Page 84 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 84
AJANS
çal›flan say›n›z› do¤ru söylemelisiniz ve yal-
n›zca yapabileceklerinizi söyleyin. Gazeteciye
karfl›, samimi ve dürüst olun.”
Müflteri memnuniyeti görecelidir
Müflterilerine dolayl› medya e¤itimi verdik-
lerini kaydeden Sallanc›, ço¤u kurumun PR
Bas›n ve Halkla ‹liflkiler ile ilk kez bas›n da-
n›flmanl›¤› hizmeti almaya bafllad›¤›ndan, bu-
nun avantajlar› ve dezavantajlar› bulundu-
¤undan sözediyor: “Ço¤u kurum bizimle ilk
defa çal›flmaya bafllad›, bunun avantaj›n› da
dezavantaj›n› da gördüm. Dezavantaj›, böyle
bir ajansla çal›flmay› bilmiyor olmalar›. Ölçü-
yü, hangi konunun önemli olup olmad›¤›n› Teknolojiyi yak›ndan takip eden PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler,
bilmiyorlar. Bu böyledir diye düflünüyor, iyisini de sosyal paylafl›m a¤› Twitter’dan da izlenebiliyor.
kötüsünü de kavrayam›yorlar. Daha önce baflka
ajanslarla çal›flan kurumlarla daha rahat çal›fl›yoruz, bask› yapan taflra bask›s›ndaki gazetelerde ve der-
çok daha fazla memnun kal›yorlar. Çünkü daha ön- gilerde yay›nlanm›flt›r.”
ceki çal›flt›klar› kurumlar› k›yasl›yorlar, hatta benim-
le çal›fl›p bir süre ara verip tekrar gelen firmalarla Baflar›, sonuçla ölçülür
daha iyi diyaloglar›m›z oluyor. Ama hizmet sektörün- Yap›lan iflin baflar›s›n›n sonuçla ölçülece¤ini ak-
de memnuniyet çok göreceli bir durum.” Kerim Sal- taran Sallanc›, haberin nerede, ne kadar yay›nlad›-
lanc›’n›n birlikte çal›flarak büyüdü¤ü birçok firma da ¤›, verilen yerin do¤ru olmas› ve mesaj›n do¤ru al-
olmufl. Örne¤in Skoda. Sürekli magazin ifli yapama- g›lanmas›n›n baflar› kritelerleri aras›nda yer ald›¤›-
yaca¤›n› söyleyen Sallanc›, ilk bafllad›¤› y›llarda Sü- n› aç›kl›yor. Sallanc› yapt›klar› baflar›l› çal›flmalar›n
merbank defilelerine de imza atm›fl. Yine de as›l ilgi di¤er çal›flmalar›na da vesile oldu¤unu anlat›yor.
alan›; ekonomi. Tekstilkent’e düzenledikleri Cumhurbaflkan›’n›n da
Düzenledikleri bas›n toplant›s› ve organizasyon- kat›ld›¤› bir temel atma töreninin ard›ndan Giyim-
larda da hakkaniyete büyük önem verdiklerinin alt›- kent’ten de benzer bir talep gelir. Ancak toplant›
n› çiziyor Sallanc›: “Örne¤in baz› kurulufllar›n bas›n öncesindeki gece, f›rt›na, ya¤mur, tüm haz›rl›klar›
gezilerinde baz› gazetecileri fluraya götür, buraya mahveder. Sallanc› hemen devreye girer; sakince
götürme anlay›fl›na karfl›y›m. Gazeteciyi Ad›yaman’a ifli halledece¤ini söyler, oysa kendi de çok endifle-
ça¤›r, sonra Paris’e götürme. Buna kesinlikle karfl› lidir. Yine de sakinli¤ini koruyarak bu iflin de alt›n-
ç›k›yorum. Moskova’da Turquality’nin ilk toplant›s› dan baflar›yla kalkar.
vard›, 31 kifli götürdük, bence bu say› azd› bile.”
KOB‹’ler, yapt›¤› iflin en iyisini yapmal›
O gün Özal ölmüflse siz haber KOB‹’lere verilen desteklerin ço¤ald›¤›n› an›msa-
olamazs›n›z tan Sallanc›’n›n onlara önerileri ise flöyle: “Yapt›¤›
Haberin garantisi olmayaca¤›n› her müflterisine iflin en iyisini yapmas› laz›m. Örne¤in c›vata m› üre-
özellikle söyledi¤inin alt›n› çizen Kerim Sallanc›, tiyor, bunun en iyisini üretmeli, sektörünün en iyisi
gazetecinin çok yo¤un çal›flt›¤›n› da göz ard› etmi- olmak için çal›flmal›, dünyay› araflt›rmas›, mevcutta
yor: “Sektörde eleman s›k›nt›s› çok. Olay› muhabir KOB‹’lere verilen hizmetlerden, desteklerden yarar-
kendi izleyemese de biz gönderdi¤imiz bas›n bül- lanmay› bilmesi laz›m. Büyümeye yönelik olmal›.
tenini onun de¤erlendirebilece¤i gibi haz›rl›yoruz.” Kendilerini ilgilendiren yay›nlar› örne¤in KobiEfor’u
Baz› müflterileri düzenledikleri bas›n toplant›s›nda, iyi takip etmeliler.”
“Kaç gazeteci gelecek, haberimiz ç›kacak m›?” di-
ye panik yapt›¤›nda Sallanc›’n›n yan›t› çok basit Her zaman gazete
oluyor: “S›f›r gazeteci gelecek, hiç haberin ç›kma- Kerim Sallanc›’ya göre internet ve televizyon h›z-
yacak.” Çünkü Sallanc›’n›n da deyimiyle “Haberin la büyüyen haber mecralar› olsa da gelecekte de ga-
garantisi olmaz.” Buna iliflkin Sallanc›’n›n ilginç de zeteler geçerlili¤ini ve güncelli¤ini koruyacak: “Tele-
bir an›s› var. ‹lk müflterilerinden olan TOBB’un ha- vizyon izlersiniz, biter. Gazetecilerin de dedi¤i gibi
z›rlad›¤› ekonomi raporu bas›na servis edilecektir. televizyon habercili¤i suya yaz› yazmakt›r. ‹nternet
Amborgolu biçimde Cuma gününden haberi tüm büyük bir nimet ama güvenirlilik burada çok önem-
bas›n kurulufllar›na Pazar günü yay›nlanacak flekil- li. Yaz›l› medya ise güncelli¤ini korur.” Sallanc›’n›n
de gönderen Sallanc›’n›n beklentisi o gün, gazete- en be¤endi¤i kampanyalardan biri ise SÜTAfi’›n
ler dahil tüm bas›n kurulufllar›nda haberin yay›n- kampanyas›. Sosyal sorumluluk kampanyalar›n›n ge-
lanmas›d›r. Ancak 8. Cumhurbaflkan› Turgut Özal re¤ine inanan Sallanc›, özendirici; süt, su, kardelen-
ölmüfltür ve bütün manfletlerde bu haber vard›r. lerin e¤itimi ve cayd›r›c›; sigarayla savafl kampanya-
Sallanc›’n›n servis etti¤i haberse yaln›zca erken lar›n›n yap›lmas› gerekti¤ini düflünüyor.
84 KobiEfor Temmuz 2011