Page 21 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 21

'à-à7$/ .$7,/,0 %$1.$&,/,ã,



                                          diyen Vardar, bunun sebebi olarak   narak hizmetlerini kişiselleştirme
                                          da teknolojik gelişmelerin yanı   imkanı tanıyacak.
                                          sıra yapısal faktörler, demografik   • Açık bankacılık, fintech şir-
                                          değişim, sosyo-ekonomik koşul-  ketlerini ve sistemlerini güçlen-
                                          lar, regülasyonları ve çevre deği-  direcek. Geleceğin bankaları; fin-
                                          şiklerini gösteriyor.           tech ekosistemlerini, müşteri için
                                            Vardar, şunları söyledi: “Gele-  iletişimde olduğu tedarikçilerini
                                          ceğin bankaları, müşterilerinin   yönetebilen yapılar olacak.
                                          finansal refahlarını sağlamak,
                                          bunu daha da iyileştirmek üzere
                                          yapılanacak ve tamamen müş-
         veya  mobil şubeden finansman     terilerin ihtiyaçlarına göre ta-
         kullanma imkânı veren Online Fi-  sarlanacak. Müşteriler, yetersiz
         nans Sistemi önemli uygulama-    zaman ve bilgi sahibi olmadıkları
         lardan biri.                     işlemler nedeniyle bankaları-
            • Ziraat Katılım ise cep telefo-  nın kendileri için en doğrusunu
         nundan veya bilgisayardan mobil   yapma konusunda yüksek güven
         bankacılık uygulaması olan Katı-  duyacakları özel hizmetler talep
         lım Mobil’i sunuyor.             edecek. Bankalar sadece dü-       • Güven sağlayan bankalar
            • Vakıf Katılım, mobil şube uy-  zenlemelere uyum için değil aynı   başı çekecek: Gelecekte veri
         gulamasını sunuyor.              zamanda sundukları hizmetin     gizliliğinin korunmasında öncü
            • Türkiye Finans Katılım Ban-  değerini artırmak için müşterile-  adımlar atmaya devam eden ban-
         kası, dijital bankacılıkta ‘Masraf-  rinin verilerini işleyecek. 2030’lu   kalar diğer sektörlere yol göste-
         sız 3’lü’ ürünleriyle müşterisine   yılların bankaları, yapay zeka ve   rici bir rol oynayacak.
         avantaj sağlıyor. Kampanya kap-  robot otomasyonu ile destek-      • Yapay zeka için etik uzman-
         samında ATM, Mobil ve İnternet   lenen kanallar üzerinden veri   lar gelecek: Teknolojinin getir-
         Şube kanallarından EFT/Hava-     odaklı müşteri deneyimi konu-   diği bilinmezlik ve yeni alanlar
         le işlemi yapan müşteriler para   sunda uzmanlaşacak.”           müşteriler için riskli olabiliyor.
         transferi işlemlerini ücretsiz ola-                              Yapay zekanın her zaman bir uz-
         rak gerçekleştiriyor.                                            man gibi etik, tarafsız davranması
                                                                          beklenmiyor. Bu nedenle, yapay
            ‘Geleceğin Dijital                                            zekanın kararlarını denetleyecek,
            Bankacılığı’                                                  teknolojiyi yönlendirecek, yapay
            Sektörün nasıl bir değişim ve                                 zekayla birlikte çalışacak uzman-
         dönüşümden geçeceğini yürütülen                                  lar bankacılık sisteminde görev
         araştırmalar gözler önüne seriyor.                               alacak.
         KPMG’nin hazırladığı ‘Geleceğin                                    • Yeni nesil teknolojiler ban-
         Dijital Bankacılığı’ araştırmasına   KPMG araştırmasından        kacılık anlayışını değiştirecek:
         göre; 2030’ların bankalarının en   öne çıkanlar:                 Teknoloji, bankacılığı yeni ay-
         önemli mevduatı müşterilerinin                                   gıtlar ve uygulamalar sayesinde
                                            • Geleceğin bankaları, müş-
         kişisel verileri olacak.         terilerinin hayatını kolaylaştıran,   daha kişisel hale getirecek ve
            KPMG Türkiye Finansal Hiz-    günlük ihtiyaçlarına cevap veren,   “her zaman her yerde” kullanıla-
         metler Sektör Lideri Kerem Var-  önerilerini yaşam tarzlarına göre   bilir kılacak. Yapay zeka (AI), ma-
         dar, geleceğin bankacılık sistemi-  kişiselleştirebilen, finansal hiz-  kine öğrenmesi (ML) ve Nesne-
         nin tamamen müşteri ihtiyaçları   metlerden daha fazlasını sunan   lerin İnterneti (IoT) başta olmak
                            üzerine şe-   bankalar olacak.                üzere çağımıza damga vuran bir-
                            killenece-      •   Geleneksel   bankacılık-  çok yeni nesil teknoloji bir bütün
                            ğini söyledi.   ta sınırlar kalkacak: Bankalar   olarak bankaların müşterilerle
                            “Bankacılık   için yeni bir iş modeli olan; ‘Fin-  kurduğu ilişkiyi dönüştürecek.
                            sektöründe    tech’lerle bankacılık sistemlerinin   Yüksek derecede bağlantılı bir
                            önümüzdeki    ortak sinerjiler oluşturdukları ve   dünya artık norm haline gele-
                            10 yıl boyun-  perakende sektöründe örnekleri-  cek ve tüketiciler sesli ve kişisel
                            ca, son 100   ni gördüğümüz ‘Platformlaşma’   asistanlar, yüz tanıma sistemi
                            yılda gördü-  yaygınlaşacak. Bankalar müşteri-  ve giyilebilir aygıtlar aracılığıyla
             Kerem Vardar                                                 bankalarla daha etkili bir şekilde
                            ğümüzden      lerine ihtiyaçlarına yönelik olarak
         daha fazla değişiklik göreceğiz”   etkileşimli geniş seçenekler su-  etkileşime girecek.

            KobiEfor Dijital $UDOÜN
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26