Page 74 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 74
AJANS
H›zla de¤iflen iletiflim
dünyas›nda ‘De¤iflim’in yeni ad›;
De¤iflim
Grup
De¤iflim Grup, müflterilerine
360 derece iletiflim plan› yap›yor.
KOB‹’leri internet reklamc›l›¤›yla
tan›flt›ran Grup, ekonomik ve uzman
çözümleriyle s›n›rs›z internet
dünyas›nda onlar›n alg›lar›n› Volkan ‹nanç
yönetmesine yard›mc› oluyor.
D e¤iflim Grup, 2002 y›l›ndan beri biliflim sek- yönetimi konular›nda hizmet gösteren grubun en
genç markas›. “Sosyal medyada size iyi bakar” mot-
töründe faaliyet gösteriyor. Kuruldu¤u ilk
tosuyla yola ç›k›yor ve kurumlar›n sosyal medya stra-
y›llarda 3renk markas› ile tasar›m ve yaz›l›m
ifllerine odaklanan firma, birçok kurumun
web sitesi projesinin yap›m› ve gelifltirme iflini üst- tejilerini çiziyor.
Marka, bu y›l MediaClick markas›yla yarat›c› tasa-
lenmifl. De¤iflim Grup Ajans Baflkan› Volkan ‹nanç, r›m, medya planlama ve sat›n alma konular›nda hiz-
‹stanbul Teknik Üniversitesi’nde yüksek lisans e¤iti- met vermeye bafllam›fl. MediaClick, iflletmelerin diji-
mi al›rken 3renk’i kurduklar›n› anlat›yor. 2005 y›l›n- tal medya plan›n› do¤ru yapmas›n› sa¤l›yor. Nerede,
dan itibaren internet reklamc›l›¤› alan›ndaki geliflme- nas›l ve hangi bütçe ile yer al›nacak, onu planl›yor ve
lerin, De¤iflim Grup’un bu alanda faaliyet gösterecek mecralardan müflterileri ad›na sat›n almay› yap›yor.
yeni yat›r›mlara yönelmesine neden oldu¤unu ve ‹htiyaç halinde projeye ait dijital tasar›mlar› (web si-
MoreClick markas›n›n do¤du¤unu söylüyor. 2006 y›- tesi, banner, gadget ve applikasyonlar gibi) üstlene-
l›nda 3renk sat›lm›fl. MoreClick, 2007 y›l›nda Google rek anahtar teslim çözümler üretiyor. ‹nanç, Dijital
Adwords Company sertifikas›na sahip Türkiye’de ki Akademi markas›yla dijital pazarlama e¤itimleri de
2. ajans olma baflar›s›n› göstermifl. Ayn› y›l içinde vermeye bafllayacaklar›n› belirtiyor.
Microsoft AdExcelence sertifikas›n› alarak, her iki Dijital reklamc›l›k alan›ndaki h›zl› büyümeye para-
sertifikaya sahip Türkiye’de ki ilk SEM ajans› (arama lel yetiflmifl insan kayna¤› ihtiyac› ve e¤itim taleple-
motoru pazarlama ajans›) olmay› baflarm›fl. rini karfl›lamak üzere sadece dijital reklamc›l›k alan›n-
De¤iflim Grup, 444Click ve MoreClick markalar› ile da e¤itimler düzenleyen bir e¤itim kurumu olarak ku-
yerli ve yabanc› müflterilerine hizmet veriyor. ‹nanç, rulan Dijital Akademi, üniversitelerle iflbirli¤i yaparak,
“444Click, MoreClick bünyesindeki özel bir ekip tara- dijital reklamc›l›¤› derinlemesine ele alacak.
f›ndan yönetilen, daha çok KOB‹ ölçe¤indeki firmala-
ra hitap eden marka. KOB‹’lerin ihtiyaç duydu¤u in- KOB‹’LERE ‹STED‹KLER‹
ternet reklamc›l›¤› dan›flmanl›¤›n›, sektörel know-
howla birlefltirerek onlara sunuyor” diyor. BÜTÇELERDE H‹ZMET AVANTAJI
De¤iflim Grup, kurumsallaflma y›l›; 2009 sonunda
‹craturk markas›n› sat›n alarak, gelir modeli üyelik Volkan ‹nanç, baz› reklam ajanslar›n›n KOB‹
olan bir web giriflimi oluflturmufl. ‹cra ihaleleri bilgi- müflterilerini bütçelerinden dolay› küçümsedi¤ine
lendirme servisi olarak kurulan ‹craturk.com, sat›n dikkat çekiyor. ‹nanç, bu yaklafl›m› “ciddiyetsizlik”
alman›n üzerinden 1 y›l geçti¤inde üye say›s›n› yüz- olarak de¤erlendiriyor. Ticaretin içine siyaset ve
de 600 büyüterek, sektöründe lider marka haline dinin kar›flt›r›lmas›n› yanl›fl buluyor: “Ticarette
gelmifl. 2010 y›l›nda sosyal medya dan›flmanl›¤› ala- herkese her sektöre kap›m›z aç›kt›r. Müflterilerimi-
n›nda faaliyet göstermek üzere Klinik markas›n› olufl- zin çok büyük k›sm› büyükflehirlerde. Anadolu’da
turan Grup, bu konuda markalara hizmet vermeye birçok KOB‹, internet reklamc›l›¤›n› nas›l kullana-
bafllam›fl. Klinik, sosyal medya dan›flmanl›¤› ve itibar
74 KobiEfor Kas›m 2011