Page 133 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 133

DOSYA/AMBALAJ



























             Geçen y›l› 1.5 milyon tonluk
               üretim ve 2 milyar dolar
              ciroyla kapatan endüstriyel
              ambalaj sanayi, firmalar›n
                süreklilik gösteren yeni
             yat›r›mlar›, ihracat paylar›n›
            art›rma çabalar› ve her geçen
               gün artan beklentileriyle
                   büyümeye yönelik
                 net sinyaller veriyor.

                                         Türkiye Ambalaj Sektörü
                             H›z kazand›







           A      mbalaj sektörü, 2010 y›l›nda yüzde 3 büyü-  l H›zl› kentleflme
                                                              l Nüfus art›fl›
                  me ve 4.8 milyon ton üretimle toparlanma
                                                              l Yaflam standartlar›n›n yükselmesi
                  sürecine girdi, ihracatta yüzde 12’lik art›fl ve
                  2 milyar 260 milyon dolar ciroyla kriz önce-
                                                              l Tüketim al›flkanl›klar›ndaki de¤iflmeler
            si seviyesine ulaflt›. Kriz sonras›nda yaralar›n› saran  l Kad›nlar›n ifl hayat›na kat›l›m›ndaki art›fl
            ve h›zl› bir toparlanma sürecine giren sektör, 2009  l Al›flverifl merkezlerinin yayg›nlaflmas›
            y›l›nda 4 milyon 668 bin ton olan üretimini 2010 y›-  l Perakende al›flverifl e¤iliminin artmas›
            l›nda yüzde 2-3 gibi art›rarak 4.8 milyon tona ç›kar-  l Tüketim ürünlerine olan talep art›fl›
            d›. Projeksiyonlar, sektörün geliflimini           l ‹hracat›n artmas›
            sürdürece¤i yönünde. 2010’da 85
            dolar olan kifli bafl› ambalaj tü-                             Sektörün Yap›s›
            ketiminin 2015 y›l›nda 137 dolar                            Türkiye’de ambalaj malzemesi üreten
            olmas›, sektörün cirosunun ise                          yaklafl›k 5 bin firma bulunuyor. Bu firma-
            bugünkü 6 milyar 120 milyon do-                        lar›n büyük ço¤unlu¤u orta ve küçük ölçekli
            lardan, 10 milyar 300 milyon dola-                    (KOB‹) firmalar olurken, 18 ambalaj üreticisi
            ra ç›kmas› öngörülüyor. H›zl› geli-                   ifl hacmi bak›m›ndan Türkiye’nin en büyük
            flen bir sektör olan ambalaj sanayi,                   500 flirketi aras›nda yer al›yor. Sektörde fa-
            y›lda ortalama yüzde 10 oran›nda                      aliyet gösteren firmalar; plastik, ka¤›t-karton,
            büyüyor. Türkiye ambalaj sanayi flu                    metal, cam ve ahflap ambalaj olmak üzere
            nedenlerle büyüme performans›                         befl ana grupta üretim yap›yor. Y›ll›k 3.5 mil-
            yüksek bir sektör:                                    yon ton ambalaj tüketilen sektöre alt gruplar

           134 KobiEfor Eylül 2011
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138