Page 24 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 24

Türkiye Finans,                                               me dahil etmek üzere, ‘KOBİ’ye
                                                                          fobi yok’ sloganıyla başlattığımız
            iş yapış biçimini                                             e-dönüşüm destek paketleriyle
            dijital dönüşüme                                              KOBİ’lerimizin e-Fatura, e-Arşiv,
                                                                          e-Defter, e-İrsaliye, e-SMM, E-MM
            uygun düzenliyor                                              gibi elektronik onay ve güvenlik
            Türkiye Finans, dijital banka-                                hizmetlerinden kolayca faydalana-
         cılık anlayışıyla mevcut ürünleri                                bilmelerini sağlıyoruz” açıklama-
         inovatif bir yaklaşımla sürekli ye-                              sını yaptı.
         niliyor, uçtan uca dijital süreçler-
         den oluşan dijital ürünler ve ka-                                  Açık bankacılık
         nallar geliştiriyor. Türkiye Finans                                uygulamaları gelişiyor
         Bilgi Sistemleri ve Operasyon Ge-      Fahri                       Dijitalleşme sürecinin önem-
         nel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek,       Öbek                      li bir ayağını da açık bankacılık
         “Müşterilerimize, ihtiyaç duyduk-                                (API) uygulamaları oluşturuyor.
         ları hizmeti, fiziksel bir mekana   ürün ve hizmetimiz bulunuyor.”  Öbek, finansal ürün ve hizmet-
         bağlı kalmadan, en hızlı, sorun-   Öbek’e göre günümüzde her-    lerin herkese açık hale gelmesi,
         suz ve anında alabilmelerini sağ-  kesin başlıca ihtiyaç ve beklentisi   girişimcilik konusunda rekabetin
         layan bütünleşik bir kanal dene-  olan dijitalleşme bankalar tara-  yoğunlaşması, fintech’lerin tek-
         yimi sunuyoruz. Odak noktamız    fından sağlandıkça müşteri sayı-  nolojik anlamda derinleştiği gö-
         müşterilerimizin farklı kanallar   sının artması kaçınılmaz olacak.    rüntü işleme, biometrik imza, bot
         arasında kesintisiz işlem yapabil-  Türkiye Finans, dijital kanalları-  ve yapay zeka gibi ileri teknoloji-
         melerini sağlayabilecek şekilde   nın yanı sıra şubelerin de dijital-  lerde işbirliklerinin hızla artma-
         onların ihtiyaçlarını dinlemek ve   leşmesi ve gelişmesi prensibiyle   sının açık bankacılığa olan ilgiyi
         bu ihtiyaçlara en kısa sürede ce-  şubeleşme stratejisine devam   her geçen gün artırdığına dikkat
         vap verebilmek” diye konuştu.    edecek. Öbek, uzaktan daha faz-  çekti.
            Türkiye Finans müşterileri,   la müşteriye hizmet sunabilecek,   Fahri Öbek, “Finans sektörünün
         gelişmiş işlem seti ve kullanıcı   dijitalleşmenin öğretileriyle do-  ilk API marketini yapan banka ola-
         dostu ara yüze sahip uygulama-   nanıp değişime ayak uydurabilen   rak bu konuya çok önem veriyoruz.
         ları ile mevduat, para transferle-  şube çalışanlarının daha başarılı   Günümüz bankacılık dünyasını
         ri, otomatik fatura, döviz ve yatı-  olacağı bir döneme girdiklerini   geliştirmek, iş ortaklarımızdan al-
         rım işlemlerini anında ve sorun   kaydetti.                      dığımız sinerji ile müşterilerimize
         yaşamadan halledebiliyor. Öbek,    Ülkemizde bankaların, pande-  gelişmiş ürün ve hizmetler suna-
         “Bu anlayışla ortaya koyduğu-    mi dönemine hızlıca uyum sağla-  bilmek için mevcut API portalımız
         muz dijital bankacılık hizmetleri-  yabilmelerinde bankacılık sektö-  ve Servis Gateway olarak tanımla-
         miz sonucunda, geçen yılın aynı   rünün dijitalleşme yatırımlarının   dığımız ortamlardan üçüncü parti
         dönemine göre aktif dijital müş-  payı büyük. Burada fark yaratan   geliştiriciler, girişimciler ve finan-
         teri sayımızı yüzde 44 oranında   unsur; bankaların bu kabiliyeti   sal kuruluşlara yenilikçi ürünler
         artırdık” dedi.                  ne kadar etkili ve yenilikçi bir an-  tasarlayabilecekleri multi fonksi-
            Türkiye Finans, iş yapış biçim-  layışla uygulayıp uygulayamadığı   yonel entegrasyon ortamları sunu-
         lerini dijital dönüşüme uygun bir   oluyor. Türkiye Finans, dijital alt   yoruz” dedi.
         şekilde yeniden düzenliyor. Öbek,   yapısı kuvvetli, rekabetçi gücü   Fahri Öbek, bankacılık ve finans
         bankanın yenilikçilik kültürünün   yüksek ürün ve hizmetler sun-  sektörüne yeni açılımlar getirecek
         sonuçları olan dijital yatırımlarını   maya devam ediyor.        önemli yasal düzenlemelerin önü-
         ise şöyle açıkladı: “Dünya piyasa-  Fahri Öbek, “Şube dışında müş-  müzdeki yıl gündeme geleceği-
         larını anlık olarak takip etmeye   terilerimizin ihtiyaçlarını yerinde   ni öngörerek,  “Müşterilerimizin
         imkan tanıyan yatırım platformu-  finanse ettiğimiz Hızlı Finans-  fiziksel şubede olma veya ıslak
         muz TFX Target mobil uygulama-   man, Türk lirası mevduatı destek-  imza verme zorunluluğu gibi pek
         mız, faizsiz bankacılık prensip-  lemek için geliştirdiğimiz dijital   çok prosedür artık dijital ortama
         lerine uygun olarak geliştirilen   E-Katılma hesabı, yatırım plat-  taşınıyor. Farklı platformlardaki
         dijital katılım hesabı E-Katılma;   formumuz TFX Target, ulaşılabi-  API entegrasyonları ile müşte-
         PTT ve Yapı Kredi ile yaptığımız   lirliğimizi arttırmak için devreye   rilerimiz; banka uygulamasına
         anlaşma ile 8700 noktaya yayı-   aldığımız ATM işbirliğimiz gibi   veya internet sitesine girmeden
         lan geniş ATM ağımız; QR kodla   pek çok ürün ve hizmet, sektörü-  o sırada bulunduğu alışveriş si-
                                          müze yeni müşteriler kazandıran
         para çekme; web üzerinden ger-                                   tesi  veya  bir dijital iş  ortağının
         çekleştirilen başvurularda kurye   yenilikçi ürünlerimiz arasında ön   internet sayfası üzerinden baş-
                                          plana çıkıyor. Ayrıca KOBİ’lerimi-
         gönderimi ile müşteri edinimi ve                                 vuruda bulunarak banka müşte-
         ürün kullandırımı gibi pek çok   zin iş süreçlerini dijital dönüşü-  risi olabilecekler.”
                                                                                $UDOÜN      KobiEfor Dijital
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29