Page 65 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 65

kitleye ulaflma, al›nan aksiyonlar›n ölçülmesi gibi çe-
           flitli parametrelerin öne ç›kt›¤›n› anlatan Hantal, iflin  AJANSIN KURULUfiU
           s›rr›n› aç›kl›yor: “Para harcamadan kazanamazs›n›z.”
              Çal›flt›klar› çözüm ortaklar›n›n ne istedi¤ini bilme-  Üniversitede banka ve sigortac›l›k e¤itimi alan
           sinin önemini vurgulayan Hantal, halkla iliflkiler ça-  Enise Hantal, 1997’de ifl hayat›na ad›m›n› Ant Ya-
           l›flmalar›n›n uzun vadeli olmas› gereklili¤ine iflaret  y›nc›l›k’ta atar. Patronu fierif Antepli’nin bilgi ve
           ediyor: “‹fl ortaklar›m›zla ayn› dili konuflmak, onlar›n  deneyimlerinin kendisine ›fl›k tuttu¤unu belirten
           ne istedi¤ini bilmek kadar onlar›n bizden ne isteye-  Hantal, k›sa bir süre sonra flirketin bütün yay›n-
           bileceklerini bilmeleri ve hangi hedef kitleye hitap  lar›n›n reklam müdürü olur. Hayat›n› ise bir kitap
           ettiklerinin fark›nda ve hedef belirleyecek standartta  de¤ifltirir: “Ferrarisini Satan Bilge.” Kitab› okur
           olmalar› çok önemli. ‹flin baflar›s› için çözüm orta¤›-  ve istifa eder. Y›l; 2004. Sudan ç›km›fl bal›k gibi-
           n›z iletiflime aç›k olmal›, kendi iç iletifliminde de ile-  dir. Eset Nod 32’de Alain Soria’yla görüflür, ken-
           tiflimin bir ihtiyaç oldu¤unu bilmeli ve profesyonel-  disine bir f›rsat verilmesini ister. Dört y›l boyun-
           lerle çal›flmay› tercih etmeli. Bir pazarlama bütçesi  ca bu flirketle yol al›r, onlar›n iletiflim çal›flmala-
           ve hedefleriyle do¤ru orant›l› halkla iliflkiler bütçesi  r›n› üstlenir. Sonras›nda Crea Biliflim, BT Kurum-
           olmal›.”                                          sal, Genius, Helyum Biliflim, Ncomputing, Panda,
                                Bir sektörden yaln›zca bir   çözüm ortaklar› aras›ndad›r. Enise Hantal, 2012
                                 firmayla çal›flt›klar›n› söyle-  y›l›n›n fiubat ay›nda saat ve mücevherat sektö-
                                   yen Hantal, “Çal›flt›¤›m›z  ründe üst düzey yöneticilik deneyimine sahip or-
                                    firman›n rakibiyle çal›fl-  ta¤› Özcan Özgül ile Owego Ajans› kurar.  Ajan-
                                     may›z” diyor. Sosyal    s›n ad›n› alma hikayesi ilginç. Televizyonda bir
                                      medyan›n ve interne-   belgeselde New York’a ba¤l› Owego kasabas› gö-
                                      tin yükselen mecra     rülür, sessiz, sakin ve suç oran› s›f›r olan kasaba
                                      oldu¤unu düflünen       harikad›r. Hantal anlat›yor: “Owego’nun ‹ngilizce
                                     Hantal, televizyonun    aç›l›m›na bakt›¤›n›zda da O- we- go ‘Hadi biz gi-
                                     hala en etkili iletiflim  delim’ anlam› da var, ayr›ca söyleyifli çok kolay
                                    mecras› oldu¤una ina-    ve uluslararas› bir ad.”
                                  n›yor. Hantal, biliflim
                                sektöründe   uzmanl›¤›yla
                            öne ç›kan Owego Ajans’›n saat,  me sa¤larsa çok güzel bir pasta yapabiliriz. Bir de
           mücevherat gibi lüks tüketim ürünleri, oteller ve res-  tabii baflar› için ifl süreklili¤i büyük önem tafl›yor. Bir
           taurantlar›n yan›s›ra tekstil, g›da, ayakkab› ve oto-  iletiflim dan›flman›yla çal›fl›yor olmak kuruluflun
           motiv sektörlerinden çözüm ortaklar›na hizmet ver-  ve/veya markan›n itibar kazanmas›nda büyük fayda
           meyi hedefledi¤ini aç›kl›yor: “Bizimle yol alabilece-  sa¤lar.”
           ¤ine inanan herkese kap›m›z aç›k. Bizimle çal›flan                     Halkla iliflkilerin ad›m ad›m
           çözüm orta¤›m›z kendini özel hissediyor, iletiflim ça-                 ilerlenen, zor, dikkat iste-
           l›flmalar›n›n baflar›s› uzun vadeli ve sürekli olmas›n-                   yen ve ikili iliflkilerin
           da yat›yor.”                                                              önem kazand›¤› bir ifl
                                                                                      oldu¤unun unutulma-
              Marka kimliktir                                                         mas›n› isteyen Özgül,
              “Marka kimliktir” diyen Owego Ajans Yönetici Or-                        çözüm orta¤›– med-
           ta¤› Özcan Özgül, markalar›n yüre¤e seslenmeleri                           ya–ajans üçgeninden
           gerekti¤ini vurguluyor, “Tüketici o markay› ald›¤› za-                     oluflan iletiflim çal›fl-
           man o markan›n kimli¤ine bürünür” diyor. Markala-                         malar›nda bu üçgenin
           r›n alg›lama yönetiminde önemli bir mihenk tafl›                          iç aç›lar›n›n birbirini
           olan halkla iliflkilerin, markalara itibar ve müflterile-                 desteklemesinin önemi-
           rinde davran›fl de¤iflikli¤i sa¤lad›¤›n› ifade ediyor.                 ne de¤iniyor.
           Belirlenen hedefle iletiflime ayr›lan bütçenin do¤ru                Türkiye’nin ilk teknolojik kari-
           orant›l› olmas› gereklili¤ine dikkat çeken Özgül, flun-  yer etkinli¤ini Mart ay›nda hayata geçirdiklerini be-
           lar› dile getiriyor: “Halkla iliflkilere ay›rd›¤›n›z bütçe,  lirten Özgül, TechnoKariyer Program› ile Kadir Has,
           hedeflerinizle do¤ru orant›l› olmal›. ‹letiflime  yat›r›m  Yeditepe ve Niflantafl› Üniversiteleri’nin ö¤rencilerini
           yap›lmal›. Çözüm ortaklar›m›z›n bizi ilgilendiren her  Exper, Kingston, Dojop, Yenibiris.com gibi biliflim
           iflinden haberdar olmal›y›z. Biz çözüm orta¤›m›z›n  profesyonelleriyle buluflturduklar›n› anlat›yor. Ö¤-
           çal›flan›ym›fl›z gibi çal›fl›yoruz. Hatta bir çözüm orta-  rencilerin özgeçmifllerini toplayan biliflim profesyo-
           ¤›m›z bize ‘Benden çok siz flirkete geliyorsunuz’ de-  nelleri, etkinlik boyunca onlara kendi kariyer dene-
           di. Çözüm orta¤›m›z›n bünyesinde iletiflim çal›flmala-  yimlerini aktarm›fl. Önümüzdeki günlerde yeni bir
           r›yla ilgilenen en az bir çal›flan›n›n da olmas› flart.  proje üzerine çal›flt›klar›n› kaydeden Özgül, 2014 y›-
           Çünkü muhteflem bir pasta için tüm malzemeler eli-  l›nda ikinci bir TechnoKariyer etkinli¤i düzenlemeyi
           nizde olmal›. Çözüm orta¤›m›z bize içerik ve malze-  hedeflediklerini de dile getiriyor.
                                                                                        Ekim 2013 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70