Kübra Erman                 Çin’in  Endüstriyel  Dijital
             Ülkemizde bilgi ve iletişim tek-       Karaca               Endeksi’ne (EDE) göre Çin’in
           nolojileri sektörünün büyüklüğü-                              ABD’ye ve Avrupa Birliği’ne dijital
           ne ilişkin veriler, bizi, ülke olarak   dm 7^   ; ŝůŝƔŝŵ      inovasyon yatırımlarında ciddi bir
           dijital çağa ne kadar hazırlıklı   ^ĂŶĂLJŝĐŝůĞƌŝ  ĞƌŶĞŒŝͿ zƂŶĞƟŵ   yakınsama gösterdiği ve arada-
           olduğu konusuna getiriyor. TÜ-         <ƵƌƵůƵ  ĂƔŬĂŶŦ         ki farkın kapandığı söylenebilir.
           BİSAD olarak, dijital dönüşümde                               Çin’de uygulanan politikalar ve
           liderlik açısından ülkemizin du-  kritik faktörün, kamunun en üst   stratejilerin yanı sıra dijital tek-
           rumunu farklı boyutlarda masa-  düzeyinde sahiplenilecek bir di-  nolojilere yönelik altyapı yatırım-
           ya yatırmayı hedefledik ve 2019   jital dönüşüm vizyonu olduğunu   ları dijital ekonominin gelişmesini
           yılında Türkiye ekonomisi ve top-  düşünüyoruz. Bu vizyon devletin   destekler nitelikte. Yatırımlar bir
           lumunun dijitalleşme durumunu   en yukarısından tüm vatandaşları   yandan tüketici çıkarlarını ko-
           inceleyen “Türkiye’nin Dijitalleş-  kucaklayacak şekilde tüm toplu-  rurken diğer yandan inovasyonu
           me Endeksi Raporu”nu kamuo-    ma mal olursa, ülkemizin kaza-  teşvik eden ama buna yönelik re-
           yuyla paylaştık.               nanlar arasında olacağına tüm   gülasyonlarını da pazarı gerçek
             Raporda, ülkemizin Dijital Dö-  kalbimizle inanıyoruz.      anlamda büyütecek, rekabeti sağ-
           nüşüm Endeksi 2019’da 5 üzerin-  Tüm dünyayı etkileyen CO-    lıklı bir şekilde sağlayacak, tüketici
           den 2.94, 2020’de ise 3.06 olarak   VID-19 salgınının etkisini yitir-  haklarını da koruyabilecek şekilde
           hesaplanıyor. Bu da dijital dönü-  mesinin ardından, dijital dönü-  yapılıyor. Bunun yanı sıra; işgü-
           şüm açısından görünümümüzü     şüm strateji ve programları en   cü piyasalarında ortaya çıkacak
           “ortalama” olarak tanımlıyor.   az makroekonomik programlar   yıkıcı etkilere çözüm getirilmesi
           Her ne kadar 2019’dan 2020’ye   kadar önemli olacaktır. Zira sal-  ile birlikte; siber güvenlik, dijital
           bir iyileşme kaydetmiş olsak da,   gın sonrası ekonomik düzen tek-  standartlar, fikri mülkiyet hakkı
           en önde giden ülkelerle aramızda   nolojinin kullanımına eskisinden   gibi dijital dünyanın yönetişimine
           epeyi mesafe olduğunu görüyo-  çok daha bağlı olacak.         ilişkin konular üzerine sürmekte
           ruz. Ayrıca, ülke içinde yeni tek-  Dijital dönüşümde liderlik ise   olan yoğun küresel tartışmalara
           nolojilerden yararlanma kapa-  dijital bir ekonomiyi tesis etme-  katkıda bulunmaya çalışıyor.
           sitemiz bölgelere, sektörlere ve   mizle doğrudan bağlantılı. Sü-  Dijital dönüşümde liderlik ya-
           firma tiplerine göre büyük farklı-  rekli inovasyona uygun bir dijital   rışında biz de var olmak ve zir-
           lıklar gösteriyor.             ekosistemi oluşturmak için bilgi   veye oynamak istiyorsak Çin ve
             Dijitalleşme sürecinde ba-   ve iletişim teknolojilerine yöne-  daha pek çok ülke örneğini akılcı
           şarılı olmamızı sağlayacak en   lik vizyon ihtiyacını ülke çapında   bir bakış açısıyla incelemeliyiz.

         14 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19