Page 24 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 24
Türkiye Finans, me dahil etmek üzere, ‘KOBİ’ye
fobi yok’ sloganıyla başlattığımız
iş yapış biçimini e-dönüşüm destek paketleriyle
dijital dönüşüme KOBİ’lerimizin e-Fatura, e-Arşiv,
e-Defter, e-İrsaliye, e-SMM, E-MM
uygun düzenliyor gibi elektronik onay ve güvenlik
Türkiye Finans, dijital banka- hizmetlerinden kolayca faydalana-
cılık anlayışıyla mevcut ürünleri bilmelerini sağlıyoruz” açıklama-
inovatif bir yaklaşımla sürekli ye- sını yaptı.
niliyor, uçtan uca dijital süreçler-
den oluşan dijital ürünler ve ka- Açık bankacılık
nallar geliştiriyor. Türkiye Finans uygulamaları gelişiyor
Bilgi Sistemleri ve Operasyon Ge- Fahri Dijitalleşme sürecinin önem-
nel Müdür Yardımcısı Fahri Öbek, Öbek li bir ayağını da açık bankacılık
“Müşterilerimize, ihtiyaç duyduk- (API) uygulamaları oluşturuyor.
ları hizmeti, fiziksel bir mekana ürün ve hizmetimiz bulunuyor.” Öbek, finansal ürün ve hizmet-
bağlı kalmadan, en hızlı, sorun- Öbek’e göre günümüzde her- lerin herkese açık hale gelmesi,
suz ve anında alabilmelerini sağ- kesin başlıca ihtiyaç ve beklentisi girişimcilik konusunda rekabetin
layan bütünleşik bir kanal dene- olan dijitalleşme bankalar tara- yoğunlaşması, fintech’lerin tek-
yimi sunuyoruz. Odak noktamız fından sağlandıkça müşteri sayı- nolojik anlamda derinleştiği gö-
müşterilerimizin farklı kanallar sının artması kaçınılmaz olacak. rüntü işleme, biometrik imza, bot
arasında kesintisiz işlem yapabil- Türkiye Finans, dijital kanalları- ve yapay zeka gibi ileri teknoloji-
melerini sağlayabilecek şekilde nın yanı sıra şubelerin de dijital- lerde işbirliklerinin hızla artma-
onların ihtiyaçlarını dinlemek ve leşmesi ve gelişmesi prensibiyle sının açık bankacılığa olan ilgiyi
bu ihtiyaçlara en kısa sürede ce- şubeleşme stratejisine devam her geçen gün artırdığına dikkat
vap verebilmek” diye konuştu. edecek. Öbek, uzaktan daha faz- çekti.
Türkiye Finans müşterileri, la müşteriye hizmet sunabilecek, Fahri Öbek, “Finans sektörünün
gelişmiş işlem seti ve kullanıcı dijitalleşmenin öğretileriyle do- ilk API marketini yapan banka ola-
dostu ara yüze sahip uygulama- nanıp değişime ayak uydurabilen rak bu konuya çok önem veriyoruz.
ları ile mevduat, para transferle- şube çalışanlarının daha başarılı Günümüz bankacılık dünyasını
ri, otomatik fatura, döviz ve yatı- olacağı bir döneme girdiklerini geliştirmek, iş ortaklarımızdan al-
rım işlemlerini anında ve sorun kaydetti. dığımız sinerji ile müşterilerimize
yaşamadan halledebiliyor. Öbek, Ülkemizde bankaların, pande- gelişmiş ürün ve hizmetler suna-
“Bu anlayışla ortaya koyduğu- mi dönemine hızlıca uyum sağla- bilmek için mevcut API portalımız
muz dijital bankacılık hizmetleri- yabilmelerinde bankacılık sektö- ve Servis Gateway olarak tanımla-
miz sonucunda, geçen yılın aynı rünün dijitalleşme yatırımlarının dığımız ortamlardan üçüncü parti
dönemine göre aktif dijital müş- payı büyük. Burada fark yaratan geliştiriciler, girişimciler ve finan-
teri sayımızı yüzde 44 oranında unsur; bankaların bu kabiliyeti sal kuruluşlara yenilikçi ürünler
artırdık” dedi. ne kadar etkili ve yenilikçi bir an- tasarlayabilecekleri multi fonksi-
Türkiye Finans, iş yapış biçim- layışla uygulayıp uygulayamadığı yonel entegrasyon ortamları sunu-
lerini dijital dönüşüme uygun bir oluyor. Türkiye Finans, dijital alt yoruz” dedi.
şekilde yeniden düzenliyor. Öbek, yapısı kuvvetli, rekabetçi gücü Fahri Öbek, bankacılık ve finans
bankanın yenilikçilik kültürünün yüksek ürün ve hizmetler sun- sektörüne yeni açılımlar getirecek
sonuçları olan dijital yatırımlarını maya devam ediyor. önemli yasal düzenlemelerin önü-
ise şöyle açıkladı: “Dünya piyasa- Fahri Öbek, “Şube dışında müş- müzdeki yıl gündeme geleceği-
larını anlık olarak takip etmeye terilerimizin ihtiyaçlarını yerinde ni öngörerek, “Müşterilerimizin
imkan tanıyan yatırım platformu- finanse ettiğimiz Hızlı Finans- fiziksel şubede olma veya ıslak
muz TFX Target mobil uygulama- man, Türk lirası mevduatı destek- imza verme zorunluluğu gibi pek
mız, faizsiz bankacılık prensip- lemek için geliştirdiğimiz dijital çok prosedür artık dijital ortama
lerine uygun olarak geliştirilen E-Katılma hesabı, yatırım plat- taşınıyor. Farklı platformlardaki
dijital katılım hesabı E-Katılma; formumuz TFX Target, ulaşılabi- API entegrasyonları ile müşte-
PTT ve Yapı Kredi ile yaptığımız lirliğimizi arttırmak için devreye rilerimiz; banka uygulamasına
anlaşma ile 8700 noktaya yayı- aldığımız ATM işbirliğimiz gibi veya internet sitesine girmeden
lan geniş ATM ağımız; QR kodla pek çok ürün ve hizmet, sektörü- o sırada bulunduğu alışveriş si-
müze yeni müşteriler kazandıran
para çekme; web üzerinden ger- tesi veya bir dijital iş ortağının
çekleştirilen başvurularda kurye yenilikçi ürünlerimiz arasında ön internet sayfası üzerinden baş-
plana çıkıyor. Ayrıca KOBİ’lerimi-
gönderimi ile müşteri edinimi ve vuruda bulunarak banka müşte-
ürün kullandırımı gibi pek çok zin iş süreçlerini dijital dönüşü- risi olabilecekler.”
$UDOÜN KobiEfor Dijital