Page 87 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 87
Prof. Dr. Ünsal Ban, Amerika ve Ortado¤u ile
iflbirli¤i görüflmelerinin sürdü¤ünü; 2011-2012
akademik y›l›nda Ortado¤u’dan yabanc› ö¤renci
almay› planlad›klar›n› söylüyor.
Ban, Türkiye’de havac›l›k sektöründe ihtiyaç du- Teori ile pratik bulufluyor
yulan eleman say›s›n›n y›llarla birlikte artaca¤›n›, zi- E¤itimde teori ve prati¤i birlefltiren Türk Hava Ku-
ra nerdeyse her ilde bir havaalan› bulundu¤unu pay- rumu Üniversitesi, sanayi ile olan iflbirli¤ini yeni
lafl›yor. oluflturulan Sanayi Araflt›rma Çal›flmalar› (SANAR)
üzerinden yürütüyor. Zira Pilotaj ve Sivil Hava Ulafl-
Mezunlar›n ifli haz›r t›rma ‹flletmecili¤i bölümünde okuyacak ö¤renciler,
Üniversitenin ö¤renci kapasitesi; 2011-2012 aka- ö¤renim süreleri boyunca (en az 120 gün) sanayi
demik y›l› için Hava Ulaflt›rma Fakültesi Pilotaj Bölü- sektörleri ile birlikte çal›flmak zorundalar. Ö¤rencile-
mü ve ‹flletme Fakültesi Sivil Hava Ulaflt›rma ‹fllet- ri ifl hayat›na haz›rlaman›n önemli oldu¤unu belirten
mecili¤i Bölümü için 12 burslu, 48 ücretli olmak üze- Ban, yürüttükleri çal›flmalar› flöyle özetiyor: “Pilotaj
re 60’ardan toplamda 120 ö¤renciden olufluyor. bölümü için ö¤rencimizin e¤itimi boyunca 260 saat
Derslerin büyük bir bölümünün ‹ngilizce oldu¤u uçufl süreleri bulunmaktad›r. Bu uçufl saatleriyle bir-
okulda; ders programlar› yurtd›fl›ndaki havac›l›k sek- likte önemli bir deneyimleri olmufl olacakt›r. Bunun
törü için eleman yetifltiren birçok üniversitelerin yan› s›ra Pilotaj ve ‹flletme Bölümü ö¤rencileri için
programlar› incelenerek ve gelifltirilerek haz›rlanm›fl. de 2.-3. yar›y›l aras›nda, 4.-5. yar›y›l aras›nda ve 6.-
Programlardan mezun olan ö¤rencilerin, yurtiçi ve 7. yar›y›l aras›nda, gerek üniversitemiz iflbirli¤inde
yurtd›fl›nda çal›flma olana¤› bulmas› hedefleniyor. gerekse kendi baflvurduklar› sektör kurulufllar›nda
Pilotaj bölümünde Uluslararas› Sivil Havac›l›k Teflki- minimum 40’ar günlük sanayi araflt›rma çal›flmalar›
lat› (ICAO), Avrupa Havac›l›k Standard› (JAR-FCL) ve (stajlar›) olacakt›r. Dolay›s›yla sektörü bire bir tan›-
ulusal gereklilikler do¤rultusunda sürdürülen e¤iti- m›fl olacaklard›r.”
min sonunda ö¤renciler ATP(A)-Havayolu Nakliye Pi-
lotu kredisinde CPL(A)-Ticari Pilot lisans›na ve IR(A)-
Aletli Uçufl Yetkisi lisans›na sahip pilotlar olarak me- KEND‹ ELEMANINI KEND‹
zun oluyor. Sivil Havac›l›k Genel Müdürlü¤ü’nün be- YET‹fiT‹RECEK
lirlemifl oldu¤u k›staslara göre ticari bir uçakta pilot
yard›mc›s› olabilmek için en az 207 saat uçmufl ol- Ünsal Ban, üniversite olarak k›sa vadede; ha-
mas› gerekiyor. vac›l›k ve uzay alanlar›nda gereken elemanlar›
Bu anlamda THK Üniversitesi pilotaj ö¤rencileri- donan›ml› olarak yetifltirmeyi, orta vadede Türki-
ne 260 saat uçufl imkan› veriyor. Ayr›ca Türk Hava ye’nin ve bulundu¤u bölgenin havac›l›k, uzay bi-
Kurumu Üniversitesi, ilk (2011-2012 akademik y›l›n- limleri alan›nda en baflar›l› üniversitesi olmay›
da üniversiteye bafllayan) ö¤rencilerini de mezun hedeflediklerini söylüyor. Uzun vadeli hedef ise
olduklar›nda Türk Hava Kurumu, Türkkuflu, Gökçen Türk yap›m› uydular için Türk astronotlar› yetifl-
Havac›l›k ve üniversite bünyesinde istihdam etme- tirmek. Havac›l›k ve uzay bilimleri alan›nda aka-
yi hedefliyor. Ban, ö¤renciyi uygulamal› olarak e¤i- demisyen bulman›n oldukça zor bir durum oldu-
teceklerini dolay›s›yla mezunlar›n›n kendi alan›nda ¤unun alt›n› çizen Ban, bu s›k›nt›y› üniversitede
tam donan›ml› bir çal›flan olaca¤›n› öngörüyor. görev yapan asistanlar› yetifltirerek çözmek iste-
Ban, ilerleyen y›llarla birlikte yer ve kabin hizmet- diklerini paylafl›yor.
leri, biletleme ve rehberlik ile birlikte uzay, uçak,
bilgisayar mühendisli¤i gibi birçok mühendislik bö-
lümlerini de açmay› planlad›klar›n› duyuruyor.
Ban, “Bu bölümlerden mezun olan ö¤rencilerimiz
ayn› zamanda di¤er üniversite ö¤rencileri gibi (ör-
ne¤in elektrik elektronik mühendisli¤inden) mezun
olacak ayr›ca ekstra olarak havac›l›k (mesela uçak
elektrik elektroni¤i) alan›nda da e¤itimli olacaklar-
d›r” diye konufluyor.
Temmuz 2011 KobiEfor 87