Page 138 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 138

Öncelik Kaliteli Hizmet
              Protec Medikal Plastik ve Otomasyon Sanayi, Türk  tiklerinin alt›n› çiziyor. Distribütörlü¤ünü yapt›klar›
            Plastik Sektörü’ne dan›flmanl›k hizmetleri vermek ve  BMB’nin plastik enjeksiyon makinelerindeki yenilik-
            kalite ekipmanlar› distribütörlü¤ü yapmak üzere faali-  lerle sektörde öncü konumunda oldu¤unu ifade eden
            yetlerine 1996 y›l›nda bafllad›. 2001 y›l›ndan bu yana  Tankut, özellikle 1400 ton kilitleme gücüne kadar
            plastik sektöründe BMB plastik enjeksiyon makinele-  imal edilen Hybride serisinin hem ambalaj sektörü
            ri, Campetella robotik sistemleri ve di¤er teknolojik  hem de di¤er sektörlerde h›z, verimlilik ve enerji ta-
            ürünlerin distribütörü olarak çal›fl›yor. fiirketin kurucu  sarrufu konular›nda üreticiye büyük katk› sa¤lad›¤›n›
            ortaklar›ndan Selim Tankut, Türkiye’de yat›r›m yap-  kaydediyor.
            may› amaçlayan yabanc› sermayeli firmalara dan›fl-  Tankut, plastik sektöründe yaflanan s›k›nt›lara da
            manl›k yapmakla birlikte, özellikle ‹talya ve ‹srail’e  de¤iniyor: “Verimlili¤i ön plana almayan sadece bü-
            plastik enjeksiyon kal›plar› ihraç ettiklerini söylüyor.  yümeye dayal› yat›r›mlar, kriz dönemlerinde firmala-
            Firmalar›n Ar-Ge çal›flmalar›na da destek verdiklerini  ra a¤›r yükler getirir. Buradaki en önemli unsur, ya-
            belirten Tankut, “Distribütör firma olarak amac›m›z  t›r›mlara yönelik teflvik kanunlar›n›n de¤iflmesi ve
            Türk Plastik Sektörü’ne kaliteli makine ve ekipmanla-  yat›r›mc›lar›n uzun vadeli finans olanaklar›ndan ya-
            r› getirmek, yeni teknolojileri Türkiye’ye tan›tmak,  rarlanamamas› olarak gösterilebilir. Örnek verecek
            üretici firmalar›n verimliliklerinin artmas›na ve onlar›n  olursak,  Almanya’da leasing süreleri 7-10 y›l aras›n-
            uluslararas› piyasalarda büyümelerine katk›da bulun-  da ve yüzde 2-3 vade fark› ile gerçekleflirken, Türk
            makt›r” diyor. Tankut, özellikle sat›fl sonras› hizmet-  sanayicisi bu flartlarla yat›r›m yapam›yor. Bu da sa-
            lerde en iyiyi sunmaya çal›flt›klar›n›n ve müflterilerle  nayiciyi ucuz ve yat›r›m geri dönüfl h›z› k›sa olacak
            her zaman partner ve çözüm orta¤› olarak hareket et-  aray›fllara itiyor.”














                                                                                       Eylül  2011 KobiEfor 139
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143