Page 87 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 87

Prof. Dr. Ünsal Ban, Amerika ve Ortado¤u ile
                                                                       iflbirli¤i görüflmelerinin sürdü¤ünü; 2011-2012
                                                                      akademik y›l›nda Ortado¤u’dan yabanc› ö¤renci
                                                                                 almay› planlad›klar›n› söylüyor.

              Ban, Türkiye’de havac›l›k sektöründe ihtiyaç du-  Teori ile pratik bulufluyor
           yulan eleman say›s›n›n y›llarla birlikte artaca¤›n›, zi-  E¤itimde teori ve prati¤i birlefltiren Türk Hava Ku-
           ra nerdeyse her ilde bir havaalan› bulundu¤unu pay-  rumu Üniversitesi, sanayi ile olan iflbirli¤ini yeni
           lafl›yor.                                         oluflturulan Sanayi Araflt›rma Çal›flmalar› (SANAR)
                                                            üzerinden yürütüyor. Zira  Pilotaj ve Sivil Hava Ulafl-
              Mezunlar›n ifli haz›r                          t›rma ‹flletmecili¤i bölümünde okuyacak ö¤renciler,
              Üniversitenin ö¤renci kapasitesi; 2011-2012 aka-  ö¤renim süreleri boyunca (en az 120 gün) sanayi
           demik y›l› için Hava Ulaflt›rma Fakültesi Pilotaj Bölü-  sektörleri ile birlikte çal›flmak zorundalar. Ö¤rencile-
           mü ve ‹flletme Fakültesi Sivil Hava Ulaflt›rma ‹fllet-  ri ifl hayat›na haz›rlaman›n önemli oldu¤unu belirten
           mecili¤i Bölümü için 12 burslu, 48 ücretli olmak üze-  Ban, yürüttükleri çal›flmalar› flöyle özetiyor: “Pilotaj
           re 60’ardan toplamda 120 ö¤renciden olufluyor.    bölümü için ö¤rencimizin e¤itimi boyunca 260 saat
           Derslerin büyük bir bölümünün ‹ngilizce oldu¤u   uçufl süreleri bulunmaktad›r. Bu uçufl saatleriyle bir-
           okulda; ders programlar› yurtd›fl›ndaki havac›l›k sek-  likte önemli bir deneyimleri olmufl olacakt›r. Bunun
           törü için eleman yetifltiren birçok üniversitelerin  yan› s›ra Pilotaj ve ‹flletme Bölümü ö¤rencileri için
           programlar› incelenerek ve gelifltirilerek haz›rlanm›fl.  de 2.-3. yar›y›l aras›nda, 4.-5. yar›y›l aras›nda ve 6.-
           Programlardan mezun olan ö¤rencilerin, yurtiçi ve  7. yar›y›l aras›nda, gerek üniversitemiz iflbirli¤inde
           yurtd›fl›nda çal›flma olana¤› bulmas› hedefleniyor.  gerekse kendi baflvurduklar› sektör kurulufllar›nda
           Pilotaj bölümünde Uluslararas› Sivil Havac›l›k Teflki-  minimum 40’ar günlük sanayi araflt›rma çal›flmalar›
           lat› (ICAO), Avrupa Havac›l›k Standard› (JAR-FCL) ve  (stajlar›) olacakt›r. Dolay›s›yla sektörü bire bir tan›-
           ulusal gereklilikler do¤rultusunda sürdürülen e¤iti-  m›fl olacaklard›r.”
           min sonunda ö¤renciler ATP(A)-Havayolu Nakliye Pi-
           lotu kredisinde CPL(A)-Ticari Pilot lisans›na ve IR(A)-
           Aletli Uçufl Yetkisi lisans›na sahip pilotlar olarak me-  KEND‹ ELEMANINI KEND‹
           zun oluyor. Sivil Havac›l›k Genel Müdürlü¤ü’nün be-           YET‹fiT‹RECEK
           lirlemifl oldu¤u k›staslara göre ticari bir uçakta pilot
           yard›mc›s› olabilmek için en az 207 saat uçmufl ol-   Ünsal Ban, üniversite olarak k›sa vadede; ha-
           mas› gerekiyor.                                   vac›l›k ve uzay alanlar›nda gereken elemanlar›
              Bu anlamda THK Üniversitesi pilotaj ö¤rencileri-  donan›ml› olarak yetifltirmeyi, orta vadede Türki-
           ne 260 saat uçufl imkan› veriyor. Ayr›ca Türk Hava  ye’nin ve bulundu¤u bölgenin havac›l›k,  uzay bi-
           Kurumu Üniversitesi, ilk (2011-2012 akademik y›l›n-  limleri alan›nda en baflar›l› üniversitesi olmay›
           da üniversiteye bafllayan) ö¤rencilerini de mezun  hedeflediklerini söylüyor. Uzun vadeli hedef ise
           olduklar›nda Türk Hava Kurumu, Türkkuflu, Gökçen   Türk yap›m› uydular için Türk astronotlar› yetifl-
           Havac›l›k ve üniversite bünyesinde istihdam etme-  tirmek. Havac›l›k ve uzay bilimleri alan›nda aka-
           yi hedefliyor. Ban, ö¤renciyi uygulamal› olarak e¤i-  demisyen bulman›n oldukça zor bir durum oldu-
           teceklerini dolay›s›yla mezunlar›n›n kendi alan›nda  ¤unun alt›n› çizen Ban,  bu s›k›nt›y› üniversitede
           tam donan›ml› bir çal›flan olaca¤›n› öngörüyor.    görev yapan asistanlar› yetifltirerek çözmek iste-
           Ban, ilerleyen y›llarla birlikte yer ve kabin hizmet-  diklerini paylafl›yor.
           leri, biletleme ve rehberlik ile birlikte uzay, uçak,
           bilgisayar mühendisli¤i gibi birçok mühendislik bö-
           lümlerini de açmay› planlad›klar›n› duyuruyor.
           Ban, “Bu bölümlerden mezun olan ö¤rencilerimiz
           ayn› zamanda di¤er üniversite ö¤rencileri gibi (ör-
           ne¤in elektrik elektronik mühendisli¤inden) mezun
           olacak ayr›ca ekstra olarak havac›l›k (mesela uçak
           elektrik elektroni¤i) alan›nda da e¤itimli olacaklar-
           d›r” diye konufluyor.
                                                                                     Temmuz 2011 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92