Page 75 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 75
Efbes.com ise reklamc›l›¤›n en h›zl› büyüyen alan- tin bir dijital kültür temeli, insan kaynaklar› ve tek-
lar›ndan biri olan dijital pazarlaman›n bafl döndürücü nolojik altyap›s›n›n buna müsait olmas› gerekiyor.
h›z›n› takip edebilmek isteyenleri dünyadan ve Türki- KOB‹’ler için en ucuz, en ak›ll›ca, en iyi yöntemin
ye’den, konusunda uzman profesyonellerin yaz›lar›y- arama motorlar› pazarlama oldu¤una dikkat çeken
la buluflturuyor. ‹nanç, Bursa’da bulunan bir müflterisini örnek veri-
yor: “Bursa’da ADSL paketi satan bir dükkan. Belki
Alg›lar iyi yönetilmeli günde 10 tane paket satabiliyordu. Bize geldi, inter-
Volkan ‹nanç, Efbes.com ile bilgi üreten bir ajans net reklamc›l›¤›ndan yararland›, 1 ayda 2 bin abone
olduklar›n› ifade ediyor. ‹nanç, sosyal medyan›n Tür- yapar hale geldi ve bu alanda Türkiye’nin en büyü-
kiye’de müthifl bir yükselifl kaydetti¤ini dile getiri- ¤ü olarak yoluna devam etti.”
yor: “Türkiye, Facebook nüfusu büyüklü¤üyle dünya- Volkan ‹nanç, internetin gücünün do¤ru kullan›l-
da 4. ülke. Genç bir nüfusumuz var, yeniliklere aç›k mas› halinde müflteri edinme maliyetini çok düflük
ve ayn› zamanda utangaç bir toplumuz. Bu nedenle tutarak bir flirketi büyütebilece¤ini anlat›yor.
sosyal medya bize daha çok uyuyor, yüzyüze konufl- ‹nanç’›n verdi¤i bilgilere göre; bu alan› kullanan sek-
maya çekindi¤imizi yazarak daha kolay söylüyoruz. törler aras›nda sa¤l›k ve e¤itim çok öne ç›k›yor. An-
‹nternetle yakalanan anonimli¤i baflka bir mecrada cak bir de temel yan›lg› sözkonusu; “San›ld›¤›n›n ak-
kolay kolay yakalayamazs›n›z.” sine, interneti kullanarak büyüyen firmalar›n ço¤u in-
ternet üzerinden online de¤il, off line ifl yap›yor. Ör-
De¤iflimi simgelemek ne¤in kombi tamiri offline bir ifl. Ama müflteri o KO-
Volkan ‹nanç, kurulufllar›ndan itibaren 1500’den B‹’yi online buluyor. Müflterilerimizin yüzde 95’i off-
fazla müflterisinin oldu¤unu dile getirerek, KOB‹’lere line ifl yap›yor.”
internet reklamc›l›¤›n› ve özellikle arama motorlar› ‹nternet reklamc›l›¤›n›n her y›l yüzde 30 büyüdü-
pazarlamac›l›¤›n› (search engine marketing) öneri- ¤ünü ve internet büyürken pazar›n› da büyüttü¤ünü
yor. SEM (Search Engine Marketing; Arama Motoru aç›klayan ‹nanç, gazete, dergi, televizyon ve radyo-
Pazarlamac›l›¤›), arama sonuçlar›n›n yan›nda reklam lar›n iflinin zamanla zorlaflaca¤›na inan›yor: “Bas›l›
da gösteren arama motorlar›nda reklam kampanya- mecralar›n ifli çok zor. Televizyon ise Iptv’ye dönü-
lar› yürütüyor. Google’a çok düflük bütçelerle reklam flüyor.” Zaman zaman pazar›n büyümesinin üzerinde
vererek sat›fllar›n› artt›rmay› baflarm›fl binlerce Türk büyüdüklerini belirten ‹nanç, 2012 y›l›nda da böyle
firmas› bulundu¤undan sözediyor. Bu alanda reklam olaca¤›n› ve her y›l minimum yüzde 30 büyüyecekle-
vermenin mant›¤› basit: “Sadece t›kland›¤›nda öde. rini kaydediyor: “Sosyal medya ve web giriflimleri ta-
Burada kontrol KOB‹’lerde. Örne¤in KOB‹ diyor ki raf›nda büyüyece¤iz. Facebook ve Google ile iflbirlik-
ben kombi tamiri kelimelerinde arama yap›ld›¤›nda lerimiz var.”
ç›kmak istiyorum. Bunun için istedi¤i teklifi ve fiyat› Müflterilerin nihai noktada bir uzmanla görüflmek
verir. Reklam› optimize etmek sözkonusu.” istedi¤ine dikkat çeken ‹nanç, müflterileriyle birebir
‹nanç, internet reklamc›l›¤›nda e-mail pazarlama- ilgilenmeye çok özen gösterdi¤inin alt›n› çiziyor. ‹fl-
y› (e-mail marketing) da çok iyi kullanmak gerekti- letmelerin bütçesini en optimum flekilde kulland›kla-
¤ine iflaret ediyor: “Siz düzenli olarak müflterileri- r›n› vurgulayan ‹nanç, uzman yard›m›yla Google’dan
nizi e-maillerle bilgilendirdi¤iniz zaman, bu durum çok daha iyi biçimde yerel destek ve faturaland›rma
karfl›n›zda canl› bir firma var alg›s› yarat›yor ve al›nabilece¤ini aç›kl›yor. Arama motoru pazar›nda
müflteriniz sizinle ilgili geliflmeleri okuyor. Bunu KOB‹ taraf›nda MoreClick’in pazar lideri, Clinic tara-
kullan›n. E-mail pazarlama ve arama motorlar› pa- f›nda pazardaki ilk 3 ajanstan biri, ‹craturk ile lider
zarlamac›l›¤› (search engine marketing) en çok kul- olduklar›n› söylüyor. Gelecek planlar› aras›nda Ef-
lan›lan kanallar. Mail gönderimini çok iyi yapan bir bes.com’u çok büyütmek de yer al›yor.
altyap›m›z var, müflterimiz bize geldi¤inde ona 360
derece bir iletiflim plan› yap›yoruz.”
‹nternet reklamc›l›¤›n›n kullan›labilmesi için flirke-
ca¤›n› bilmiyor. STK’larla onlara gitmeyi planl›yoruz.
Dijital Akademi, bu y›l faaliyete geçecek.” ‹nanç’›n
KOB‹’lere önerileri ise flöyle: “‹nterneti her firma kul-
lanabilir. ‹nternette ilan vermek için orada ifl yap-
mak laz›m de¤il. Her flirketin internet üzerinden ya-
pabilecekleri vard›r. Bir bilene dan›fls›nlar. Sertifika-
l› bir ajans seçsinler. Ajans, kaç y›ld›r bu ifli yap›yor,
müflterileriyle birebir ilgileniyorlar m›, onu sorsunlar.
Yükselen mecra internet. ‹nterneti flimdiden kullan-
may› düflünmeyen rekabet edemeyecek. Dünyaya
aç›labilirsiniz.”
Kas›m 2011 KobiEfor 75