Page 65 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 65
kitleye ulaflma, al›nan aksiyonlar›n ölçülmesi gibi çe-
flitli parametrelerin öne ç›kt›¤›n› anlatan Hantal, iflin AJANSIN KURULUfiU
s›rr›n› aç›kl›yor: “Para harcamadan kazanamazs›n›z.”
Çal›flt›klar› çözüm ortaklar›n›n ne istedi¤ini bilme- Üniversitede banka ve sigortac›l›k e¤itimi alan
sinin önemini vurgulayan Hantal, halkla iliflkiler ça- Enise Hantal, 1997’de ifl hayat›na ad›m›n› Ant Ya-
l›flmalar›n›n uzun vadeli olmas› gereklili¤ine iflaret y›nc›l›k’ta atar. Patronu fierif Antepli’nin bilgi ve
ediyor: “‹fl ortaklar›m›zla ayn› dili konuflmak, onlar›n deneyimlerinin kendisine ›fl›k tuttu¤unu belirten
ne istedi¤ini bilmek kadar onlar›n bizden ne isteye- Hantal, k›sa bir süre sonra flirketin bütün yay›n-
bileceklerini bilmeleri ve hangi hedef kitleye hitap lar›n›n reklam müdürü olur. Hayat›n› ise bir kitap
ettiklerinin fark›nda ve hedef belirleyecek standartta de¤ifltirir: “Ferrarisini Satan Bilge.” Kitab› okur
olmalar› çok önemli. ‹flin baflar›s› için çözüm orta¤›- ve istifa eder. Y›l; 2004. Sudan ç›km›fl bal›k gibi-
n›z iletiflime aç›k olmal›, kendi iç iletifliminde de ile- dir. Eset Nod 32’de Alain Soria’yla görüflür, ken-
tiflimin bir ihtiyaç oldu¤unu bilmeli ve profesyonel- disine bir f›rsat verilmesini ister. Dört y›l boyun-
lerle çal›flmay› tercih etmeli. Bir pazarlama bütçesi ca bu flirketle yol al›r, onlar›n iletiflim çal›flmala-
ve hedefleriyle do¤ru orant›l› halkla iliflkiler bütçesi r›n› üstlenir. Sonras›nda Crea Biliflim, BT Kurum-
olmal›.” sal, Genius, Helyum Biliflim, Ncomputing, Panda,
Bir sektörden yaln›zca bir çözüm ortaklar› aras›ndad›r. Enise Hantal, 2012
firmayla çal›flt›klar›n› söyle- y›l›n›n fiubat ay›nda saat ve mücevherat sektö-
yen Hantal, “Çal›flt›¤›m›z ründe üst düzey yöneticilik deneyimine sahip or-
firman›n rakibiyle çal›fl- ta¤› Özcan Özgül ile Owego Ajans› kurar. Ajan-
may›z” diyor. Sosyal s›n ad›n› alma hikayesi ilginç. Televizyonda bir
medyan›n ve interne- belgeselde New York’a ba¤l› Owego kasabas› gö-
tin yükselen mecra rülür, sessiz, sakin ve suç oran› s›f›r olan kasaba
oldu¤unu düflünen harikad›r. Hantal anlat›yor: “Owego’nun ‹ngilizce
Hantal, televizyonun aç›l›m›na bakt›¤›n›zda da O- we- go ‘Hadi biz gi-
hala en etkili iletiflim delim’ anlam› da var, ayr›ca söyleyifli çok kolay
mecras› oldu¤una ina- ve uluslararas› bir ad.”
n›yor. Hantal, biliflim
sektöründe uzmanl›¤›yla
öne ç›kan Owego Ajans’›n saat, me sa¤larsa çok güzel bir pasta yapabiliriz. Bir de
mücevherat gibi lüks tüketim ürünleri, oteller ve res- tabii baflar› için ifl süreklili¤i büyük önem tafl›yor. Bir
taurantlar›n yan›s›ra tekstil, g›da, ayakkab› ve oto- iletiflim dan›flman›yla çal›fl›yor olmak kuruluflun
motiv sektörlerinden çözüm ortaklar›na hizmet ver- ve/veya markan›n itibar kazanmas›nda büyük fayda
meyi hedefledi¤ini aç›kl›yor: “Bizimle yol alabilece- sa¤lar.”
¤ine inanan herkese kap›m›z aç›k. Bizimle çal›flan Halkla iliflkilerin ad›m ad›m
çözüm orta¤›m›z kendini özel hissediyor, iletiflim ça- ilerlenen, zor, dikkat iste-
l›flmalar›n›n baflar›s› uzun vadeli ve sürekli olmas›n- yen ve ikili iliflkilerin
da yat›yor.” önem kazand›¤› bir ifl
oldu¤unun unutulma-
Marka kimliktir mas›n› isteyen Özgül,
“Marka kimliktir” diyen Owego Ajans Yönetici Or- çözüm orta¤›– med-
ta¤› Özcan Özgül, markalar›n yüre¤e seslenmeleri ya–ajans üçgeninden
gerekti¤ini vurguluyor, “Tüketici o markay› ald›¤› za- oluflan iletiflim çal›fl-
man o markan›n kimli¤ine bürünür” diyor. Markala- malar›nda bu üçgenin
r›n alg›lama yönetiminde önemli bir mihenk tafl› iç aç›lar›n›n birbirini
olan halkla iliflkilerin, markalara itibar ve müflterile- desteklemesinin önemi-
rinde davran›fl de¤iflikli¤i sa¤lad›¤›n› ifade ediyor. ne de¤iniyor.
Belirlenen hedefle iletiflime ayr›lan bütçenin do¤ru Türkiye’nin ilk teknolojik kari-
orant›l› olmas› gereklili¤ine dikkat çeken Özgül, flun- yer etkinli¤ini Mart ay›nda hayata geçirdiklerini be-
lar› dile getiriyor: “Halkla iliflkilere ay›rd›¤›n›z bütçe, lirten Özgül, TechnoKariyer Program› ile Kadir Has,
hedeflerinizle do¤ru orant›l› olmal›. ‹letiflime yat›r›m Yeditepe ve Niflantafl› Üniversiteleri’nin ö¤rencilerini
yap›lmal›. Çözüm ortaklar›m›z›n bizi ilgilendiren her Exper, Kingston, Dojop, Yenibiris.com gibi biliflim
iflinden haberdar olmal›y›z. Biz çözüm orta¤›m›z›n profesyonelleriyle buluflturduklar›n› anlat›yor. Ö¤-
çal›flan›ym›fl›z gibi çal›fl›yoruz. Hatta bir çözüm orta- rencilerin özgeçmifllerini toplayan biliflim profesyo-
¤›m›z bize ‘Benden çok siz flirkete geliyorsunuz’ de- nelleri, etkinlik boyunca onlara kendi kariyer dene-
di. Çözüm orta¤›m›z›n bünyesinde iletiflim çal›flmala- yimlerini aktarm›fl. Önümüzdeki günlerde yeni bir
r›yla ilgilenen en az bir çal›flan›n›n da olmas› flart. proje üzerine çal›flt›klar›n› kaydeden Özgül, 2014 y›-
Çünkü muhteflem bir pasta için tüm malzemeler eli- l›nda ikinci bir TechnoKariyer etkinli¤i düzenlemeyi
nizde olmal›. Çözüm orta¤›m›z bize içerik ve malze- hedeflediklerini de dile getiriyor.
Ekim 2013 KobiEfor 65