Page 75 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 75

Efbes.com ise reklamc›l›¤›n en h›zl› büyüyen alan-  tin bir dijital kültür temeli, insan kaynaklar› ve tek-
          lar›ndan biri olan dijital pazarlaman›n bafl döndürücü  nolojik altyap›s›n›n buna müsait olmas› gerekiyor.
          h›z›n› takip edebilmek isteyenleri dünyadan ve Türki-  KOB‹’ler için en ucuz, en ak›ll›ca, en iyi yöntemin
          ye’den, konusunda uzman profesyonellerin yaz›lar›y-  arama motorlar› pazarlama oldu¤una dikkat çeken
          la buluflturuyor.                                ‹nanç, Bursa’da bulunan bir müflterisini örnek veri-
                                                          yor: “Bursa’da ADSL paketi satan bir dükkan. Belki
            Alg›lar iyi yönetilmeli                       günde 10 tane paket satabiliyordu. Bize geldi, inter-
            Volkan ‹nanç, Efbes.com ile bilgi üreten bir ajans  net reklamc›l›¤›ndan yararland›, 1 ayda 2 bin abone
          olduklar›n› ifade ediyor. ‹nanç, sosyal medyan›n Tür-  yapar hale geldi ve bu alanda Türkiye’nin en büyü-
          kiye’de müthifl bir yükselifl kaydetti¤ini dile getiri-  ¤ü olarak yoluna devam etti.”
          yor: “Türkiye, Facebook nüfusu büyüklü¤üyle dünya-  Volkan ‹nanç, internetin gücünün do¤ru kullan›l-
          da 4. ülke. Genç bir nüfusumuz var, yeniliklere aç›k  mas› halinde müflteri edinme maliyetini çok düflük
          ve ayn› zamanda utangaç bir toplumuz. Bu nedenle  tutarak bir flirketi büyütebilece¤ini anlat›yor.
          sosyal medya bize daha çok uyuyor, yüzyüze konufl-  ‹nanç’›n verdi¤i bilgilere göre; bu alan› kullanan sek-
          maya çekindi¤imizi yazarak daha kolay söylüyoruz.  törler aras›nda sa¤l›k ve e¤itim çok öne ç›k›yor.  An-
          ‹nternetle yakalanan anonimli¤i baflka bir mecrada  cak bir de temel yan›lg› sözkonusu; “San›ld›¤›n›n ak-
          kolay kolay yakalayamazs›n›z.”                  sine, interneti kullanarak büyüyen firmalar›n ço¤u in-
                                                          ternet üzerinden online de¤il, off line ifl yap›yor. Ör-
            De¤iflimi simgelemek                           ne¤in kombi tamiri offline bir ifl. Ama müflteri o KO-
            Volkan ‹nanç, kurulufllar›ndan itibaren 1500’den  B‹’yi online buluyor. Müflterilerimizin yüzde 95’i off-
          fazla müflterisinin oldu¤unu dile getirerek, KOB‹’lere  line ifl yap›yor.”
          internet reklamc›l›¤›n› ve özellikle arama motorlar›  ‹nternet reklamc›l›¤›n›n her y›l yüzde 30 büyüdü-
          pazarlamac›l›¤›n› (search engine marketing) öneri-  ¤ünü ve internet büyürken pazar›n› da büyüttü¤ünü
          yor. SEM (Search Engine Marketing; Arama Motoru  aç›klayan ‹nanç, gazete, dergi, televizyon ve radyo-
          Pazarlamac›l›¤›), arama sonuçlar›n›n yan›nda reklam  lar›n iflinin zamanla zorlaflaca¤›na inan›yor: “Bas›l›
          da gösteren arama motorlar›nda reklam kampanya-  mecralar›n ifli çok zor. Televizyon ise Iptv’ye dönü-
          lar› yürütüyor. Google’a çok düflük bütçelerle reklam  flüyor.” Zaman zaman pazar›n büyümesinin üzerinde
          vererek sat›fllar›n› artt›rmay› baflarm›fl binlerce Türk  büyüdüklerini belirten ‹nanç, 2012 y›l›nda da böyle
          firmas› bulundu¤undan sözediyor. Bu alanda reklam  olaca¤›n› ve her y›l minimum yüzde 30 büyüyecekle-
          vermenin mant›¤› basit: “Sadece t›kland›¤›nda öde.  rini kaydediyor: “Sosyal medya ve web giriflimleri ta-
          Burada kontrol KOB‹’lerde. Örne¤in KOB‹ diyor ki  raf›nda büyüyece¤iz. Facebook ve Google ile iflbirlik-
          ben kombi tamiri kelimelerinde arama yap›ld›¤›nda  lerimiz var.”
          ç›kmak istiyorum. Bunun için istedi¤i teklifi ve fiyat›  Müflterilerin nihai noktada bir uzmanla görüflmek
          verir. Reklam› optimize etmek sözkonusu.”       istedi¤ine dikkat çeken ‹nanç, müflterileriyle birebir
            ‹nanç, internet reklamc›l›¤›nda e-mail pazarlama-  ilgilenmeye çok özen gösterdi¤inin alt›n› çiziyor. ‹fl-
          y› (e-mail marketing) da çok iyi kullanmak gerekti-  letmelerin bütçesini en optimum flekilde kulland›kla-
          ¤ine iflaret ediyor: “Siz düzenli olarak müflterileri-  r›n› vurgulayan ‹nanç, uzman yard›m›yla Google’dan
          nizi e-maillerle bilgilendirdi¤iniz zaman, bu durum  çok daha iyi biçimde yerel destek ve faturaland›rma
          karfl›n›zda canl› bir firma var alg›s› yarat›yor ve  al›nabilece¤ini aç›kl›yor. Arama motoru pazar›nda
          müflteriniz sizinle ilgili geliflmeleri okuyor. Bunu  KOB‹ taraf›nda MoreClick’in pazar lideri, Clinic tara-
          kullan›n. E-mail pazarlama ve arama motorlar› pa-  f›nda pazardaki ilk 3 ajanstan biri, ‹craturk ile lider
          zarlamac›l›¤› (search engine marketing) en çok kul-  olduklar›n› söylüyor. Gelecek planlar› aras›nda Ef-
          lan›lan kanallar. Mail gönderimini çok iyi yapan bir  bes.com’u çok büyütmek de yer al›yor.
          altyap›m›z var, müflterimiz bize geldi¤inde ona 360
          derece bir iletiflim plan› yap›yoruz.”
            ‹nternet reklamc›l›¤›n›n kullan›labilmesi için flirke-


          ca¤›n› bilmiyor. STK’larla onlara gitmeyi planl›yoruz.
          Dijital Akademi, bu y›l faaliyete geçecek.” ‹nanç’›n
          KOB‹’lere önerileri ise flöyle: “‹nterneti her firma kul-
          lanabilir. ‹nternette ilan vermek için orada ifl yap-
          mak laz›m de¤il. Her flirketin internet üzerinden ya-
          pabilecekleri vard›r. Bir bilene dan›fls›nlar. Sertifika-
          l› bir ajans seçsinler. Ajans, kaç y›ld›r bu ifli yap›yor,
          müflterileriyle birebir ilgileniyorlar m›, onu sorsunlar.
          Yükselen mecra internet. ‹nterneti flimdiden kullan-
          may› düflünmeyen rekabet edemeyecek. Dünyaya
          aç›labilirsiniz.”

                                                                                     Kas›m 2011 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80