Page 59 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 59
(Soldan sa¤a;) fiamil Ayr›m, Mithat Yümlü, Dr. Fatih
Saraço¤lu, Dr. Mimar Kadir Topbafl, Dr. Akkan Suver,
Prof.Dr. Atilla Dicle, Mustafa Kefeli, Engin Köklüç›nar
birarada.
özelli¤inde zenginlik var. Bir ülke özelli¤inde oldu-
¤unu hat›rlatmak isterim. Ekonomik anlamda dünya-
n›n odak noktas›ndad›r” dedi.
Yerel yönetimlerin gelecekleriyle ilgili bir panelde
konuflmak üzere Birleflmifl Milletler (BM) aç›l›fl›na
davet edildi¤ini belirten Topbafl flu bilgiyi paylaflt›:
“Birleflmifl Milletler Genel Sekreteri Ban Ki Moon
dünyan›n de¤iflik yerlerinden, bizim akil adamlar de-
di¤imiz tarzda, 26 kifliyi üst düzey panelist olarak
belirledi. ‹ngiltere Baflbakan› David Cameron, Liber-
ya ve Endonezya Cumhurbaflkanlar›, Ürdün Kraliçesi,
Mandela’n›n efli... 2015 sonras› flehirlerin gelece¤i
ile ilgili BM’ye bir rapor haz›rl›yoruz.”
Ulafl›m, turizm, e¤itim, spor ve sa¤l›k alanlar›nda
‹stanbul’a yap›lan yat›r›mlarla ilgili detayl› bilgi ve- Kemal Akar Kadir Topbafl Yalç›n Sönmez
ren Baflkan Topbafl, ‹stanbul’un dünyan›n en iyi, en
modern metrolar›na sahip kenti haline geldi¤ini,
metro a¤›n›n 2023 y›l›nda 800 kilometreye ulaflaca-
¤›n› ifade etti. 2014 y›l›nda ‹BB’nin yat›r›m bütçesi-
nin yüzde 15 artaca¤›n› ve yat›r›mlarda öz kaynakla-
ra a¤›rl›k verdiklerini vurgulayan Topbafl, 29 Ekim’de
Marmaray’›n aç›lmas›yla flehrin do¤u-bat› aks›nda iki
k›ta aras›nda ulafl›m›n büyük oranda kolaylaflaca¤›-
n› kaydetti.
Taksim’i yayalaflt›rma do¤ru proje
Taksim Yayalaflt›rma Projesi’nin çok do¤ru bir ya- Abror Orazmukhamed
A. Gulyamov
t›r›m oldu¤unu belirten Baflkan Kadir Topbafl flunlar› Chariyev
kaydetti: “Taksim altgeçidi dünyaya örnek göstere- ce beton döktük. Taksim’de yeflillendirme, k›smen
bilecek kadar kaliteli. Geçmiflte orada metrodan ç›- a¤açland›rma, flehir mobilyalar› ve zemin kaplamas›
kan insanlar kar›nc›lar›n yeryüzüne ç›k›fl› gibi yo¤un- çal›flmalar› yap›lacak. Hatta çevre binalar›n›n cephe-
luk olufltururdu. Trafikteki araçlar ve insanlar adeta leriyle ilgili çal›flmalar var.”
birbiriyle yar›flmaktayd›. Bugün ‹stanbul’da 3 milyo-
na yak›n araç var. Yeni yollar ve alternatifler, geçifl Kanal ‹stanbul cesur bir yat›r›m
alanlar›, yayaya daha rahat hareket edece¤i imkan- Kanal ‹stanbul’un hükümetin önemli projeleri ara-
lar sa¤lamal›s›n›z. Taksim’de bu yapt›¤›m›z ifl do¤ru, s›nda yer ald›¤›n› da belirten Kadir Topbafl, “‹stanbul
‹BB Meclisi ve Koruma Kurulu taraf›ndan da onanm›fl Bo¤az›’ndan y›lda 60 bin civar›nda gemi geçiyor. Bu-
bir projedir. Yüzeyde henüz bir fley yapmad›k, sade-
nun 17-18 bini tanker ve petrol tafl›yor. ‹stanbul Bo-
¤az› S‹T alan› olmas›na ra¤men aç›k deniz kabul edi-
liyor. Bo¤az’a radarlar için bir tak›m kuleler dikildi.
Ancak dümen kilitlendi¤i zaman kuleler de bir fley
ifade etmiyor. Bo¤az’da ciddi s›k›nt›lar yaflanabilir.
‹stanbul Bo¤az›’ndan gemi geçifli bu kadar tehlike ol-
masayd›, böyle yeni bir kanal açmak gerekmezdi. Gi-
derek artan petrol sarfiyat›, gemi tafl›mac›l›¤›n›n de-
vam etmesi gibi geliflmeleri düflündü¤ünüzde ‹stan-
bul Bo¤az›’n› kurtarmak ad›na böyle bir ad›m atmak
gerekliydi. Bu büyük bir cesaret gerektiren, gerekli
bir yat›r›m. ‹stanbul’u kurtarmak ad›na böyle bir
ad›m atmak gerekiyor” diye konufltu.
Ekim 2013 KobiEfor 59