Page 71 - KobiEfor_Kasim_2011
P. 71

yan› güçlü olmas›na ra¤men tak›m çal›flmas›nda zor-
          luk çekmez. Yüksek egolu bir kiflili¤i yoktur. Çivici-
          o¤lu baflar›l› bir ö¤rencidir. Özellikle fen, matematik
          gibi derslerde baflar› gösterir. Kendi tercihiyle Bo¤a-
          ziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisli¤i bölümünü ka-
          zan›r: “Mümkün oldu¤unca büyük resmi görmek,
          modellemek ve alg›lamak merak›m vard›. Küçük par-
          çalarla yetinmem. Endüstri mühendisli¤ini bu neden-
          le tercih ettim.” Bo¤az manzaral› yurtta 4 y›l e¤itim
          görür. ‹stanbul’a büyülenir. Üniversitenin 3. y›l›nda ifl
          hayat›na at›l›r. Ufak tefek ifller olmas›na ra¤men ilk
          M›s›rl› Tekstil’de endüstri mühendisli¤i yapar: “M›s›r-
          l› Tekstil’de çok geleneksel yöntemler uygulan›yor-
          du. Teknik bilgiler ve mühendislik katk›s› sa¤lad›m.
          Zaman metot ölçümü, ifl ak›fllar› ve verimlilik ölçüm-
          leri temel konulard›.” Ayn› zamanda Türkiye’nin ilk
          bilgisayar dergisine düzenli çeviriler yapar. Çivicio¤-
          lu’nun, bir an›s› flöyle: “Çeviri s›ras›nda laptop diye
          bir fley var. Düflündüm tafl›nd›m ve bunu Türkçe’ye
          dizüstü bilgisayar diye çevirdim. Daha önce hiç çev-  ler. Arkadafllar›m Koç Grubu’na baflvuruda bulun-
          rilmemifl bir ifade. Ve çeviriyi dergiye gönderdim.  mufl. Arkadafllar›mdan holdingin telefonunu ve adre-
          Ama yaz›y› redakte eden dizüstü bilgisayar yerine ta-  sini ald›m. Randevu al›p görüflmeye gittim. Ve ilk
          fl›nabilir bilgisayar tan›m›n› tercih etti. Aradan 1 y›l  görüflmede ifle al›nd›m. Aram›zdaki konuflma ise il-
          geçti ve benim ilk kulland›¤›m ifade daha yayg›n ola-  ginçti; ‹lgili kifli bana Demir Döküm, Döktafl gibi ku-
          rak kabul gördü ve uygulanmaya baflland›.”       rumlar›n hangisinde çal›flmak istedi¤imi soruyor.
            Ayn› zamanda BP’de 2-3 dönem staj yapan Çivi-  Ben de buralarda bir ifl yok mu diye alternatifler ya-
          cio¤lu, kendi ifadesiyle ‘iyi bir tecrübe’ kazan›r. 1990  rat›yorum. Cesaret ve biraz da flansla Koç Holding
          y›l›nda ise Koç Holding’de ifle bafllar. Tabi biraz te-  Stratejik Planlama ve Etüt Proje Koordinatörlü¤ünde
          sadüfle. Ayr›nt›lar› Çivicio¤lu anlat›yor: “Bo¤aziçi’nin  ifle bafllad›m. Y›l 1989 idi ve Necati Ar›kan ile birlik-
          Kariyer Günleri vard›. O gün ben okula gitmemifltim.  te çal›fl›yorduk.”
          Koç Holding’den ilgili kifliler de o gün okula gelmifl-  ‹fl hayat›nda ilginç an›lar biriktirir; 1990 y›l›nda


            Umur’un büyüklü¤üne iliflkin                   Sektörün en etkin ve ciro olarak da 2. firmas›y›z.
            bilgi aktar›r m›s›n›z?                        Önümüzdeki dönemde ise tafl›ma grubunda, yani
            2010 y›l›nda toplam sat›fl› 153 milyon TL olarak  okul çantas› vb ürünlerde büyüme öngörüyoruz.
          kapatt›k. Bu y›l üç grupta da yüzde 35- 40 büyü-  Çünkü toplam k›rtasiye pazar› Türkiye’de 1 milyar
          me hedefliyoruz. Toplam istihdam›m›z ise yaklafl›k  TL’yi afl›yor. Bunun yüzde 16’s›n› tafl›ma grubu
          bin kifli.                                       oluflturuyor. Bu alanda hem marka, hem de yeni ya-
                                                          t›r›m gündeme al›nabilir.
            Kriz Umur’u nas›l etkiliyor?
            2009 kriz dönemine kendimizi haz›rlam›flt›k. Kü-  Umur’un ciddi müflteri kitlesine yönelik
          çüldük ama karl›l›¤›m›z bir miktar artt›. Ayr›ca ma-  neler yapacaks›n›z?
          jör bir risk oluflmad›¤› sürece iç piyasan›n varl›¤›  Firma olarak en önemli hedefimiz müflteri seg-
          Umur’un büyümesine yetecektir. Avrupa ekonomile-  mentasyonu. Bas›m taraf›nda 17 bin kurumsal müfl-
          rindeki belirsizli¤i, kurlardaki ve hammadde fiyatla-  terimiz var. Farkl› müflteri gruplar›n›n ihtiyaçlar›na
          r›ndaki art›fl› göz önüne ald›¤›m›zda 2011 y›l› için  farkl› de¤er önerileriyle cevap verebilmeyi hedefli-
          risk; karl›l›k ve borçlanmada olacakt›r.        yoruz. K›rtasiye taraf›nda ise sürekli güncellenen ra-
                                                          kamlarla 7 bin 7 bin 500 perakende noktas›na ula-
            K›rtasiyede iddial› bir markas›n›z,           fl›yoruz. Zincir ma¤azalar hariç.
            nas›l bir büyüme öngörünüz var?
            Sat›fl karl›l›¤›m›z›n en yüksek oran›n› k›rtasiyeci-  Umur’un uzun vadeli vizyonunda ne var?
          lik oluflturuyor. Ancak sat›fl ve pazarlama giderleri  Orta vadede Umur’u halka açma düflüncemiz var.
          yüksek. Dolay›s›yla h›zl› ve yüksek oranlarda büyü-  Ayr›ca 1 Ocak 2012’den itibaren Umur’un yap›lan-
          yerek giderlerin ciroya oran›n› düflürmeyi hedefliyo-  mas›n› de¤ifltiriyoruz. ‹fl kolunu ba¤›ms›z flirketlere
          ruz. K›rtasiye markalar› içinde 16 ana marka var. 4  dönüfltürüyoruz. Bundan sonra; Umur Bas›m A.fi.,
          tanesi Umur’un markalar›. Bu markalar içinde; UHU,  Umur K›rtasiye ve Umur Ka¤›t A.fi. olarak yolumuza
          Stabilo, Pilot kalemleri gibi alan›nda devler var.  devam edece¤iz.

                                                                                     Kas›m 2011 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76