Page 63 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 63

san ay›ndan bu yana yazarkasa pos çözümü ile sis-
           teme ilk uyum sa¤layan banka olduk. Di¤er banka-
           lar da bafllad› çal›flmaya ama biz biraz  erken baflla-
           man›n avantaj›n› gördük. Y›l› 300 bin KOB‹ müflteri-
           si ile bitirmifltik ve bu y›l›n hedefi olan 340 bin müfl-
           teriye 9 ayda ulaflt›k. ‹lk 9 ayda yüzde 15’lik art›fl
           sa¤lad›k. Y›l sonunda bu büyüme oran›m›z›n yüzde
           25’e ulaflmas›n› bekliyoruz.”
              Denizbank’›n a¤›rl›kl› mikro segmentte h›zl› bir
           geliflim süreci yaflad›¤›n› aktaran Sun, “As›l büyüme-
           yi esnafta sa¤l›yoruz” dedi. Bunun için tüm esnaf
           odalar›yla özel anlaflmalar yürüttüklerini aktaran
           Sun, flöyle konufltu: “Amac›m›z günün sonunda ka-
           zanmak-büyümek. Ama kilit nokta hizmet vererek
           büyümek. Bunun için sundu¤umuz hizmetlere esnaf
           gözüyle yaklafl›yoruz. ‹flletmenin sadece kredi ihtiya-
           c›n› karfl›lamak amac›m›z de¤il. Esnaf›n dostu olarak
           tüm sorununa çözüm sunmak hedefimiz.”            FED kararlar› sonras› hareketlenen piyasalara iliflkin de görüfl
                                                            bildiren Gökhan Sun, flahsi olarak Türkiye’de BDDK ve Merkez
              KOB‹’lere 11 milyar TL                         Bankas›’n›n paran›n yönetimi konusunda son derece baflar›l›
                                                             oldu¤unu belirterek, Türkiye’nin de¤iflen piyasa flartlar›nda
              KOB‹ segmentinde müflterilerine y›l sonuna kadar
                                                                         yerini alaca¤›n› öngörüyor.
           5.5 milyar ile 6 milyar TL’ye kadar kredi sa¤lamay›
           hedeflediklerini anlatan Gökhan Sun, resmi KOB‹ ta-  “250 bin iflletme kart›m›z›n bulundu¤u esnaf›m›za
           n›m›na bak›ld›¤›nda kulland›r›lan kayna¤›n y›l so-  özel çözüm sunduk. Kredi limitinden ihtiyac› olan
           nunda 7.5 milyar TL’ye ç›kt›¤›n› kaydediyor.  Sun,  krediyi ATM’den çeken esnaf›m›z hiçbir masraf ve
           “Tar›m sektörünü de dahil edersek KOB‹’lere y›l so-  komisyon, faiz ödemeden pazartesi bankaya ödeme-
           nuna kadar 11 milyar TL kaynak sunmufl olaca¤›z.  sini yapabiliyor” diye aç›klama yap›yor.
           7.5 milyar TL’yi baz ald›¤›m›zda geçen y›la göre kre-
           dilerde ilk 6 ay yüzde 20 büyüme sa¤lad›¤›m›z gö-  KOB‹’ler büyümenin motoru olacak
           rülüyor, bu oran yüzde 30 olur” diye konufluyor.    Denizbank’›n KOB‹ kredilerinden ald›¤› pay yüzde
              Y›l sonunda müflteri adedinin 350 ile 360 bine  5. Sun, Türkiye’de en büyük bankan›n pazar pay›n›n
           ulaflmas› öngörülüyor. Bankan›n gelecek y›l müflteri-  ise yüzde 15 oldu¤unu belirterek, bankac›l›kta frene
           de 430 bine ulaflaca¤› tahmin ediliyor. Yurtd›fl› dahil  basman›n sözkonusu olmayaca¤›n› söylüyor. Sun,
           edildi¤inde 710 flubesiyle Denizbank’›n 16 y›lda  flu ifadeleri kullan›yor: “Büyümede ölçe¤imizden
           önemli baflar›lara imza att›¤›n› paylaflan Gökhan  kaynakl› olarak s›n›rlama koymuyoruz. Piyasan›n ge-
           Sun, flöyle konufluyor: “Segmentte do¤ru müflteriyi  ri kalan›nda gidecek yolumuz var. KOB‹ kategorisin-
           bulursak büyümede kendimizi s›n›rlamay›z. Çünkü  de hiç frene basmak olmaz. BDDK’n›n karar› da bu
           hizmet verdi¤imiz alan riskin da¤›n›k oldu¤u, borca  yönde. Talep ne kadar  azal›rsa azals›n, ne kadar
           sadakatin en yüksek oldu¤u yap›. Esnaf Dostu bir  temkinli olunursa olunsun, bankac›l›k sektörü KO-
           banka olarak da müflterimiz ile uzun soluklu iflbirli-  B‹’de büyüyecektir.”
           ¤i oluflturmak istiyoruz.”                          Denizbank’›n esnaf›n ana bankas› olmak istedi¤i-
                                                            nin alt›n› çizen Sun, flu bilgileri verdi: “Türkiye’de
              Rekabette farkl›laflma stratejisi              KOB‹ bankac›l›¤›ndaki temel ürün kredidir. Kimse
              City Bank’›n bireysel bölümünü sat›n almas›n›n  gelip de mevduata ne veriyorsun demez. Kredi de
           somut ç›kt›lar›n› Denizbank’›n bu dönem müflteri ka-  iki noktaya dayan›r; vade ve fiyat. Tabi bir de kredi
           zan›m›nda göreceklerinin alt›n› çizen Gökhan Sun,  veriyor musunuz vermiyor musunuz? KOB‹ dostu
           “2014 y›l› bizim için önemli bir y›l. ‹ki bankan›n sa-  bankay›z ama kredimiz pahal› da diyemezsiniz. Bi-
           t›fl ekibi birleflti. Önümüzdeki dönem hem bireysel-  lançoyu iyi anlay›p iyi fiyata veriyor olman›z laz›m.”
           de hem de KOB‹’de daha etkin olaca¤›z. Direkt sat›fl  Denizbank’ta esnafa hizmet veren portföy sahibi
           ekibimiz güçleniyor. Ayr›ca internet bankac›l›¤› ve di-  kifli say›s› 800. Orta ölçekli iflletmelere kredi sa¤la-
           jital kanallar› daha aktif kullanaca¤›z ” diyor.  yan portföy yönetici say›s› ise 250. Sun, sene sonu-
              Büyüme konusunda bankalar›n ve iflletmelerin arz  na kadar kadroyu 350’ye ç›karmak istediklerini söy-
           talep dengesinde birleflti¤ini kaydeden Sun, bu dö-  lüyor.  Sun, “2014’te hedefimiz ise o kadroyu 500’e
           nem yat›r›m taraf›nda ekonomideki dalgalanmalara  ç›karmak. Oras› daha yo¤un hizmet isteyen ve ban-
           ba¤l› olarak ifltah azalmas› yafland›¤›na dikkat çeki-  kac›l›¤›n dokunmas›, ziyaret etmesi ve ihtiyaçlar› gö-
           yor. Di¤er tarafta banka müflteri iliflkisinin sorunsuz  rüp o ihtiyaçlara çözüm sa¤lamas› gereken bir seg-
           ilerlemesi için çal›flmalar yapt›klar›n› duyuran Sun,  ment. Önümüzdeki dönem hem personel hem flube
           mikro segment için sunduklar› ‘hafta sonu için faiz-  anlam›nda en fazla yat›r›m KOB‹’nin orta segmenti-
           siz kredi’ hizmetinin önemli oldu¤unu belirtiyor:  ne yapaca¤›z” diye konufluyor.
                                                                                        Ekim 2013 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68