Page 82 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 82

AJANS



                Gazetecilik ruhuyla çal›flan
                        iletiflim ajans›;

                  PR Bas›n




                       Halkla



                    ‹liflkiler                                 Kerim Sallanc›






              Gazetecilik ruhuyla kurulufllara “bas›n dan›flmanl›¤›” hizmeti veren PR Bas›n ve
             Halkla ‹liflkiler Ajans Baflkan› Kerim Sallanc›, KOB‹’lere yapt›klar› iflte her zaman
                              en iyisi olmay› hedeflemeleri gerekti¤ini söylüyor.

                                        l    Röportaj: Deniz YANIKTAfi      l

          P      R Bas›n ve Halkla ‹liflkiler, genç kadrosuyla  vurgulayan Kerim Sallanc› akl›na yatmayan kurulufl-
                 y›llara dayanan deneyimini harmanlayarak
                                                            la çal›flm›yor ve iddial›; “Baz› kurumlar geliyor, bizim
                                                            flu ürünümüzü tan›t›n. Hiç tan›m›yorsak, bu ürünün
                 yol al›yor. Kuruluflundan bu yana hizmet ver-
                 di¤i müflterileriyle karfl›l›kl› güven esas›na da-
           yanan iliflkisi sayesinde birlikte pek çok baflar›l› ça-  çevreye zarar› var m›, yok mu? Sizin iyi, do¤ru de-
                                                            meniz yeterli de¤il. Firman›n markas›n›n veya ürü-
           l›flmalara imza atan ajans, dan›flmanl›¤›n› yapt›¤› ku-  nün çevreye, kifliye zarar›, bir aksakl›¤› var m›? Kifli,
           rumun, kurumsal iletiflim, sponsorluk yönetimi, pa-  kurum kimdir, nedir, nas›l bilinir? Ne yapmak istiyor?
           zarlama iletiflimi, iç iletiflim, medya iliflkileri yöneti-  Bunlar önemlidir. E¤er dürüst, do¤ru bir kurum, ki-
           mi, lider iletiflimi, kriz iletiflimi ve etkinlik yönetimi  fli, ürün veya hizmet de¤ilse ve biz onunla çal›fl›rsak
           gibi ihtiyaç duydu¤u tüm hizmetlere cevap veriyor.  benim iflimi b›rak›p köyüme geri dönmem gerekir.
           Ajans, g›da, tekstil, konfeksiyon, otomotiv, maden,  Ürün ithalse diyorum ki altyap›n› oluflturdun mu?
           demir-çelik, demir d›fl› metaller, otomotiv yan sana-  ‹thal ürün getirenden çevre, sa¤l›k aç›s›ndan zararl›
           yisi, turizm gibi sektörlere ve araflt›rma flirketlerine  olmad›¤›na dair üniversitelerden rapor istiyoruz. So-
           hizmet sunuyor.                                  ruyoruz, örne¤in getirdin bir otomobil, 3 gün sonra
                                                            yedek parçan, servisin yok, ne olacak? Otomobilse
              Marka güvendir                                yedek parça servislerin var m›, altyap›n› oluflturdun
              PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler Ajans Baflkan› Kerim  mu, ürünün devam› gelecek mi vs. her fleyi sorgulu-
           Sallanc›, “Marka, güvendir. Sat›fl sonras› hizmete  yoruz. Çünkü 30 y›la yak›nd›r sektörde var›m. Asl›n-
           önem vermeniz, ürününüzün arkas›nda durman›z la-  da bunda bizim bir sorumlulu¤umuz yok ama dolay-
           z›m” diyor. Çal›flt›¤› firmalar› titizlikle seçtiklerini  l› yoldan bizim sorumlulu¤umuz oldu¤una inan›yo-
                                                            ruz. Çünkü insanlar bizim haberimize bak›p, bu iyi-
                                                            dir diye düflünüp sat›n alabilir, bunun bir yükümlü-
                                 Orka Group Damat ADV Tween  lü¤ü var. ‹nanmad›¤›m›z ifli yapm›yoruz.” Gazetecile-
                                           Bas›n Toplant›s›  rin ve ekonomi fleflerinin ço¤uyla y›llara dayanan ar-
                                                            kadafll›klar›, dostluklar› bulundu¤unu vurgulayan
                                                            Sallanc›, “30 y›l az bir zaman de¤il. Çal›flt›¤›m kuru-
                                                            lufla rahatl›kla gidip beni, nas›l ifl yapt›¤›m› istedi¤i
                                                            gazeteciden sorup ö¤renebilece¤ini söylerim” diyor.
                                                            Sallanc›, her sektörden bir firmayla çal›flmay› ilke
                                                            edindiklerini söylüyor.

                                                              PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler’in as›l ifli;
                                                              bas›n dan›flmanl›¤›
                                                              Marmara Üniversitesi Bas›n Yay›n Yüksek Oku-
                                                            lu’ndan 1982 y›l›nda mezun olan Kerim Sallanc›,

           82 KobiEfor Temmuz 2011
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87