Page 83 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 83

okulu henüz bitirmeden gazetecilik yaflam›na ilk ad›-
           m› ‹zmir Ticaret Gazetesi’nin ‹stanbul bürosunda
           atar. 5 y›l sonra Tercüman Gazetesi Ekonomi Bölü-
           mü’nde çal›flmaya devam eder. Sallanc› halkla iliflki-
           ler alan›na ise 1992 y›l›nda Beze Halkla ‹liflkiler’de
           ad›m atar. Ayn› y›l Yalç›n fiimflek ve Murat Alpgüven
           PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler ’in temellerini atar. 1993
           y›l›na gelindi¤inde resmi olarak Gayrettepe’de kuru-
           lan ajans›n 3. orta¤› ise Kerim Sallanc› olur. Bir y›l
           sonra ajans s›rt›nda kal›r. ‹lk müflterileri Perpa’n›n
           daveti ile Perpa’ya yerleflirler. Kerim Sallanc›, “Geçi-  Cumhurbaflkan› Abdullah Gül, T‹M Meclis Toplant›s›’nda.
           ci olarak, biraz da müflterimizi k›rmamak için buraya
           gelmifltik. Ama 18 y›ld›r buraday›z ve Perpa’ya hiz-      PR BASIN VE HALKLA
           met vermeye devam ediyoruz” diyor. Yapt›klar› ifli;
           “bas›n dan›flmanl›¤›” olarak tan›mlayan Sallanc›,     ‹L‹fiK‹LER’‹N MÜfiTER‹LER‹
           flunlar› söylüyor: “PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler, ku-
           rumlar›n ve flirketlerin, kamuoyunda kendilerini da-  l (T‹M) Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi
           ha güçlü bir flekilde ifade edebilmeleri aç›s›ndan en-  l Orka Group Damat ADV Tween
           tegre iletiflim anlay›fl›yla medyayla sürekli bir iletifli-  l CNR Holding
           min gereklili¤ine inan›r. Bu nedenle müflteri ç›karla-  l (TAYSAD) Tafl›t Araçlar› Yan Sanayicileri
           r›n›n yan› s›ra yarataca¤› toplumsal faydalar nede-  Derne¤i
           niyle de en genifl kamuoyu taraf›ndan paylafl›m› sa¤-  l Ela Quality Resort
           layacak, gerçek ve habersel de¤eri bulunan aktivite-  l (‹TH‹B) ‹stanbul Tekstil Hammade
           ler, bilgilendirmeler ve görüfl aktarmaya yönelik ba-  ‹hracatç›lar› Birli¤i
           s›n toplant›lar› organize eder. Kurumsal imaj›n ko-  l (‹M‹B) ‹stanbul Maden ‹hracatç›lar› Birli¤i
           runmas›, geliflmesi ve en genifl kamuoyuyla iletiflim  l (Ç‹B) Çelik ‹hracatç›lar› Birli¤i
           kurulabilmesinin en iyi yöntemi; düzeyli, karfl›l›kl›  l Sars›lamaz Silah
           fayda yarat›c›, periyodik ve pozitif medya iliflkileridir  l (‹MM‹B) ‹stanbul Maden ve Metaller
           ve bunun sa¤lanmas› için klasik ‘halkla iliflkiler’ kav-  ‹hracatç›lar› Birli¤i
           ram›n›n yan›nda ‘bas›n dan›flmanl›¤›’ da yapmakta-  l (‹ÇDAfi) Çelik Enerji Tersane ve Ulafl›m
           d›r. Bu çerçevede öncelikle karfl›l›kl› görüflmeler çer-  Sanayi A.fi.
           çevesinde kurumsal iletiflim stratejisi haz›rlan›r ve  l (AK‹B) Akdeniz ‹hracatç›lar› Birlikleri
           bütün çal›flmalar buna göre yürütülür.”            l (U‹B) Uluda¤ ‹hracatç›lar› Birli¤i
                                                             l (UT‹B) Uluda¤ Tekstil ‹hracatç›lar› Birli¤i
              Gazeteci bak›fl aç›s› nedir?                    l (O‹B) Otomobil ‹hracatç›lar› Birli¤i
              Kerim Sallanc›, gazeteci bak›fl aç›s›yla hareket  l Star Towers
           ettiklerini flöyle anlat›yor: “Firma bir etkinli¤i bas›n-  l ÖZ-AK Tekstil
           da yer almak için yapar. Konuyu al›p nas›l haber  l Perpa
           olur, nas›l daha ek bilgiler konursa gazeteci bu ha-
           berle ilgilenir, ona göre yaz›yoruz. Bas›n bültenleri-
           miz reklam içerikli, övücü sözcüklerle dolu olmaz,
           haber ajans› tekni¤iyle haberi yazd›r›r öyle servis
           ederiz. Bilgiyi veririz, onlar seçsinler, ço¤u zaman,
           oldu¤u gibi bültenlerimizi kullananlar da oluyor. Ba-
           s›n toplant›lar›m›z da o flekilde oluyor. Gazetecilerin
           yöneltebilece¤i sorulara iliflkin haz›rl›¤›m›z› önceden
           yapar›z. Teknik konularda bütün detaylar›na kadar                                 Aymod Fuar›
           verdi¤imiz bilgiler tam olsun istiyoruz.”                                             aç›l›fl›.

              Bas›n toplant›s›nda a盤a düflmemek
              Sallanc›, bas›n toplant›s› öncesinde müflterilerine
           flu bilgileri veriyor: “Her fleyi bilmek zorunda de¤il-
           siniz, bilmedi¤iniz de ‘bilmiyorum’ diyebilirsiniz. Ka-
           çamak cevap vermeyin, gazeteciye ‘zaten bunu bil-
           miyor musun?’ gibi tav›rlar içine girmeyin. Sizin bil-
           di¤inizi herkes bilmek zorunda de¤il, örne¤in siz
           mermer konusunda uzmans›n›z ama ben mermerin
           nas›l yap›ld›¤›n› bilmem, o zaman siz, nas›l yap›ld›-
           ¤› sorulursa anlatacaks›n›z. Yat›r›m›n›z›n miktar›n›,  Enerji Verimlili¤i Bas›n Toplant›s›.
                                                                                     Temmuz 2011 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88