Page 61 - KobiEfor_Eylul_2018
P. 61

MBA e¤itimi alan Y›lmaz, ”‹nternet üzerinden sat›fl  reklam önemli. TÜ‹K’in Hanehalk› Biliflim Teknoloji-
          yapmak ve müflteri kazanmak isteyen tüm iflletmele-  leri Kullan›m Araflt›rmas›, 2017 rakamlar›na göre
          re hizmet veriyoruz. Holdingler ve KOB‹ düzeyinde  Türkiye’de, bireylerin yüzde 66.8’i bilgisayar ve inter-
          birçok müflteri ile çal›fl›yoruz. Daha önce ço¤unlu¤u  net kullan›yor. 16-74 yafl aras› her 4 kifliden biri inter-
          e-ticaret odakl›, birçok kurumsal firmada, dijital pa-  netten bir kere al›flverifl yapm›fl. 2016’da internetten
          zarlama müdürlü¤ü yapt›m. Masan›n her iki taraf›n-  en az bir kez al›flverifl yapanlar›n oran› 20.9 iken
          da bulundu¤um için marka taraf›yla empati yapabili-  2017’de bu oran 25.3. Bu da dijitalin ne kadar h›zla
          yorum. Bir marka, ajanstan ne bekler, çok iyi biliyo-  büyüdü¤ünün önemli bir göstergesi. Ve insanlar yüz-
          rum. Markalar ajanstan optimal (en uygun) ve mini-  lerce kez telefonlar›na bak›yor, sebep ise ço¤unlukla
          muma yak›n bütçelerle kaliteli hizmet bekler” diyor.  sosyal medya.”
            Onur Y›lmaz, dijital pazarlaman›n bafll› bafl›na bir  Al›fl›lm›fl›n d›fl›nda hizmet: Onur Y›lmaz, LEVE-
          uzmanl›k alan› oldu¤unu vurgulayarak, uyar›yor: “Bir  LUP’un genç bir ajans olmas›n›n faydas›n›n markala-
          marka, dijital pazarlama, sosyal medya ve hatta web  ra al›fl›lm›fl›n d›fl›nda hizmet sunmak oldu¤unu söy-
          tasar›m› yapabilmesi için bile alan›nda uzman bir ça-  lüyor: “E-ticaret, dijital pazarlaman›n en zor k›sm›d›r.
          l›flan veya profesyonel bir ajans hizmetine ihtiyaç du-  2017’den beri sertifikal› Google yetkili ajans›y›z. Diji-
          yar. Ancak istihdam edilen kiflinin bilgi ve yetenekle-  tal ve performans odakl› 360 derece tam hizmet
          rinin ölçülmesi zordur. ‹yi bir çal›flan bulunursa o da  ajans›y›z. Bir firman›n sosyal medyas›n› yönetti¤iniz-
          ekip kurmak ister. Bu da yüksek maliyet demektir.  de o firmay› en iyi siz biliyorsunuz. Sosyal medyada
          Bak›ld›¤›nda bir KOB‹, oluflturulan ekibin mesaisini  içerik üretebilmek için firman›n DNA’lar›n› bilmek
          dolduramaz. Çal›flan iflten ayr›ld›¤›nda ise iflleri de-  gerekiyor. Sosyal medyada üretilen içerik dijital, kon-
          vam ettirmek kolay de¤ildir. ‹flin devaml›l›¤›n›n sa¤-  vansiyonel ve halkla iliflkilerde de güzel, iyi ve kalite-
          lanmas›, daha düflük maliyet, kurumsal ve profesyo-  li içerik üretmeye vesile oluyor.”
          nel hizmet kalitesi fark›… Bu nedenlerle profesyonel  “Bence; marka, alg› yönetimidir. Bir markay› ter-
          bir dijital ajansla çal›fl›lmas›n› öneriyorum.”   cih ediyorsan›z, kendinizle bütünlefltiriyorsunuz de-
            Tüm dijital pazarlama projelerinde belirlenen büt-  mektir” diyen Y›lmaz, öncelikle markaya iletiflim
          çe dahilinde en yüksek dönüflümü kazanmay› amaç-  stratejisi çizerek markan›n kimli¤ini oluflturduklar›-
          lad›klar›n› kaydeden Y›lmaz, bunun için bütçeyi ara-  n›, sonras›nda logosundan, renklerine, iletiflim dilin-
          ma hacimlerine ve sat›fl hedeflerine göre maksimum  den, nas›l alg›lanaca¤›na, hangi mecralarda yer ala-
          say›da segmentlere böldüklerini söylüyor: “Amac›-  ca¤›na kadar genifl kapsaml› bir yol haritas›yla hiz-
          m›z gösterim, t›klama, CPC (t›klama bas›na maliyet)  met sunduklar›n› dile getiriyor ve uyar›yor: “Operas-
          veya form maliyeti de¤il, gerçekleflen sat›fl-yani yük-  yonunu yönetemeyecek, günümüzün e-ticaret al›fl-
          sek yat›r›m geri dönüflü (ROI) elde etmektir. Kam-  kanl›klar›na ayak uyduramayacak, e-ticaret sitesine
          panyalar devam ederken sat›fllar› takip ederek sü-  yeterli trafi¤i çekmek için bütçe ay›ramayacak firma-
          rekli bütçe optimizasyonu yapar›z. Bizim için ana per-  lar e-ticaret yapmamal›. Ürünün e-ticarete uygunlu-
          formans kriteri, sat›fl ve sürekli sat›fl. ”      ¤u çok önemli. Son kullan›c›ya dokunan ürünler e-ti-
            Alt›n kurallar: Onur Y›lmaz, internet üzerinden  carete uygundur. Türkiye’nin e-ticaret dinamiklerine
          müflteri kazanmak ve sat›fl yapman›n alt›n kurallar›-  ayak uyduramayan uluslararas› markalar Türkiye
          n› flöyle s›ral›yor: “Öncelikle firman›n bir internet si-  operasyonlar›n› kapatt›. Bu kadar ölü geminin oldu¤u
          tesi olmal›. ‹nternet sitesi mobile uyumlu de¤ilse ça-  denizde yeni bir gemi üretip yola ç›karken çok iyi he-
          ¤›n gerisinde kalm›fl demektir. Çünkü internet sayfa-  sap yap›lmal›. Türkiye’de e-ticaret eflittir; ucuza bir-
          s› girifllerinin yüzde 55-60’› mobilden gerçeklefltirili-  fleyler almak. Endüstri 4.0 ve dijitalleflme kilit anah-
          yor. E-ticaret yapan firman›n web sitesinde mutlaka  tar kelimeler. ‹nternetten sat›fl yapmak istiyorsan›z,
          ürünlerin kolayca görülüyor olmas› gerekir. Örne¤in;  satt›¤›n›z ürünü çok iyi bilmeniz ve dijitalleflmeniz ge-
          bizim hizmet verdi¤imiz siteler, SEO-arama motoru  rekiyor. E ticaret olmazsa olmaz de¤il ama bir firma-
          optimizasyonu uyumlu oldu¤u için zaman içerisinde  n›n dijitalleflmesi olmazsa olmazd›r. Herkes, özellik-
          Google, Yandex gibi arama motorlar›nda listelenme-  le KOB‹’ler mutlaka dijitalleflmeli, internet üzerinden
          ye bafll›yor. Markan›n istemesi halinde, arama mo-  kendini tan›tmal› ve yeni müflteriler kazanmak için
          torlar›nda daha üst s›ralarda listelenmesi için ek hiz-  efor sarf etmeli. Yeni müflteri kazanman›n fayda/ma-
          met de veriyoruz. Bir baflka önemli konu; dijital rek-  liyeti en yüksek mecras›; dijital. KOB‹’ler mutlaka bir
          lam. Sitenizi otopark›n k›y›s›nda bir dükkan gibi dü-  dijital ajansla çal›flmal›. ‘Ben dijitalleflece¤im’ diyen
          flünün, dijital reklam ile biz o dükkan› al›p, AVM’nin  bir firman›n dijital pazarlaman›n tüm ayaklar›n›
          içerisine yerlefltiriyoruz. Biz ayn› zamanda sertifikal›  oturtmas› gerekiyor. Çal›flaca¤›n›z, dijital ajans›n re-
          bir Google Partner’iyiz. Markalar›n müflteri kitlesinin  feranslar›n› aray›p bilgi almak yol gösterici olur, ba-
          Google’da yapt›¤› aramalarda markay› daha kolay  flar› hikayelerini ö¤renin, fleffafl›k ve düzenli raporla-
          bulabilmesi ve sosyal medyada rastlamas› için dijital  ma önemli. ”
                                                                                      Eylül 2018 KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66