Page 83 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 83
okulu henüz bitirmeden gazetecilik yaflam›na ilk ad›-
m› ‹zmir Ticaret Gazetesi’nin ‹stanbul bürosunda
atar. 5 y›l sonra Tercüman Gazetesi Ekonomi Bölü-
mü’nde çal›flmaya devam eder. Sallanc› halkla iliflki-
ler alan›na ise 1992 y›l›nda Beze Halkla ‹liflkiler’de
ad›m atar. Ayn› y›l Yalç›n fiimflek ve Murat Alpgüven
PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler ’in temellerini atar. 1993
y›l›na gelindi¤inde resmi olarak Gayrettepe’de kuru-
lan ajans›n 3. orta¤› ise Kerim Sallanc› olur. Bir y›l
sonra ajans s›rt›nda kal›r. ‹lk müflterileri Perpa’n›n
daveti ile Perpa’ya yerleflirler. Kerim Sallanc›, “Geçi- Cumhurbaflkan› Abdullah Gül, T‹M Meclis Toplant›s›’nda.
ci olarak, biraz da müflterimizi k›rmamak için buraya
gelmifltik. Ama 18 y›ld›r buraday›z ve Perpa’ya hiz- PR BASIN VE HALKLA
met vermeye devam ediyoruz” diyor. Yapt›klar› ifli;
“bas›n dan›flmanl›¤›” olarak tan›mlayan Sallanc›, ‹L‹fiK‹LER’‹N MÜfiTER‹LER‹
flunlar› söylüyor: “PR Bas›n ve Halkla ‹liflkiler, ku-
rumlar›n ve flirketlerin, kamuoyunda kendilerini da- l (T‹M) Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi
ha güçlü bir flekilde ifade edebilmeleri aç›s›ndan en- l Orka Group Damat ADV Tween
tegre iletiflim anlay›fl›yla medyayla sürekli bir iletifli- l CNR Holding
min gereklili¤ine inan›r. Bu nedenle müflteri ç›karla- l (TAYSAD) Tafl›t Araçlar› Yan Sanayicileri
r›n›n yan› s›ra yarataca¤› toplumsal faydalar nede- Derne¤i
niyle de en genifl kamuoyu taraf›ndan paylafl›m› sa¤- l Ela Quality Resort
layacak, gerçek ve habersel de¤eri bulunan aktivite- l (‹TH‹B) ‹stanbul Tekstil Hammade
ler, bilgilendirmeler ve görüfl aktarmaya yönelik ba- ‹hracatç›lar› Birli¤i
s›n toplant›lar› organize eder. Kurumsal imaj›n ko- l (‹M‹B) ‹stanbul Maden ‹hracatç›lar› Birli¤i
runmas›, geliflmesi ve en genifl kamuoyuyla iletiflim l (Ç‹B) Çelik ‹hracatç›lar› Birli¤i
kurulabilmesinin en iyi yöntemi; düzeyli, karfl›l›kl› l Sars›lamaz Silah
fayda yarat›c›, periyodik ve pozitif medya iliflkileridir l (‹MM‹B) ‹stanbul Maden ve Metaller
ve bunun sa¤lanmas› için klasik ‘halkla iliflkiler’ kav- ‹hracatç›lar› Birli¤i
ram›n›n yan›nda ‘bas›n dan›flmanl›¤›’ da yapmakta- l (‹ÇDAfi) Çelik Enerji Tersane ve Ulafl›m
d›r. Bu çerçevede öncelikle karfl›l›kl› görüflmeler çer- Sanayi A.fi.
çevesinde kurumsal iletiflim stratejisi haz›rlan›r ve l (AK‹B) Akdeniz ‹hracatç›lar› Birlikleri
bütün çal›flmalar buna göre yürütülür.” l (U‹B) Uluda¤ ‹hracatç›lar› Birli¤i
l (UT‹B) Uluda¤ Tekstil ‹hracatç›lar› Birli¤i
Gazeteci bak›fl aç›s› nedir? l (O‹B) Otomobil ‹hracatç›lar› Birli¤i
Kerim Sallanc›, gazeteci bak›fl aç›s›yla hareket l Star Towers
ettiklerini flöyle anlat›yor: “Firma bir etkinli¤i bas›n- l ÖZ-AK Tekstil
da yer almak için yapar. Konuyu al›p nas›l haber l Perpa
olur, nas›l daha ek bilgiler konursa gazeteci bu ha-
berle ilgilenir, ona göre yaz›yoruz. Bas›n bültenleri-
miz reklam içerikli, övücü sözcüklerle dolu olmaz,
haber ajans› tekni¤iyle haberi yazd›r›r öyle servis
ederiz. Bilgiyi veririz, onlar seçsinler, ço¤u zaman,
oldu¤u gibi bültenlerimizi kullananlar da oluyor. Ba-
s›n toplant›lar›m›z da o flekilde oluyor. Gazetecilerin
yöneltebilece¤i sorulara iliflkin haz›rl›¤›m›z› önceden
yapar›z. Teknik konularda bütün detaylar›na kadar Aymod Fuar›
verdi¤imiz bilgiler tam olsun istiyoruz.” aç›l›fl›.
Bas›n toplant›s›nda a盤a düflmemek
Sallanc›, bas›n toplant›s› öncesinde müflterilerine
flu bilgileri veriyor: “Her fleyi bilmek zorunda de¤il-
siniz, bilmedi¤iniz de ‘bilmiyorum’ diyebilirsiniz. Ka-
çamak cevap vermeyin, gazeteciye ‘zaten bunu bil-
miyor musun?’ gibi tav›rlar içine girmeyin. Sizin bil-
di¤inizi herkes bilmek zorunda de¤il, örne¤in siz
mermer konusunda uzmans›n›z ama ben mermerin
nas›l yap›ld›¤›n› bilmem, o zaman siz, nas›l yap›ld›-
¤› sorulursa anlatacaks›n›z. Yat›r›m›n›z›n miktar›n›, Enerji Verimlili¤i Bas›n Toplant›s›.
Temmuz 2011 KobiEfor 83