Page 137 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 137

DOSYA/AMBALAJ



           Farkl›l›¤› Gizlilik Politikas›nda

                           Elit 24 Ambalaj Reklamc›l›k Sanayi,
                        sektöründeki geliflmeleri yak›ndan ta-
                        kip ederek müflterilerine fason amba-
                        laj hizmeti sunuyor. Genel Koordinatör
           Sevinç Kumru, bir promosyon için birkaç firmayla yü-
           rütülen ifli tek bafllar›na yapabilecek potansiyele sahip
           olduklar›n› söylüyor: “Örnek verecek olursak yurt d›-
           fl›ndan ithal edilen bir ürünü Türkiye flartlar›nda sata-
           bilmek için etiketi basabilmekte, bunlar› otomotik eti-  ‹MZASI DÜNYA KAL‹TES‹
           ket makinesiyle ürün üzerine yap›flt›rmakta ve istenen
           flekilde P.E. Shrink yap›p, barkodlar›n› yap›flt›r›p depo-  Saraç Plastik Teknolojileri Sanayi, Beytullah Sa-
           nuza teslim edebiliyoruz. ‹stendi¤i takdirde ink-jette  raç taraf›ndan 1964 y›l›nda kuruldu. ‹kinci el maki-
           üç sat›ra kadar yaz› da yaz›labilir. Promosyon istendi-  ne sat›fl› konusunda faaliyet gösteriyor. 25 çal›fla-
           ¤inde kutular matbaam›zda bas›l›p, içine gerekti¤i tak-  n›yla Avrupa menfleli ikinci el makineleri yeniliyor,
           dirde PVC Speratör yap›l›yor.”                    garantili olarak sat›fl ve sat›fl sonras› servis ve ye-
                                                             dek parça hizmetiyle piyasa sunuyor. Firman›n
                                                             ürün yelpazesinde 20 ton ile 2000 ton aras›nda
                                                             de¤iflen plastik enjeksiyon makineleri, fliflirme ma-
                                                             kineleri ve ekstrüder hatlar› bulunuyor. fiirketin ‹h-
                                                             racat Müdürü Tuba Saraç, ticari hizmet fark›n› flöy-
                                                             le tan›ml›yor: “Avrupa’dan ithal etti¤imiz makine-
                                                             leri, revizyonlu ya da orijinal haliyle hem yurt içi-
                                                             ne sat›yor, hem dünyan›n çok farkl› ülkelerine ih-
                                                             raç ediyoruz.  ABD, Avrupa, Orta Do¤u, Kuzey Af-
                                                             rika ve Güney Afrika ihracat pazarlar›m›zdan baz›-
                                                             lar›d›r.” Saraç,  2011 y›l› ilk yar›s›nda iyi bir perfor-
                                                             mans gösterdiklerini, ancak dünyadaki geliflmeleri
                                                             de hesaba katarak ikinci yar›da biraz yavafllama
                                                             beklediklerini söylüyor: “Son dönem projelerimiz
                                                             Güney Amerika ve Afrika’ya yönelik. Tüm dünya-
                                    Depolama için rafl› siste-  dan gelen talep ve ihtiyaçlardan dolay› önümüzde-
                                  mine sahip olduklar›n› ve  ki dönemde Avrupa’da bir flirket kurup oradan di-
                                  her türlü kayd› bilgisayar  rekt tüm dünyaya hizmet etmek istiyoruz.”  “Bizim
                                  sisteminde tuttuklar›n› ifa-  temel vizyonumuz, sektörün üretimini sat›fl odakl›
                                  de eden Kumru,  “Ayr›ca    anlay›fltan ç›kart›p kalite ve müflteri odakl› hale
                                  PVC Shrink ve P.O. Shrink  getirebilmektir” diyen Saraç, Çin’den çok kolayl›k-
           makinelerimizde yüksek kapasitede shrink yap›labil-  la ithal edilen kalitesiz ve sahte CE belgeli plastik
           mektedir. Bilister ambalajlaman›n tüm safhalar› bün-  iflleme makinelerinin hem yerli plastik makine üre-
           yemiz içinde yap›lmaktad›r” diyor.  Ar-Ge ve inovasyo-  ticilerine zarar verdi¤ini, hem de makine operatör-
           na yap›lan yat›r›mlar›n önemine de¤inen Kumru, y›lda  lerinin sa¤l›¤›n› tehdit etti¤ini belirtiyor. Saraç, çö-
           ortalama yüzde 30 büyüdüklerini belirtiyor.       zümü ithal edilen Çin makinelerinin kalite deneti-
              Farkl› pazarlar› hedef alan, flirket kültürlerinin ve  mine tabi tutulmas›nda görüyor. Ana hedeflerinin
           amaçlar›n›n de¤ifliklik gösterdi¤i birçok firma ile çal›fl-  daima yat›r›mc› sanayiciye hassas ve kalitesi yük-
           t›klar›na iflaret eden Kumru, bu farkl›l›¤›n Elit24’ün giz-  sek makineleri düflük fiyatla sunmak oldu¤una ifla-
           lilik politikas›na birebir yans›d›¤›n› ve kaliteli üretimin  ret eden Saraç, firman›n kimli¤ini özetliyor: “Müfl-
           temel flartlar›n› daha detayl› inceleyebilme olana¤›  terilerimizin bizi tercih etmesindeki faktörler; sat›fl
           sa¤lad›¤›n› kaydediyor. Kumru, Elit24 politikas›n›n 3  sonras› güvenilir hizmet deste¤imiz, 7/24 ulafl›labi-
           ana prensipten yola ç›kt›¤›n› vurguluyor: “Elit24 kali-  lir olmam›z ve 45 y›l› aflk›n tecrübemizdir. Kalite
           tesine uygun olmayan hiçbir ürünü bilerek sevk etmi-  kontrol ünitemizde revizyon olan bütün makinele-
           yoruz.  Müflteri memnuniyetini s›f›r hata ile sa¤lamak  rin parçalar› test ortam›nda kontrol ediliyor. Firma-
           ad›na müflterilerimizden gelen flikayetleri en ayr›nt›l›  n›n fliar›: Her makinemizde kalite imzam›z var.”
           flekilde inceleyerek, inceleme sonuçlar› ve al›nan ön-
           lemleri müflterilerimizle paylafl›yoruz. Müflterilerimizin
           tüm standartlar›, kalite hedefleri, promosyon faaliyet-
           lerini gizli tutuyoruz.” Tuzla Kimyac›lar Organize Böl-
           gesi’ndeki fabrikas›nda yaklafl›k 250 personel istih-
           dam eden Elit 24, 14 bin 500 metrekare üretim ve de-
           polama, ikibin metrekare idari alana sahip.

            138 KobiEfor  Eylül 2011
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142