Page 66 - KobiEfor Eylül 2024
P. 66
/2-à67à. 7$á,0$ 9( '(32/$0$ +à=0(7/(5à
Türkiye lojistik, taşıma ve depolama hizmetleri
sektörünün yükselişi
7UNL\H ORMLVWLN KXE ROPDN LoLQ NRåX\RU
Lojistik hub olma potansiyeliyle dikkat da sağlamlaştırdı. Türkiye’nin avantajlı
çeken Türkiye’nin lojistik, taşıma ve konumunu sürdürebilmesi ekonomi için
depolama hizmetleri sektörü hızla önemli katkılar sağlayacaktır. Türkiye’nin
büyüyor. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı bulunduğu coğrafyada dünya tedarik
Bilgehan Engin, “Küresel ticaretteki zincirleriyle alakalı koyabileceği herhangi
sunduğu alternatif rotaları ile her geçen bir hedefe ulaşamaması neredeyse
gün Türkiye lojistik sektörü yerini daha imkansız” diyor.
TİKAD (Uluslararası Taşımacı- leri doğuracaktır. Üretici veya peraken-
lık ve Lojistik Hizmet Üretenleri deci firmaların stoklarını şişirerek özel-
U Derneği) Yönetim Kurulu Baş- likle bozulabilir ürünlerde ciddi kayıplara
kanı Bilgehan Engin, “Lojistik depo neden olabilecektir. Hızlı ve seri sevkiyat
veya depolama, belirli bir noktadan yapılamayacak ve bu nedenle müşteri
alınan ürün ve yüklerin teslim alınarak memnuniyetsizliği riski artacaktır. Acil
bir süre muhafaza edilmesi ve daha durumlarda ve hızlı sevkiyatlarda reak-
sonra istenilen noktalara aktarılmak siyon kabiliyetinizi ciddi manada düşüre-
üzere hazırlanması işlemidir. Kullanı- cektir. Envanter ve stok takibinde hatala-
lan depolar, ürünlerin ne kadar süre ra yol açacağı gibi nakliyat süreçlerini de
muhafaza edileceğine bağlı olarak be- Bilgehan yavaşlatacak ve tedarik zincirinde ciddi
lirlenir” diyor. Engin tıkanmalara yol açacaktır.”
Bu zorlukların, maliyet artışından sev-
Lojistik; taşıma ve depolama kiyat gecikmelerine kadar geniş bir yelpazede olum-
hizmetlerinin önemi suz etkiler yarattığına değinen Engin, işletmelerin
Depolardaki doluluk oranlarının, lojistik ve tedarik bu durumu etkin bir şekilde yönetmesinin, esnek ve
zinciri yönetiminde çeşitli zorluklar yarattığını belir- sürdürülebilir bir tedarik zinciri oluşturmak açısından
ten Engin, şu bilgileri veriyor: “Bu zorluklar hem ope- kritik öneme sahip olduğunu vurguluyor: “İşletmelerin
rasyonel hem de stratejik seviyede etkiler doğurabilir, hem fiyatlandırma hem de stok yönetimi stratejilerini
depo alanının yetersizliği tedarik zinciri boyunca tüm yeniden değerlendirmelerine neden olabilir. Depola-
işlemleri yavaşlatacağı gibi sevkiyatlarda gecikmelere ma maliyetlerinin artması kaynaklı ürünlerin toplam
de yol açabilir. Depo dolulukları depolama maliyetlerini maliyetlerinde değişiklik olacağından maliyet bazlı bir
artıracağından maliyetlerde yukarı yönlü değişkenlik- fiyatlama stratejisini ortaya çıkaracaktır. Düşük kâr
66 KobiEfor (\OÖO