Page 135 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 135
DOSYA/AMBALAJ
l› rijit-sert ve flexible-esnek ambalajlar ile a¤›rl›kl›
olarak bigbaglerde, d›fl ve iç piyasaya sürülecek
ürünlerin tafl›nmas›nda gerekli olan oluklu mukavva
ve paletlerde olaca¤›n› belirten Korkut, 2011 y›l› ve-
rileri ile ilgili flu bilgileri veriyor: “Bu senenin ilk 5
ay›ndaki ihracat›n yaklafl›k 1.2 milyar dolar olarak
gerçekleflmifl olup 2011 sonunda 2.88 milyar dolar-
l›k bir ihracat toplam›na iflaret etmektedir.”
Sektörümüz rekabetçi olmufltur
Hüseyin
Semerci
1) Olumsuz alg›s› yüksek sektör
2) Hammadde girdisi aç›s›ndan d›fla ba¤›ml›l›k
ve yüksek enerji maliyeti
3) Mamul ve makine ithalat denetimimi olmamas›
4) Standard› olmayan sektör
Plastik Sanayicileri Derne¤i (PAGDER), plastik 5) Nitelikli ara eleman› olmayan sektör
sektöründe faaliyet gösteren çok say›da dernek ara- 6) Sektörde iflbirli¤i ve güçbirli¤i yok
s›nda, 249 üyesi ile Türk Plastik ve Plastik ‹flleme 7) Fiyat istikrar› olmayan sektör
Makineleri sektörünün en etkin sivil toplum örgütü 8) Rekabeti çok olan, kârl›l›¤› olmayan sektör
konumunda. 40 y›l› aflan süre içinde üslendi¤i mis- Semerci PAGDER olarak, çal›fltayda ortaya konan
yonunu baflar› ile sürdüren dernek plastik ve plastik tespitlerin iyilefltirilmesine ve gelifltirilmesine yöne-
iflleme makineleri sektörlerinin tümünü temsil edi- lik çal›flmalara a¤›rl›k verdiklerini kaydediyor.
yor. PAGDER Baflkan› Hüseyin Semerci, sektörel
stratejileri söyle s›ral›yor: Sektörün Performans› Yüksek
l Plastik hammadde üretim kapasitesinin art›r›l- Türk Plastik Sanayici-
mas›na yönelik yat›r›mlar›n teflvik edilmesi, leri Araflt›rma, Gelifltirme
l Gelecekte hakim olacak ve yüksek katma de¤er ve E¤itim Vakf› (PAGEV)
yaratacak teknoloji yat›r›mlar›n›n teflvik edilmesi verilerine göre, plastik
l Ar-Ge faaliyetlerinin ve uzman iflgücü yetifltiril- sektörü 2011 y›l›n›n ilk 6
mesinin teflvik edilmesi ay›nda geçen y›l›n ayn›
l Geri dönüflüm prosesi için uygulamal› projeleri- dönemine oranla yüzde
nin teflvik edilmesi 30 art›flla 2 milyar 353
l Sektörün AB’ye uyum çal›flmalar›nda geçifl dö- milyon dolarl›k ihracat
nemi için gerekli alt yap›n›n haz›rlanmas› yapt›. Sektörün Ocak-Ha-
Semerci, ekonomik konjonktürden ve siyasi otori- ziran döneminde en fazla
tenin uygulamalar›ndan kaynaklanan sorunlar›n çö- ihracat yapt›¤› ilk 10 ül-
zümü için çal›flmalar yaparak, plastik sektörünün ge- kenin s›ras›yla Irak, Al-
nel sorunlar›na yönelik çözüm önerileri gelifltirerek manya, Rusya Federasyo-
bu önerileri ilgili platformlara tafl›maya çal›flt›klar›n› nu, Romanya, Azerbay-
söylüyor. Plastik sektörünün sorunlar›n›n çözümü can, Fransa, ‹talya, Birle-
amac›yla sektörle ilgili tüm sivil toplum örgütleri ile flik Krall›k, Ukrayna ve
yak›n iliflkiler ve iflbirlikleri kurduklar›n› ifade eden Bulgaristan oldu. PAGEV Mehmet Uysal
Semerci, yak›n dönemde PAGDER önderli¤inde ya- ilk yar› de¤erlendirme ra-
p›lan Özde¤erlendirme Çal›fltay›’nda sektörü masaya porunda, plastik sektörü-
yat›rd›klar›n› belirtiyor. Sektörün güçlü ve zay›f yön- nün bu dönemdeki hammadde ve mamul ithalat›n›n
leri, önemli sorunlar› ve çözüm önerileri üzerinde 2,5 milyon ton ve 5,5 milyar dolar olarak gerçeklefl-
duruldu¤unun alt›n› çizen Semerci, çal›fltay sonucun- ti¤i belirtilirken, h›zla büyüyen sektörün hammadde-
da ç›kan rapora göre, plastik sektörünün öncelikli de ithalata ba¤›ml›l›¤›n›n devam etti¤ine iflaret edi-
olarak çözülmesi gereken 8 ana sorunu bulundu¤u- liyor. Rapora göre, plastik hammadde ithalat›n›n
na dikkat çekiyor: 2011 y›l› sonunda 5,6 milyon ton ve 10,6 milyar do-
136 KobiEfor Eylül 2011