Page 133 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 133
DOSYA/AMBALAJ
Geçen y›l› 1.5 milyon tonluk
üretim ve 2 milyar dolar
ciroyla kapatan endüstriyel
ambalaj sanayi, firmalar›n
süreklilik gösteren yeni
yat›r›mlar›, ihracat paylar›n›
art›rma çabalar› ve her geçen
gün artan beklentileriyle
büyümeye yönelik
net sinyaller veriyor.
Türkiye Ambalaj Sektörü
H›z kazand›
A mbalaj sektörü, 2010 y›l›nda yüzde 3 büyü- l H›zl› kentleflme
l Nüfus art›fl›
me ve 4.8 milyon ton üretimle toparlanma
l Yaflam standartlar›n›n yükselmesi
sürecine girdi, ihracatta yüzde 12’lik art›fl ve
2 milyar 260 milyon dolar ciroyla kriz önce-
l Tüketim al›flkanl›klar›ndaki de¤iflmeler
si seviyesine ulaflt›. Kriz sonras›nda yaralar›n› saran l Kad›nlar›n ifl hayat›na kat›l›m›ndaki art›fl
ve h›zl› bir toparlanma sürecine giren sektör, 2009 l Al›flverifl merkezlerinin yayg›nlaflmas›
y›l›nda 4 milyon 668 bin ton olan üretimini 2010 y›- l Perakende al›flverifl e¤iliminin artmas›
l›nda yüzde 2-3 gibi art›rarak 4.8 milyon tona ç›kar- l Tüketim ürünlerine olan talep art›fl›
d›. Projeksiyonlar, sektörün geliflimini l ‹hracat›n artmas›
sürdürece¤i yönünde. 2010’da 85
dolar olan kifli bafl› ambalaj tü- Sektörün Yap›s›
ketiminin 2015 y›l›nda 137 dolar Türkiye’de ambalaj malzemesi üreten
olmas›, sektörün cirosunun ise yaklafl›k 5 bin firma bulunuyor. Bu firma-
bugünkü 6 milyar 120 milyon do- lar›n büyük ço¤unlu¤u orta ve küçük ölçekli
lardan, 10 milyar 300 milyon dola- (KOB‹) firmalar olurken, 18 ambalaj üreticisi
ra ç›kmas› öngörülüyor. H›zl› geli- ifl hacmi bak›m›ndan Türkiye’nin en büyük
flen bir sektör olan ambalaj sanayi, 500 flirketi aras›nda yer al›yor. Sektörde fa-
y›lda ortalama yüzde 10 oran›nda aliyet gösteren firmalar; plastik, ka¤›t-karton,
büyüyor. Türkiye ambalaj sanayi flu metal, cam ve ahflap ambalaj olmak üzere
nedenlerle büyüme performans› befl ana grupta üretim yap›yor. Y›ll›k 3.5 mil-
yüksek bir sektör: yon ton ambalaj tüketilen sektöre alt gruplar
134 KobiEfor Eylül 2011