Page 82 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 82
AJANS
Gazetecilik ruhuyla çal›flan
iletiflim ajans›;
PR Bas›n
Halkla
‹liflkiler Kerim Sallanc›
Gazetecilik ruhuyla kurulufllara “bas›n dan›flmanl›¤›” hizmeti veren PR Bas›n ve
Halkla ‹liflkiler Ajans Baflkan› Kerim Sallanc›, KOB‹’lere yapt›klar› iflte her zaman
en iyisi olmay› hedeflemeleri gerekti¤ini söylüyor.
l Röportaj: Deniz YANIKTAfi l
P R Bas›n ve Halkla ‹liflkiler, genç kadrosuyla vurgulayan Kerim Sallanc› akl›na yatmayan kurulufl-
y›llara dayanan deneyimini harmanlayarak
la çal›flm›yor ve iddial›; “Baz› kurumlar geliyor, bizim
flu ürünümüzü tan›t›n. Hiç tan›m›yorsak, bu ürünün
yol al›yor. Kuruluflundan bu yana hizmet ver-
di¤i müflterileriyle karfl›l›kl› güven esas›na da-
yanan iliflkisi sayesinde birlikte pek çok baflar›l› ça- çevreye zarar› var m›, yok mu? Sizin iyi, do¤ru de-
meniz yeterli de¤il. Firman›n markas›n›n veya ürü-
l›flmalara imza atan ajans, dan›flmanl›¤›n› yapt›¤› ku- nün çevreye, kifliye zarar›, bir aksakl›¤› var m›? Kifli,
rumun, kurumsal iletiflim, sponsorluk yönetimi, pa- kurum kimdir, nedir, nas›l bilinir? Ne yapmak istiyor?
zarlama iletiflimi, iç iletiflim, medya iliflkileri yöneti- Bunlar önemlidir. E¤er dürüst, do¤ru bir kurum, ki-
mi, lider iletiflimi, kriz iletiflimi ve etkinlik yönetimi fli, ürün veya hizmet de¤ilse ve biz onunla çal›fl›rsak
gibi ihtiyaç duydu¤u tüm hizmetlere cevap veriyor. benim iflimi b›rak›p köyüme geri dönmem gerekir.
Ajans, g›da, tekstil, konfeksiyon, otomotiv, maden, Ürün ithalse diyorum ki altyap›n› oluflturdun mu?
demir-çelik, demir d›fl› metaller, otomotiv yan sana- ‹thal ürün getirenden çevre, sa¤l›k aç›s›ndan zararl›
yisi, turizm gibi sektörlere ve araflt›rma flirketlerine olmad›¤›na dair üniversitelerden rapor istiyoruz. So-
hizmet sunuyor. ruyoruz, örne¤in getirdin bir otomobil, 3 gün sonra
yedek parçan, servisin yok, ne olacak? Otomobilse
Marka güvendir yedek parça servislerin var m›, altyap›n› oluflturdun
PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler Ajans Baflkan› Kerim mu, ürünün devam› gelecek mi vs. her fleyi sorgulu-
Sallanc›, “Marka, güvendir. Sat›fl sonras› hizmete yoruz. Çünkü 30 y›la yak›nd›r sektörde var›m. Asl›n-
önem vermeniz, ürününüzün arkas›nda durman›z la- da bunda bizim bir sorumlulu¤umuz yok ama dolay-
z›m” diyor. Çal›flt›¤› firmalar› titizlikle seçtiklerini l› yoldan bizim sorumlulu¤umuz oldu¤una inan›yo-
ruz. Çünkü insanlar bizim haberimize bak›p, bu iyi-
dir diye düflünüp sat›n alabilir, bunun bir yükümlü-
Orka Group Damat ADV Tween lü¤ü var. ‹nanmad›¤›m›z ifli yapm›yoruz.” Gazetecile-
Bas›n Toplant›s› rin ve ekonomi fleflerinin ço¤uyla y›llara dayanan ar-
kadafll›klar›, dostluklar› bulundu¤unu vurgulayan
Sallanc›, “30 y›l az bir zaman de¤il. Çal›flt›¤›m kuru-
lufla rahatl›kla gidip beni, nas›l ifl yapt›¤›m› istedi¤i
gazeteciden sorup ö¤renebilece¤ini söylerim” diyor.
Sallanc›, her sektörden bir firmayla çal›flmay› ilke
edindiklerini söylüyor.
PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler’in as›l ifli;
bas›n dan›flmanl›¤›
Marmara Üniversitesi Bas›n Yay›n Yüksek Oku-
lu’ndan 1982 y›l›nda mezun olan Kerim Sallanc›,
82 KobiEfor Temmuz 2011