Page 22 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 22
Albaraka zenlenen FinTech ve StartUp‘ları
bir araya getiren etkinliklere çok
yatırımını yaptı, sayıda başvuru alan banka, baş-
müşterisini vurular arasından jürinin seçtiği
dijitalleştirdi belirli sayıda girişime Albaraka
Garaj bünyesinde çeşitli eğitimler
Genel olarak finans sektörü ve
verilerek dijital dönüşüm ekosis-
finans sektörü içerisinde özel ola-
temi içerisinde destek vermeye
rak bankacılık dijital dönüşümü en
gayret ediyor. Hatta bu girişimler
çok tetikleyen sektörlerin başında
Albaraka Garaj’daki yolculukları
geliyor. Albaraka Türk Pazarlama-
sonrasında Albaraka’dan yatırım
dan Sorumlu Genel Müdür Yar-
alabiliyor. Bu firmalar arasında;
dımcısı Mehmet Fatih Yorulmaz, Vomsis, İnooster, Kronnika, Tam
Albaraka olarak tüm iş birimle-
Mehmet Entegre gibi girişimler bulunuyor.
rinin dijital dönüşümde üzerine
Fatih Fatih Yorulmaz, şu bilgileri ver-
düşen geliştirmeleri yaptığını be- Yorulmaz di: “Açık bankacılık uygulamaları
lirterek, geleceğin bankacılığını
anlamında iletişime geçtiğimiz,
yakalamaya çalıştıklarını söyledi.
Albaraka, dijital bankacılığı; ekosistemimize uygun firmalara
açık bankacılık paylaşımlarımızı
müşterinin ihtiyacı olmadıkça şu-
beye gelmesini gerektirmeyecek hale gelmesiyle çok daha hızlana- yapabiliyor ve bu anlamda işbir-
ve gerek duyduğu tüm işlemleri rak dijital müşteri sayımızda ciddi likleri kuruyoruz. Albaraka Portföy
dijital bankacılık kanallarından artışlara imkan sağlayacağını dü- Yönetimi A.Ş. bünyesindeki Startup
sunmak üzerine konumlandırıyor. şünüyorum.” Girişim Sermayesi Yatırım Fonu
Fatih Yorulmaz, “Dijital kanal- (Startup GSYF), Borsa İstanbul’da
larımızdan başvuru ile uzaktan Albaraka FinTech ve açık gerçekleşen gong töreniyle, ni-
müşteri olma projemizi geçtiğimiz bankacılığa odaklandı telikli yatırımcılar pazarına dahil
ay devreye aldık. Dijital ortamdan Albaraka, dijital dönüşüm oldu. ‘APYVC’ koduyla ‘nitelikli yatı-
müşteri olma taleplerinin, şubele- ekosisteminde FinTech‘lere ve rımcılar pazarında’ işlem görmeye
rimizde fiziki yapılan başvurulara açık bankacılık uygulamalarına başlayan Startup GSYF, emeklilik
oranla 10 kat kadar fazla olduğunu önemli ölçüde yatırım yapan ve fonları başta olmak üzere kurum-
gördük. Bu kanaldan müşteri olan
bu anlamda girişimci olan ban- sal ve bireysel nitelikli yatırımcılar
kişileri fiziki bir şube olmayan 501 kalardan biri. Özellikle Albaraka için alternatif bir yatırım enstrü-
numaralı dijital şubenin müşteri-
Garaj bünyesinde her sene dü- manı sunuyor.”
si yaptık. Diğer şubelerden farklı
olarak dijital şubeyi pazarlama
stratejisi, iletişimi, önerilecek Şubeleşme yavaşlayacak
ürün ve hizmetleri ile farklılaşan
bir yapıda kurguladık. Böylece Dijital bankacılığın yıllar ön- kitlesinin yerini daha dinamik
daha en başında müşterilerimize cesinden başlasa da her geçen bir müşteri kitlesine bırakaca-
talep ettiği dijital bankacılık dün- gün getirdiği yenilikler ile hala ğını düşünüyorum. Çalışanların
yasını proaktif şekilde ulaştırmayı emekleme aşamasında oldu- ise niceliğinden çok niteliğinin
hedefliyoruz” diye konuştu. ğunu dile getiren Mehmet Fatih daha çok konuşulacağı bir dö-
Dijital müşteri sayısını değer- Yorulmaz, dijitalleşmenin doğa- neme girdiğimizi söyleyebilirim”
lendirirken hem webden başvuran sı gereği yeni şube açılma hızını dedi. Albaraka olarak bütün bu
müşterileri hem de fiziksel şube yavaşlatacağını, hatta var olan değişimlerin içerisinde çalışan-
müşterisi olup davranış olarak di- şubeleri daha verimli lokasyon- ları yeni dünyanın gereksinim-
jital müşteri davranışı sergileyen lara taşıma, şubelerin dijitale lerine göre yeni yeteneklerle
müşterileri göz önüne aldıklarını uygun olarak konseptinin de- donatmaya çalıştıklarının altını
kaydeden Yorulmaz, şunları söy- ğiştirilmesi gibi unsurların da çizen Yorulmaz, “Ayrıca şirket
ledi: “Bu minvalde baktığımızda konuşulduğu bir döneme geçil- stratejimiz olarak olabildiğince
müşteri kitlemizin içerisinde ciddi diğini söyledi. şube personellerimizi kurum
manada bir dijital müşteri sayısı- Yorulmaz, “Bu konuda ban- içerisinde farklı rollerde değer-
na ulaştığımızı görüyoruz. Bu du- kaların verdiği hizmet çeşitliliği- lendirmeye gayret ediyoruz. Bi-
rumun uzaktan müşteri olmanın ne göre müşterilerin, bankaları- zim için her müşterimiz gibi her
yeni mevzuatsal değişiklikler ile nı daha hızlı değiştirebileceğini çalışanımız da çok kıymetli” diye
görüntülü görüşme ile yapılabilir ve geleneksel yapıdaki müşteri konuştu.
$UDOÜN KobiEfor Dijital