Page 74 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 74

AJANS



                  H›zla de¤iflen iletiflim
           dünyas›nda ‘De¤iflim’in yeni ad›;

             De¤iflim





                     Grup






                De¤iflim Grup, müflterilerine
             360 derece iletiflim plan› yap›yor.
              KOB‹’leri internet reklamc›l›¤›yla
           tan›flt›ran Grup, ekonomik ve uzman
                çözümleriyle s›n›rs›z internet
                dünyas›nda onlar›n alg›lar›n›               Volkan ‹nanç
               yönetmesine yard›mc› oluyor.
         D       e¤iflim Grup, 2002 y›l›ndan beri biliflim sek-  yönetimi konular›nda hizmet gösteren grubun en
                                                          genç markas›. “Sosyal medyada size iyi bakar” mot-
                 töründe faaliyet gösteriyor. Kuruldu¤u ilk
                                                          tosuyla yola ç›k›yor ve kurumlar›n sosyal medya stra-
                 y›llarda 3renk markas› ile tasar›m ve yaz›l›m
                 ifllerine odaklanan firma, birçok kurumun
          web sitesi projesinin yap›m› ve gelifltirme iflini üst-  tejilerini çiziyor.
                                                             Marka, bu y›l MediaClick markas›yla yarat›c› tasa-
          lenmifl. De¤iflim Grup Ajans Baflkan› Volkan ‹nanç,  r›m, medya planlama ve sat›n alma konular›nda hiz-
          ‹stanbul Teknik Üniversitesi’nde yüksek lisans e¤iti-  met vermeye bafllam›fl. MediaClick, iflletmelerin diji-
          mi al›rken 3renk’i kurduklar›n› anlat›yor. 2005 y›l›n-  tal medya plan›n› do¤ru yapmas›n› sa¤l›yor. Nerede,
          dan itibaren internet reklamc›l›¤› alan›ndaki geliflme-  nas›l ve hangi bütçe ile yer al›nacak, onu planl›yor ve
          lerin, De¤iflim Grup’un bu alanda faaliyet gösterecek  mecralardan müflterileri ad›na sat›n almay› yap›yor.
          yeni yat›r›mlara yönelmesine neden oldu¤unu ve  ‹htiyaç halinde projeye ait dijital tasar›mlar› (web si-
          MoreClick markas›n›n do¤du¤unu söylüyor. 2006 y›-  tesi, banner, gadget ve applikasyonlar gibi) üstlene-
          l›nda 3renk sat›lm›fl. MoreClick, 2007 y›l›nda Google  rek anahtar teslim çözümler üretiyor. ‹nanç, Dijital
          Adwords Company sertifikas›na sahip Türkiye’de ki  Akademi markas›yla dijital pazarlama e¤itimleri de
          2. ajans olma baflar›s›n› göstermifl. Ayn› y›l içinde  vermeye bafllayacaklar›n› belirtiyor.
          Microsoft AdExcelence sertifikas›n› alarak, her iki  Dijital reklamc›l›k alan›ndaki h›zl› büyümeye para-
          sertifikaya sahip Türkiye’de ki ilk SEM ajans› (arama  lel yetiflmifl insan kayna¤› ihtiyac› ve e¤itim taleple-
          motoru pazarlama ajans›) olmay› baflarm›fl.       rini karfl›lamak üzere sadece dijital reklamc›l›k alan›n-
            De¤iflim Grup, 444Click ve MoreClick markalar› ile  da e¤itimler düzenleyen bir e¤itim kurumu olarak ku-
          yerli ve yabanc› müflterilerine hizmet veriyor. ‹nanç,  rulan Dijital Akademi, üniversitelerle iflbirli¤i yaparak,
          “444Click, MoreClick bünyesindeki özel bir ekip tara-  dijital reklamc›l›¤› derinlemesine ele alacak.
          f›ndan yönetilen, daha çok KOB‹ ölçe¤indeki firmala-
          ra hitap eden marka. KOB‹’lerin ihtiyaç duydu¤u in-    KOB‹’LERE ‹STED‹KLER‹
          ternet reklamc›l›¤› dan›flmanl›¤›n›, sektörel know-
          howla birlefltirerek onlara sunuyor” diyor.        BÜTÇELERDE H‹ZMET AVANTAJI
            De¤iflim Grup, kurumsallaflma y›l›; 2009 sonunda
          ‹craturk markas›n› sat›n alarak, gelir modeli üyelik  Volkan  ‹nanç, baz› reklam ajanslar›n›n KOB‹
          olan bir web giriflimi oluflturmufl. ‹cra ihaleleri bilgi-  müflterilerini bütçelerinden dolay› küçümsedi¤ine
          lendirme servisi olarak kurulan ‹craturk.com, sat›n  dikkat çekiyor. ‹nanç, bu yaklafl›m› “ciddiyetsizlik”
          alman›n üzerinden 1 y›l geçti¤inde üye say›s›n› yüz-  olarak de¤erlendiriyor. Ticaretin içine siyaset ve
          de 600 büyüterek, sektöründe lider marka haline   dinin kar›flt›r›lmas›n› yanl›fl buluyor: “Ticarette
          gelmifl. 2010 y›l›nda sosyal medya dan›flmanl›¤› ala-  herkese her sektöre kap›m›z aç›kt›r. Müflterilerimi-
          n›nda faaliyet göstermek üzere Klinik markas›n› olufl-  zin çok büyük k›sm› büyükflehirlerde. Anadolu’da
          turan Grup, bu konuda markalara hizmet vermeye    birçok KOB‹, internet reklamc›l›¤›n› nas›l kullana-
          bafllam›fl. Klinik, sosyal medya dan›flmanl›¤› ve itibar
          74 KobiEfor Kas›m 2011
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79