Page 22 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 22

Albaraka                                                      zenlenen FinTech ve StartUp‘ları
                                                                          bir araya getiren etkinliklere çok
            yatırımını yaptı,                                             sayıda başvuru alan banka, baş-
            müşterisini                                                   vurular arasından jürinin seçtiği

            dijitalleştirdi                                               belirli sayıda girişime Albaraka
                                                                          Garaj bünyesinde çeşitli eğitimler
            Genel olarak finans sektörü ve
                                                                          verilerek dijital dönüşüm ekosis-
         finans sektörü içerisinde özel ola-
                                                                          temi içerisinde destek vermeye
         rak bankacılık dijital dönüşümü en
                                                                          gayret ediyor. Hatta bu girişimler
         çok tetikleyen sektörlerin başında
                                                                          Albaraka Garaj’daki yolculukları
         geliyor. Albaraka Türk Pazarlama-
                                                                          sonrasında Albaraka’dan yatırım
         dan Sorumlu Genel Müdür Yar-
                                                                          alabiliyor. Bu firmalar arasında;
         dımcısı Mehmet Fatih Yorulmaz,                                   Vomsis, İnooster, Kronnika, Tam
         Albaraka olarak tüm iş birimle-
                                               Mehmet                     Entegre gibi girişimler bulunuyor.
         rinin dijital dönüşümde üzerine
                                               Fatih                        Fatih Yorulmaz, şu bilgileri ver-
         düşen geliştirmeleri yaptığını be-    Yorulmaz                   di: “Açık bankacılık uygulamaları
         lirterek, geleceğin bankacılığını
                                                                          anlamında iletişime geçtiğimiz,
         yakalamaya çalıştıklarını söyledi.
            Albaraka, dijital bankacılığı;                                ekosistemimize uygun firmalara
                                                                          açık bankacılık paylaşımlarımızı
         müşterinin ihtiyacı olmadıkça şu-
         beye gelmesini gerektirmeyecek   hale gelmesiyle çok daha hızlana-  yapabiliyor ve bu anlamda işbir-
         ve gerek duyduğu tüm işlemleri   rak dijital müşteri sayımızda ciddi   likleri kuruyoruz. Albaraka Portföy
         dijital bankacılık kanallarından   artışlara imkan sağlayacağını dü-  Yönetimi A.Ş. bünyesindeki Startup
         sunmak üzerine konumlandırıyor.   şünüyorum.”                    Girişim Sermayesi Yatırım Fonu
            Fatih Yorulmaz, “Dijital kanal-                               (Startup GSYF), Borsa İstanbul’da
         larımızdan başvuru ile uzaktan     Albaraka FinTech ve açık      gerçekleşen gong töreniyle, ni-
         müşteri olma projemizi geçtiğimiz   bankacılığa odaklandı        telikli yatırımcılar pazarına dahil
         ay devreye aldık. Dijital ortamdan   Albaraka,  dijital  dönüşüm  oldu. ‘APYVC’ koduyla ‘nitelikli yatı-
         müşteri olma taleplerinin, şubele-  ekosisteminde FinTech‘lere ve   rımcılar pazarında’ işlem görmeye
         rimizde fiziki yapılan başvurulara   açık bankacılık uygulamalarına   başlayan Startup GSYF, emeklilik
         oranla 10 kat kadar fazla olduğunu   önemli ölçüde yatırım yapan ve   fonları başta olmak üzere kurum-
         gördük. Bu kanaldan müşteri olan
                                          bu anlamda girişimci olan ban-  sal ve bireysel nitelikli yatırımcılar
         kişileri fiziki bir şube olmayan 501   kalardan biri. Özellikle Albaraka   için alternatif bir yatırım enstrü-
         numaralı dijital şubenin müşteri-
                                          Garaj bünyesinde her sene dü-   manı sunuyor.”
         si yaptık. Diğer şubelerden farklı
         olarak dijital şubeyi pazarlama
         stratejisi, iletişimi, önerilecek   Şubeleşme yavaşlayacak
         ürün ve hizmetleri ile farklılaşan
         bir yapıda kurguladık. Böylece      Dijital bankacılığın yıllar ön-  kitlesinin yerini daha dinamik
         daha en başında müşterilerimize   cesinden başlasa da her geçen   bir müşteri kitlesine bırakaca-
         talep ettiği dijital bankacılık dün-  gün getirdiği yenilikler ile hala   ğını düşünüyorum. Çalışanların
         yasını proaktif şekilde ulaştırmayı   emekleme aşamasında oldu-  ise niceliğinden çok niteliğinin
         hedefliyoruz” diye konuştu.        ğunu dile getiren Mehmet Fatih   daha çok konuşulacağı bir dö-
            Dijital müşteri sayısını değer-  Yorulmaz, dijitalleşmenin doğa-  neme girdiğimizi söyleyebilirim”
         lendirirken hem webden başvuran   sı gereği yeni şube açılma hızını   dedi. Albaraka olarak bütün bu
         müşterileri hem de fiziksel şube   yavaşlatacağını, hatta var olan   değişimlerin içerisinde çalışan-
         müşterisi olup davranış olarak di-  şubeleri daha verimli lokasyon-  ları yeni dünyanın gereksinim-
         jital müşteri davranışı sergileyen   lara taşıma, şubelerin dijitale   lerine göre yeni yeteneklerle
         müşterileri göz önüne aldıklarını   uygun olarak konseptinin de-  donatmaya çalıştıklarının altını
         kaydeden Yorulmaz, şunları söy-   ğiştirilmesi gibi unsurların da   çizen Yorulmaz, “Ayrıca şirket
         ledi: “Bu minvalde baktığımızda   konuşulduğu bir döneme geçil-  stratejimiz olarak olabildiğince
         müşteri kitlemizin içerisinde ciddi   diğini söyledi.            şube personellerimizi kurum
         manada bir dijital müşteri sayısı-  Yorulmaz, “Bu konuda ban-    içerisinde farklı rollerde değer-
         na ulaştığımızı görüyoruz. Bu du-  kaların verdiği hizmet çeşitliliği-  lendirmeye gayret ediyoruz. Bi-
         rumun uzaktan müşteri olmanın     ne göre müşterilerin, bankaları-  zim için her müşterimiz gibi her
         yeni mevzuatsal değişiklikler ile   nı daha hızlı değiştirebileceğini   çalışanımız da çok kıymetli” diye
         görüntülü görüşme ile yapılabilir   ve geleneksel yapıdaki müşteri   konuştu.


                                                                                $UDOÜN      KobiEfor Dijital
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27