Page 84 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 84

AJANS


           çal›flan say›n›z› do¤ru söylemelisiniz ve yal-
           n›zca yapabileceklerinizi söyleyin. Gazeteciye
           karfl›, samimi ve dürüst olun.”
              Müflteri memnuniyeti görecelidir
              Müflterilerine dolayl› medya e¤itimi verdik-
           lerini kaydeden Sallanc›, ço¤u kurumun PR
           Bas›n ve Halkla ‹liflkiler ile ilk kez bas›n da-
           n›flmanl›¤› hizmeti almaya bafllad›¤›ndan, bu-
           nun avantajlar› ve dezavantajlar› bulundu-
           ¤undan sözediyor: “Ço¤u kurum bizimle ilk
           defa çal›flmaya bafllad›, bunun avantaj›n› da
           dezavantaj›n› da gördüm. Dezavantaj›, böyle
           bir ajansla çal›flmay› bilmiyor olmalar›. Ölçü-
           yü, hangi konunun önemli olup olmad›¤›n›         Teknolojiyi yak›ndan takip eden PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler,
           bilmiyorlar. Bu böyledir diye düflünüyor, iyisini de  sosyal paylafl›m a¤› Twitter’dan da izlenebiliyor.
           kötüsünü de kavrayam›yorlar. Daha önce baflka
           ajanslarla çal›flan kurumlarla daha rahat çal›fl›yoruz,  bask› yapan taflra bask›s›ndaki gazetelerde ve der-
           çok daha fazla memnun kal›yorlar. Çünkü daha ön-  gilerde yay›nlanm›flt›r.”
           ceki çal›flt›klar› kurumlar› k›yasl›yorlar, hatta benim-
           le çal›fl›p bir süre ara verip tekrar gelen firmalarla  Baflar›, sonuçla ölçülür
           daha iyi diyaloglar›m›z oluyor. Ama hizmet sektörün-  Yap›lan iflin baflar›s›n›n sonuçla ölçülece¤ini ak-
           de memnuniyet çok göreceli bir durum.”  Kerim Sal-  taran Sallanc›, haberin nerede, ne kadar yay›nlad›-
           lanc›’n›n birlikte çal›flarak büyüdü¤ü birçok firma da  ¤›, verilen yerin do¤ru olmas› ve mesaj›n do¤ru al-
           olmufl. Örne¤in Skoda. Sürekli magazin ifli yapama-  g›lanmas›n›n baflar› kritelerleri aras›nda yer ald›¤›-
           yaca¤›n› söyleyen Sallanc›, ilk bafllad›¤› y›llarda Sü-  n› aç›kl›yor. Sallanc› yapt›klar› baflar›l› çal›flmalar›n
           merbank defilelerine de imza atm›fl. Yine de as›l ilgi  di¤er çal›flmalar›na da vesile oldu¤unu anlat›yor.
           alan›; ekonomi.                                  Tekstilkent’e düzenledikleri Cumhurbaflkan›’n›n da
              Düzenledikleri bas›n toplant›s› ve organizasyon-  kat›ld›¤› bir temel atma töreninin ard›ndan Giyim-
           larda da hakkaniyete büyük önem verdiklerinin alt›-  kent’ten de benzer bir talep gelir. Ancak toplant›
           n› çiziyor Sallanc›: “Örne¤in baz› kurulufllar›n bas›n  öncesindeki gece, f›rt›na, ya¤mur, tüm haz›rl›klar›
           gezilerinde baz› gazetecileri fluraya götür, buraya  mahveder. Sallanc› hemen devreye girer; sakince
           götürme anlay›fl›na karfl›y›m. Gazeteciyi Ad›yaman’a  ifli halledece¤ini söyler, oysa kendi de çok endifle-
           ça¤›r, sonra Paris’e götürme. Buna kesinlikle karfl›  lidir. Yine de sakinli¤ini koruyarak bu iflin de alt›n-
           ç›k›yorum. Moskova’da Turquality’nin ilk toplant›s›  dan baflar›yla kalkar.
           vard›, 31 kifli götürdük, bence bu say› azd› bile.”
                                                              KOB‹’ler, yapt›¤› iflin en iyisini yapmal›
              O gün Özal ölmüflse siz haber                    KOB‹’lere verilen desteklerin ço¤ald›¤›n› an›msa-
              olamazs›n›z                                   tan Sallanc›’n›n onlara önerileri ise flöyle: “Yapt›¤›
              Haberin garantisi olmayaca¤›n› her müflterisine  iflin en iyisini yapmas› laz›m. Örne¤in c›vata m› üre-
           özellikle söyledi¤inin alt›n› çizen Kerim Sallanc›,  tiyor, bunun en iyisini üretmeli, sektörünün en iyisi
           gazetecinin çok yo¤un çal›flt›¤›n› da göz ard› etmi-  olmak için çal›flmal›, dünyay› araflt›rmas›, mevcutta
           yor: “Sektörde eleman s›k›nt›s› çok. Olay› muhabir  KOB‹’lere verilen hizmetlerden, desteklerden yarar-
           kendi izleyemese de biz gönderdi¤imiz bas›n bül-  lanmay› bilmesi laz›m. Büyümeye yönelik olmal›.
           tenini onun de¤erlendirebilece¤i gibi haz›rl›yoruz.”  Kendilerini ilgilendiren yay›nlar› örne¤in KobiEfor’u
           Baz› müflterileri düzenledikleri bas›n toplant›s›nda,  iyi takip etmeliler.”
           “Kaç gazeteci gelecek, haberimiz ç›kacak m›?” di-
           ye panik yapt›¤›nda Sallanc›’n›n yan›t› çok basit  Her zaman gazete
           oluyor: “S›f›r gazeteci gelecek, hiç haberin ç›kma-  Kerim Sallanc›’ya göre internet ve televizyon h›z-
           yacak.” Çünkü Sallanc›’n›n da deyimiyle “Haberin  la büyüyen haber mecralar› olsa da gelecekte de ga-
           garantisi olmaz.” Buna iliflkin Sallanc›’n›n ilginç de  zeteler geçerlili¤ini ve güncelli¤ini koruyacak: “Tele-
           bir an›s› var. ‹lk müflterilerinden olan TOBB’un ha-  vizyon izlersiniz, biter. Gazetecilerin de dedi¤i gibi
           z›rlad›¤› ekonomi raporu bas›na servis edilecektir.  televizyon habercili¤i suya yaz› yazmakt›r. ‹nternet
           Amborgolu biçimde Cuma gününden haberi tüm       büyük bir nimet ama güvenirlilik burada çok önem-
           bas›n kurulufllar›na Pazar günü yay›nlanacak flekil-  li. Yaz›l› medya ise güncelli¤ini korur.” Sallanc›’n›n
           de gönderen Sallanc›’n›n beklentisi o gün, gazete-  en be¤endi¤i kampanyalardan biri ise SÜTAfi’›n
           ler dahil tüm bas›n kurulufllar›nda haberin yay›n-  kampanyas›. Sosyal sorumluluk kampanyalar›n›n ge-
           lanmas›d›r. Ancak 8. Cumhurbaflkan› Turgut Özal   re¤ine inanan Sallanc›, özendirici; süt, su, kardelen-
           ölmüfltür ve bütün manfletlerde bu haber vard›r.   lerin e¤itimi ve cayd›r›c›; sigarayla savafl kampanya-
           Sallanc›’n›n servis etti¤i haberse yaln›zca erken  lar›n›n yap›lmas› gerekti¤ini düflünüyor.

            84 KobiEfor Temmuz 2011
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89