Page 66 - KobiEfor Eylül 2024
P. 66

/2-à67à.  7$á,0$ 9( '(32/$0$ +à=0(7/(5à





                    Türkiye lojistik, taşıma ve depolama hizmetleri
                                        sektörünün yükselişi

             7UNL\H  ORMLVWLN KXE ROPDN LoLQ NRåX\RU


























          Lojistik hub olma potansiyeliyle dikkat         da sağlamlaştırdı. Türkiye’nin avantajlı
          çeken Türkiye’nin lojistik, taşıma ve           konumunu sürdürebilmesi ekonomi için
          depolama hizmetleri sektörü hızla               önemli katkılar sağlayacaktır. Türkiye’nin
          büyüyor. UTİKAD  Yönetim Kurulu Başkanı         bulunduğu coğrafyada dünya tedarik
          Bilgehan Engin, “Küresel ticaretteki            zincirleriyle alakalı koyabileceği herhangi
          sunduğu alternatif rotaları ile her geçen       bir hedefe ulaşamaması neredeyse
          gün Türkiye lojistik sektörü yerini daha        imkansız” diyor.


               TİKAD (Uluslararası Taşımacı-                         leri doğuracaktır. Üretici veya peraken-
               lık ve Lojistik Hizmet Üretenleri                     deci firmaların stoklarını şişirerek özel-
         U Derneği) Yönetim Kurulu Baş-                              likle bozulabilir ürünlerde ciddi kayıplara
         kanı Bilgehan Engin, “Lojistik depo                         neden olabilecektir. Hızlı ve seri sevkiyat
         veya  depolama, belirli bir noktadan                        yapılamayacak ve bu nedenle müşteri
         alınan ürün ve yüklerin teslim alınarak                     memnuniyetsizliği riski artacaktır. Acil
         bir süre muhafaza edilmesi ve daha                          durumlarda ve hızlı sevkiyatlarda reak-
         sonra istenilen noktalara aktarılmak                        siyon kabiliyetinizi ciddi manada düşüre-
         üzere hazırlanması işlemidir. Kullanı-                      cektir. Envanter ve stok takibinde hatala-
         lan depolar, ürünlerin ne kadar süre                        ra yol açacağı gibi nakliyat süreçlerini de
         muhafaza edileceğine bağlı olarak be-  Bilgehan             yavaşlatacak ve tedarik zincirinde ciddi
         lirlenir” diyor.                     Engin                  tıkanmalara yol açacaktır.”
                                                                       Bu zorlukların, maliyet artışından sev-
            Lojistik; taşıma ve depolama                  kiyat gecikmelerine kadar geniş bir yelpazede olum-
            hizmetlerinin önemi                           suz etkiler yarattığına değinen Engin, işletmelerin
            Depolardaki doluluk oranlarının, lojistik ve tedarik   bu durumu etkin bir şekilde yönetmesinin, esnek ve
         zinciri yönetiminde çeşitli zorluklar yarattığını belir-  sürdürülebilir bir tedarik zinciri oluşturmak açısından
         ten Engin, şu bilgileri veriyor: “Bu zorluklar hem ope-  kritik öneme sahip olduğunu vurguluyor: “İşletmelerin
         rasyonel hem de stratejik seviyede etkiler doğurabilir,   hem fiyatlandırma hem de stok yönetimi stratejilerini
         depo alanının yetersizliği tedarik zinciri boyunca tüm   yeniden değerlendirmelerine neden olabilir. Depola-
         işlemleri yavaşlatacağı gibi sevkiyatlarda gecikmelere   ma maliyetlerinin artması kaynaklı ürünlerin toplam
         de yol açabilir. Depo dolulukları depolama maliyetlerini   maliyetlerinde değişiklik olacağından maliyet bazlı bir
         artıracağından maliyetlerde yukarı yönlü değişkenlik-  fiyatlama stratejisini ortaya çıkaracaktır. Düşük kâr

          66 KobiEfor (\OÖO
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71